Fitness Seller

wijde/smalle bicepsgrip again

MeesterJ

Ripped Bodybuilder
Waardering
500
Na een stuk of 4 topics hierover te hebben gelezen, en met de goede aanvullingen van 3XL elke keer, was ik tot de conclusie gekomen dat wijde grip de buitenkant biceps aanpakt, en smalle grip de binnekant biceps...
maar nu las ik net op de site van Giant http://www.giantpt.com/training/gewichtstraining/barbelltraining-voor-massieve-biceps.html

dat hij ervan overtuigd is dat het toch weer andersom is...en die site heb ik meestal wel betrouwbaar geacht, tuurlijk niet zozeer als dit forum;)

Is er misschien nog geen duidelijk onderzoek naar gedaan, of heeft de beste man een foutje gemaakt?

je hebt t toch echt fout.... wijde grip legt het accent meer op de binnenkant van de biceps en smalle grip legt het accent meer op de buitenkant van de biceps....

EDIT: Nevermind, verkeerd gelezen.
Maaruh, doet het er trouwens echt iets toe? Volgens mij heb je geen eens een binnen en buitenkant biceps (iig kun je die niet accentueren, of wel?). Als je ze gewoon traint is het toch goed, je hoeft toch niet stukje voor stukje de biceps te isoleren?

Laatst bewerkt:
Maaruh, doet het er trouwens echt iets toe? Volgens mij heb je geen eens een binnen en buitenkant biceps (iig kun je die niet accentueren, of wel?). Als je ze gewoon traint is het toch goed, je hoeft toch niet stukje voor stukje de biceps te isoleren?

Kan wel.

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

je hebt t toch echt fout.... wijde grip legt het accent meer op de binnenkant van de biceps en smalle grip legt het accent meer op de buitenkant van de biceps....

Sorry, maar dan heb jij het dus echt fout.

Als je de ellebogen dichterbij elkaar houdt dan je handen (wijde greep) ligt het accent op de buitenkant.
Houd je de ellebogen verder uit elkaar dan de handen (smalle greep) ligt het accent op de binnenkant.

oke, ik dacht altijd dat het andersom was..:D
zie dat hier op het forum de meningen nogal verschillen.
Los daarvan, het maakt geen reet uit tenzij je m. olympia wilt worden!

He maar waar krijg je nu de grootste biceps van ;)?

Close grip accentueert de lange kop (de buitenkant dus) die de piek op je biceps vertegenwoordigd. Voor mij werken concentration curls het beste voor de piek.

Heel veel zware compounds...

:orly:

Ja really, daarvan groeit je hele lichaam!

Gewoon een greep die geen accenten plaatst maar alles evenredig belast.

Wat dat binnen/buitenkant aangaat heb ik onlangs nog een medestander gevonden in Vince Gironda. Dit clipje http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/armen-strekken-niet-231896/index2.html#post4535495 en dan rond de 0:39

---------- Toegevoegd om 17:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Niet isoleren, wel accentueren.

Mischien als je jaaaaaaaaren een wijde greep hanteerd dat je piek veranderd of als je jaaaaaaaren een smalle greep gebruikt dat ze iets breder ogen, maar verwacht er niet te veel van en zeker niet in en korte periode.

Laatst bewerkt:
Hmm wel interessant, want ik heb een hoge piek, maar echt te weinig dikte. Dus het zou voor mij op de lange termijn wellicht helpen smalle greep curls te kiezen?

tja milos gelooft ook in binnenkant borst, nuff said.

Ik heb ook slechts het filmpje bekeken en daarbij viel me op dat majoorboshards conclusie het tegenovergestelde was van het filmpje dat hij postte ;)

Wat nou de waarheid is, ik ben er nog niet uit.

Ga ff een topic maken over hoe je je biceps trained ofzo... doe gewoon 21s en alternate dumbbell curls.. of ga squaten...

Dudes eerlijk, biceps is gwn biceps.
Hopen jullie nou echt de vorm van de spier te veranderen ofzo???

Wissel gwn regelmatig wat af tussen smalle, brede en gewone greep

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het eigenlijk wel interessant dat er nu bijna een 50/50% verdeling is te zien tussen mensen die beweren dat wijd buitenkant is, en mensen die beweren dat wijd binennkant is...zou dit het laatste spiermysterie zijn in de bodybuildwereld?

Terug
Naar boven