MuscleMeat

Wil graag afvallen, zoek hulp

Klopt je hartslagmeter wel?

Kan hoor, dan zou je een veel hoger maximum hartslag hebben. Een hele goede conditie dus.

Die hartslagmeters op cardioapparatuur zijn niet altijd geweldig. Ligt ook wel aan de duur van je training, een tijdje kan je nog wel praten met die hartslag volgens mij. Of misschien inderdaad een hele hoge maximumhartslag.

Ik zou eens proberen echt alles te geven wat je kan voor een minuut (dus vanaf het begin voluit gaan) en dan te kijken wat voor hartslag hij aangeeft en of dat enigszins realistisch is.

Oke DBBers!
Hierbij een raar venomeen. Gisteren heb ik intensief de cadrio training gedaan. Hartslag van 180 gemiddeld. Maar wat ik heel vreemd vind is dat ik gewoon normaal met mijn trainingspartner kan praten, voel helemaal niet dat ik buitenadem ben etc.

Hoe kan dit?

hmm best raar maar het zou zomaar kunnen dat je van nature een hele goede conditie hebt maar ongeacht of je buiten adem bent of niet als je zulke training vol kan houden dan is dat mooi toch

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik helemaal gek vind, is dat ik ASTMA heb. En er totaal geen last meer van heb, tenminste zo lijkt het.

Kans astma zomaar weggaan?

Je kan er inderdaad overheen groeien. Hoe oud ben je nu dan?

19 jaar. En het gaat lekker met mij!

ik had vroeger toen ik jonger was heel erg last van een soort astma.. geen idee of het nou bronchitis was of astma of iets anders..

als ik fftjes rende.. 100m sprint was al genoeg, dan begon ik heel moeilijk te ademen tot het op een gegeven moment was alsof ik door een dun rietje ademde... dit duurde dan ong 20 min voor het weer normaal was...

heb hier nu totaal geen last meer van, ik kan zelfs mee doen met bokslessen zonder ergens last van te hebben, dus ik denk inderdaad dat dat soort dingen kunnen genezen

Ga aan een -lage- intensiteit en -lange- duur (2 uur wandelen > 30 minuten lopen) sporten 's morgens net voor je ontbijt. Eet 's avonds wel voldoende (maar gezond).
Je spreekt op deze manier je vetten aan om energie te leveren aangezien je nog geen KH binnen hebt (je hebt nog niet ontbeten).
Will work :)

Hou er vooral rekening mee dat de intentisiteit -laag- is en de duur -lang-.

GL

Inmiddels zijn we een 2 maanden verder. Helaas schommel ik nog steeds rond de 88 a 90 KG. Maar gelukkig het gaat steeds beter. Het lastigste blijft natuurlijk het rot buikje die ik graag zie verdwijnen.

gezonder en meer eten?

Zo we zijn nu wel al een lange tijd bezig. Zit momenteel op een gewicht rond de 85. Helaas heb ik nog wel een buikje en zijvet. Hoe kan ik dit het beste kwijt raken? En ik wil ook graag van mijn borsten af.

250 - 500 kcal onder behoefte eten of cardio training of een combinatie
Het gaat uiteindelijk om kcal in < kcal out.
Ga je te laag in kcal, zal je lichaam z'n spieren gebruiken als energiebron.
Ga je te hoog in kcal, zul je aankomen in plaats van afvallen.

Dus gewoon bezig blijven met wat ik nu doe.

Met de kracht oefeningen merk ik dat ik gewoon geen power heb in mijn spieren. Ik wil zelf trainen met zware gewichten maar dat lukt gewoon niet. Kan ik dit veranderen met behulp van een powerworkout of creatine?

Als je nou eerst eens gewoon afvalt tot waar je wilt zijn en dan meer gaat eten, gaat heel wat meer helpen in je krachttoename.

Buik is t moeilijkste!

Zo we zijn nu wel al een lange tijd bezig. Zit momenteel op een gewicht rond de 85. Helaas heb ik nog wel een buikje en zijvet. Hoe kan ik dit het beste kwijt raken? En ik wil ook graag van mijn borsten af.

Gaat goed dan

Gewoon zo doorgaan

Ik ben in een half jaar 4/5% lichaamsvet kwijtgeraakt, zonder enige vorm van supplementen. Wel heb ik er keihard aan moeten werken om m'n spiermassa te behouden (resultaat na 6 maanden: +0.5kg vetvrije massa)

DAARNA ben ik begonnen met Dexaprine en ik heb er ondertussen nog iets van 1-1.5% vanaf gehaald.
Dexaprine zal je vooral helpen als je heel, heel veel eet. En dit is bij jou niet het geval aangezien ik ergens in de eerste twee pagina's las dat je gewoon niet goed eet.
Dus Dexaprine zal ik je als ervaringsdeskundige bij deze afraden. Neemt niet weg dat ik het echt wonderspul vind, in tegenstelling tot sommigen hier.

Met de kracht oefeningen merk ik dat ik gewoon geen power heb in mijn spieren. Ik wil zelf trainen met zware gewichten maar dat lukt gewoon niet. Kan ik dit veranderen met behulp van een powerworkout of creatine?

Ook dat komt simpelweg omdat je niet genoeg eet.
Ik had precies hetzelfde gevoel; je wilt wel, en je denk dat het ook lukt, maar zodra je kracht gaat zetten willen je spieren gewoon niet.

Gewoon veel meer (en vooral gezonder) eten. Flink wat koolhydraten voordat je gaat sporten en over de gehele dag genoeg water drinken.

Je kunt wel beginnen met creatine/pre-workout shakes, maar als je zoiezo al niet genoeg energie hebt, ga je het daar ook niet van krijgen.

Laatst bewerkt:
@kedoetookmee bedankt voor je informatie! Maar ik eet nu voldoende... maar ik wil gewoon niet te veel koolhydraten binnen krijgen omdat ik te veel vet vast houd als ik koolhydraten eet. Dan kan ik heel extreem trainen maar krijg het er dan met moeite af.

Helaas heb ik nu een maand niet kunnen traininen ivm de Ramadan, vanaf vandaag weer begonnen met trainen en ik zit momenteel op een gewicht van 83.5kg.

@kedoetookmee bedankt voor je informatie! Maar ik eet nu voldoende... maar ik wil gewoon niet te veel koolhydraten binnen krijgen omdat ik te veel vet vast houd als ik koolhydraten eet. Dan kan ik heel extreem trainen maar krijg het er dan met moeite af.

Probeer dan zo weinig mogelijk simpele koolhydraten (lees: suikers) te eten en probeer je training zo te plannen dat het binnen 2 uur na of voor je maaltijd valt. Op die manier maak je optimaal gebruik van de koolhydraten en sla je zo weinig mogelijk op.

Terug
Naar boven