Fitness Seller

Wil graag afvallen, zoek hulp

@kedoetookmee bedankt voor je informatie! Maar ik eet nu voldoende... maar ik wil gewoon niet te veel koolhydraten binnen krijgen omdat ik te veel vet vast houd als ik koolhydraten eet. Dan kan ik heel extreem trainen maar krijg het er dan met moeite af.

Helaas heb ik nu een maand niet kunnen traininen ivm de Ramadan, vanaf vandaag weer begonnen met trainen en ik zit momenteel op een gewicht van 83.5kg.
vet aanmaken en dus vasthouden heeft primair niks met die koolhydraten ten maken maar puur met het kcal overschot

• Topic Starter Topic Starter
Wat is de beste manier om buikvet te verliezen?

Je verpercentage verlagen. Je kunt niet lokaal vet verbranden.

Probeer dan zo weinig mogelijk simpele koolhydraten (lees: suikers) te eten en probeer je training zo te plannen dat het binnen 2 uur na of voor je maaltijd valt. Op die manier maak je optimaal gebruik van de koolhydraten en sla je zo weinig mogelijk op.

Maakt niet uit wat voor koolhydraten je binnen krijgt, een koolhydraat is een koolhydraat. Suiker is alleen vrij zinloos uit oogpunt van micronutrienten. Aldus Menno Henselmans: http://www.simplyshredded.com/the-science-of-nutrition-is-a-carb-a-carb.html

Kwestie van Kcal IN < Kcal Out zoals diaephi zegt...
Voldoende eiwitten eten voor spierbehoud en voldoende vetten voor je hormoon huishouding en koolhydraten om overeind te blijven staan:P
Niet te weinig eten, en zeker niet teveel.

Ik snap die calorieën berekening ook niet goed! Want als ik dat uitreken dan kom heb ik maar 1900 calorieën nodig.
81 kilo 175cm 20 jaar.

[/url]

Oké, moet ik nou 20 procent verlagen van mijn onderhoud of van mijn bmr? Want als je wilt afvallen dan moet je toch tussen de 20 a 30 procent van je calorieën behoefte verlagen?

van je onderhoud

Je hebt niet de onderste formule gebruikt. Iemand met veel spiermassa en weinig vet krijgt dezelfde resultaten als iemand met veel vetmassa en weinig spier (vanuit gaande dat ze evenveel wegen).

Ik zou de formule pakken waarin je je vetpercentage aan moet geven.

Naa 7 u niets meer eten alleen fruit

pardon?

Kom op mensen... Online calculators zijn tijdverspilling. Men hoort hun energiebehoefte zelf in te schatten door te experimenteren.

Helemaal met prestigio eens.

Het maken van een goede voedinsschema blijf ik maar lastig vinden :(

Niets lastigs aan...
Goede producten kiezen en voor de rest:

Caloriebehoefte berekenen doe je hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Je macro's bereken je als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Rest van je caloriebehoefte met koolhydraten opvullen.

Je schema invullen kun je met behulp van deze sheet doen:
[Link niet meer beschikbaar]

EN niet te snel naar de supplementen gaan grijpen...

Zo ik leef nog steeds. Helaas heb ik het momenteel iets te druk met de studie en kom ik amper aan trainen toe. Ik moet ook maar eens een nieuwe voedingsschema maken. Momenteel schommel ik rond de 85 kilo... met een vetpercentage van 19%!!! Dit moet natuurlijk veel lager worden, want ik kan mijn buik gewoon vast pakken.

Kan ik iemand mij misschien helpen met het opstellen van een voedingsschema?

Zo ik leef nog steeds. Helaas heb ik het momenteel iets te druk met de studie en kom ik amper aan trainen toe. Ik moet ook maar eens een nieuwe voedingsschema maken. Momenteel schommel ik rond de 85 kilo... met een vetpercentage van 19%!!! Dit moet natuurlijk veel lager worden, want ik kan mijn buik gewoon vast pakken.

Kijk wat rond in de andere excels/topics over voeding en leer bij uit de commentaar die daar geschreven wordt.

nog meer dan wat Prestigio al deed op 9 oktober???
dan moet je misschien helemaal het eerste onderwerp van dit forum hebben... Persoonlijke begeleiding

Terug
Naar boven