XXL Nutrition

Nieuws Wikileaks aanhangers leggen creditcard-websites plat

6 jaar is wel wat veel voor DDoS aanvalletje, vroeger was dat nog zwaar gevaarlijk voor websites en waren er daarom hoge straffen op, maar tegenwoordig zijn meeste sites daar toch tegen opgewassen/beveiligd?

Al blijft het natuurlijk puur een aanval om het bedrijf te schaden, waar proberen binnen te kraken in een bedrijf hun servers niet perse slechtwillend moet zijn(al staan daar wss nog hogere straffen op :p)

6 jaar is wel wat veel voor DDoS aanvalletje, vroeger was dat nog zwaar gevaarlijk voor websites en waren er daarom hoge straffen op, maar tegenwoordig zijn meeste sites daar toch tegen opgewassen/beveiligd?

Al blijft het natuurlijk puur een aanval om het bedrijf te schaden, waar proberen binnen te kraken in een bedrijf hun servers niet perse slechtwillend moet zijn(al staan daar wss nog hogere straffen op :p)

Tegen een botnet DDoS of een massale aanval met een tool als LOIC is geen enkel netwerk opgewassen. Niet iedere server zal er down door gaan maar zoveel troep over de lijn vertraagt op zijn minst en in het ergste geval zijn je servers onbereikbaar.

Maar goed stel dat je 2 jaar straf krijgt dan ben je nog steeds de pineut als 19 jarige en als daar ook nog een schadeclaim bij komt van tientallen duizenden euro of zelfs meer dan wordt het er niet beter op. ****ed voordat je maatschappelijke carriere ook maar begonnen is.

dat die 2 knaapjes opgepakt zijn was ook wel te verwachten........die keken nergens naar en het was op irc duidelijk dat als de politie een beetje mee zou kijken die ventjes thuis opgezocht zouden worden........ip was zo te achterhalen en die 2 liepen ook overal te poggen wat ze gedaan hadden......de main stream in die kanalen kan de politie helemaal niets mee.....onder andere door de chaos daar...en de meeste zijn wel slim genoeg om niet met ip adres aan te vallen

Maximale straf inderdaad, zou me niks verbazen als ze een voorbeeld willen stellen en vanuit het OM een hoge straf eisen.

Slaat natuurlijk nergens op iemand veroordelen om naar de buitenwerled een voorbeeld te willen stellen.
De personen zouden veroordeelt moeten worden om hun misdaad en niet gebruikt te worden om andere af te schrikken.

Slaat natuurlijk nergens op iemand veroordelen om naar de buitenwerled een voorbeeld te willen stellen.
De personen zouden veroordeelt moeten worden om hun misdaad en niet gebruikt te worden om andere af te schrikken.

Neemt niet weg dat het zo nu en dan gebeurt.

Precedentwerking en zo vreemd is dat niet. Het OM bepaalt de strafeis of de rechter daarin meegaat is een tweede.

Als voor dit soort misdrijven maximaal 6 jaar geeist kan worden en er niet veel jurisprudentie is op dit gebied dan kan het wel eens slecht uitpakken voor een dader.

Precedentwerking en zo vreemd is dat niet. Het OM bepaalt de strafeis of de rechter daarin meegaat is een tweede.

Als voor dit soort misdrijven maximaal 6 jaar geeist kan worden en er niet veel jurisprudentie is op dit gebied dan kan het wel eens slecht uitpakken voor een dader.

Vreemd niet nee, vrij logisch zelfs, maar wel misbruik wat mij betreft.
Denk dat we mogen aannemen dat hier wel jurispurdentie voor bestaat.

Rechter: Bij deze veroordeel ik persoon X tot de maximale straf van 6 jaar gevangenisstraf onvoorwaardelijk

Dader: Waarom de maximele straf, rechter?

Rechter: Wij willen graag wat aan de buitenwereld laten zien, sorry dat het ten koste gaat van jou leven, next case!

Erik knows whats up up

Volgens mij zakt de situatie al een beetje in, weinig publiciteit over de laatste dagen iig.

Vreemd niet nee, vrij logisch zelfs, maar wel misbruik wat mij betreft.
Denk dat we mogen aannemen dat hier wel jurispurdentie voor bestaat.

Rechter: Bij deze veroordeel ik persoon X tot de maximale straf van 6 jaar gevangenisstraf onvoorwaardelijk

Dader: Waarom de maximele straf, rechter?

Rechter: Wij willen graag wat aan de buitenwereld laten zien, sorry dat het ten koste gaat van jou leven, next case!

Het OM bepaalt de strafeis of een rechter daarin meegaat is een tweede. In het kader van precedentwerking kan er ingezet worden op een vrij hoge straf, maar goed dat is aan het OM. Misschien vinden ze het ook geen halszaak dat een paar niet oplettende nerds diverse sites willen platleggen.

Of hier jurisprudentie voor bestaat weet ik niet, waarschijnlijk wel maar dan is het de vraag of de zaken ook echt vergelijkbaar zijn. Op deze schaal sites proberen onderuit te halen is toch wel vrij uniek te noemen, ook al zijn DDoS-aanvallen natuurlijk al een stuk ouder.

Denk in ieder geval niet dat deze twee er vanaf komen met een taakstraf maar de maximale straf zal ook niet worden opgelegd waarschijnlijk. Een hoge strafeis zou richting de 2 jaar gaan, als je het vergelijkt met de USA waar ze tussen de 3 en 5 jaar opleggen aan DDoS-ers.

Als je dan ook nog een boete krijgt van tienduizenden euro of meer ben je in feite maatschappelijk uitgespeeld. Lullig voor Jeroenz0r en Martijn G. maar dat is de prijs voor baldadig willen zijn.

Als ze nog geen strafblad hebben denk ik dat allemaal wel mee zal vallen met de straf, maar blijft gokken.
Zou mij dan niks verbazen als ze weg komen met een voorwaardelijke celstraf van 2 jaar.

http://www.nu.nl/wikileaks/2400336/verdachte-aanval-website-vrijgelaten.html

DEN HAAG - De 19-jarige man uit de Groningse plaats Hoogezand-Sappemeer die zaterdagmiddag is opgepakt voor de aanval op de website van het Openbaar Ministerie (OM), is zondagmiddag na verhoor vrijgelaten. Dat heeft het OM gemeld.

© Novum Nieuws
De man heeft tegenover rechercheurs van het Team High Tech Crime van de Nationale Recherche een bekentenis afgelegd. Ook heeft hij bekend dat hij heeft deelgenomen aan de cyberaanvallen op de websites van MasterCard, Visa en Moneybookers.
De verdachte bestookte vrijdagochtend met behulp van hackerssoftware de website van het OM met een enorme hoeveelheid dataverkeer.

De site was daardoor vrijdag een paar uur moeilijk bereikbaar en lag korte tijd helemaal plat. Uit het onderzoek door de Nationale Recherche bleek dat de man, die actief is onder de internet-nickname Awinee, ook andere computergebruikers aanzette om deel te nemen aan de aanval.
Unieke nummer
De politie kwam hem op het spoor omdat de software waarmee de man de website aanviel ook zijn IP-adres, het unieke nummer van zijn computer, mee stuurde.
De aanvalssoftware die door sympathisanten van WikiLeaks wordt gebruikt, stuurt volgens het OM altijd het IP-adres van de afzenders mee. Op het meedoen aan dergelijke DDoS-aanvallen staat een maximum gevangenisstraf van zes jaar.

De aanvalssoftware die door sympathisanten van WikiLeaks wordt gebruikt, stuurt volgens het OM altijd het IP-adres van de afzenders mee.

wat een gelul ook weer........blijk maar weer dat ze bij het OM geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of ze geven dit express door aan de pers om pubers af te schrikken............

wat een gelul ook weer........blijk maar weer dat ze bij het OM geen idee hebben waar ze mee bezig zijn of ze geven dit express door aan de pers om pubers af te schrikken............

je laat altijd een spoor achter van source IP adressen. zo kan je de bron altijd achterhalen.

je laat altijd een spoor achter van source IP adressen. zo kan je de bron altijd achterhalen.

Ja en wat als je nou een proxy gebruikt?

Dan is het source ip nog technisch gezien jouw ip inderdaad :o
Maar er zal toch wel software zijn om dat source ip te veranderen of te verwijderen, of zegt de ontvanger dan dat het pakketje niet compleet is en accepteert het niet?

Als het pakketje maar aankomt heb je iig wel je doel bereikt.

Ja en wat als je nou een proxy gebruikt?

Dan is het source ip nog technisch gezien jouw ip inderdaad :o
Maar er zal toch wel software zijn om dat source ip te veranderen of te verwijderen, of zegt de ontvanger dan dat het pakketje niet compleet is en accepteert het niet?

Als het pakketje maar aankomt heb je iig wel je doel bereikt.

ik moet eerlijk toegeven dat ik me in proxy's nog niet hebt verdiept.

maar in je IP header packet staat altijd je source IP.

maar als je vanuit een proxy surft, ga je eerst naar de proxy en die verstuurt het naar je destination ip met het ip van de proxy. als ik goed heb opgelet bij het vak datacommunicatie .

Terug
Naar boven