XXL Nutrition

Wilders is dom en racistisch?

Peiling Peiling Is Wilders dom of racistisch?

• Hij is dom maar geen racist

Stemmen: 0 0,0%
  • Hij is racist maar niet dom

Stemmen: 25 23,8%
  • Hij is dom en racist

Stemmen: 15 14,3%
  • Nee geen van beiden

Stemmen: 65 61,9%

• Totaal stemmers
    105
Zelfs dan hebben we er in de tijd dat ze weg waren geen last van gehad en de gevangeniskosten ook niet betaalt. Mooi toch?
kunnen we beter gewoon het probleem bij de wortels aanpakken en zorgen dat ons gevangenisstelsel zo hervormd wordt dat de kosten halveren of misschien 0 zijn, dan zijn ook in nederland geboren criminelen goedkoop op te sluiten...

maargoed, dat is te ingewikkeld voor een populist en scoort bovendien niet.

Toch komt het in praktijk op hetzelfde neer, de autochtoon mag de straf in eigen land uitzitten en de allochtoon moet zijn straf uitzitten in land van herkomst. Nogmaals, ik weet niet precies hoe Wilders dat ziet, maar wat ik zeg is dat het geen racisme is als je allochtone zware criminelen via die weg het land laat verlaten. Helaas gebeurd het op veel te kleine schaal momenteel, dit zou echt op grote schaal ingevoerd moeten worden. Reken maar dat die relmarokkaanjes heel rustig zullen worden, ze kennen de toestand in de Marokkaanse cellen maar al te goed...

kun jij je niet verkiesbaar stellen met een DBB-partij, in nederland?
:D:thumbs:

kunnen we beter gewoon het probleem bij de wortels aanpakken en zorgen dat ons gevangenisstelsel zo hervormd wordt dat de kosten halveren of misschien 0 zijn, dan zijn ook in nederland geboren criminelen goedkoop op te sluiten...

maargoed, dat is te ingewikkeld voor een populist en scoort bovendien niet.
Nu je het zegt: Wilders heeft geloof ik gepleit voor het zelfbedruipend maken van gevangenissen. Gewoon de gevangenen aan het werk zetten was zijn voorstel dacht ik. Maar ging niet door want Balkie of Bos vonden dat niet ok ofzo. Het fijne weet ik er niet meer van. Valt me trouwens op dat Wilders in de ogen van sommigen nooit iets goed kan doen. Ik vraag me soms af of men niet gewoon zijn voorstellen van tafel veegt, gewoon omdat het zijn voorstellen zijn... Eigenlijk moet men naar elk politicus luisteren, ze zijn de vertegenwoordigers van het volk. Als andere partijen Wilders niet ernstig nemen, dan nemen ze een groot deel van de Nederlandse bevolking niet serieus. Dat is niets minder dan een belediging voor de democratie.

Nu je het zegt: Wilders heeft geloof ik gepleit voor het zelfbedruipend maken van gevangenissen. Gewoon de gevangenen aan het werk zetten was zijn voorstel dacht ik. Maar ging niet door want Balkie of Bos vonden dat niet ok ofzo. Het fijne weet ik er niet meer van. Valt me trouwens op dat Wilders in de ogen van sommigen nooit iets goed kan doen. Ik vraag me soms af of men niet gewoon zijn voorstellen van tafel veegt, gewoon omdat het zijn voorstellen zijn... Eigenlijk moet men naar elk politicus luisteren, ze zijn de vertegenwoordigers van het volk. Als andere partijen Wilders niet ernstig nemen, dan nemen ze een groot deel van de Nederlandse bevolking niet serieus. Dat is niets minder dan een belediging voor de democratie.
naar elk politicus wordt geluisterd, men heeft wel geleerd van janmaat. dat is ook waarom de politici aangeven de discussie met wilders toch aan te gaan, maar zich niet te verlagen tot zijn niveau met beledigingen en argumenten, maar vooral rationeel de argumenten op een rijtje zetten.
maar als jij een wetsvoorstel indient wat van geen kant te rijmen is met de grondwet of gewoon totaal niet voorbereidt is en je argumentatie bol staat van de drogredenen zul je niks bereiken. dan kun je "de haagse elite" de schuld geven en schreeuwen dat we de grondwet "eventjes" moeten veranderen, maar uiteindelijk is het gewoon je eigen schuld.

ik zeg niet dat wilders niks goeds kan doen, maar als je eens kijkt naar zijn manier van handelen en kijkt naar de manier waarop gehandeld dient te worden dan snap volkomen je dat ie niks bereikt. regeren is wel eventjes meer dan een beetje roepen dat alle relmarrokanen het land uitgezet moeten worden etc. wij zijn enorm beperkt in ons handelen dmv. de grondwet en vele verdragen, pressiegroepen en andere democratische instellingen waar jij zo'n groot fan van bent. bovendien dienen wetsvoorstellen enorm goed voorbereid te zijn en acceptabel te zijn voor de grootste groepen van de maatschappij. als wilders' voorstellen er niet doorkomen na stemming is het dus vrij duidelijk, het grootste deel van de volksvertegenwoordigers is tegen. dan is er misschien een groep minder blij, maar dat is democratie.

De grondwet kan met een 2/3 meerderheid wel degelijk verandert worden. Denk je dat Wilder deze wetten niet kent? Tuurlijk kent hij ze. Zijn uitspraken zijn simpel en kort door de bocht omdat ze dan beter klinken voor zijn kiespubliek ;)

Nogmaals, als de andere partijen eens wat beter zouden kijken wat er in de samenleving gebeurd dan was een persoon als Wilders nooit nodig geweest.

De grondwet kan met een 2/3 meerderheid wel degelijk verandert worden. Denk je dat Wilder deze wetten niet kent? Tuurlijk kent hij ze. Zijn uitspraken zijn simpel en kort door de bocht omdat ze dan beter klinken voor zijn kiespubliek ;)

Nogmaals, als de andere partijen eens wat beter zouden kijken wat er in de samenleving gebeurd dan was een persoon als Wilders nooit nodig geweest.
klopt, 2/3e meerderheid, goedkeuring van 1e kamer, ontbinding van de 2e kamer, nieuwe verkiezingen en dan opnieuw het voorstel goedkeuren door de 1e en tweede kamer. is dus wat moeilijker als wilders het zomaar voorstelt en bovendien niet iets wat je zomaar doet.
daarbij, wilders heeft 9 zetels, denk niet dat er veel support voor is om dan artikel 1 oid op te heffen. wilders is jurist, hij kent die wetten, ik zeg ook niet dat hij ze niet kent, ik zeg wel dat hij doet alsof de rest hem dwars probeert te zitten (rebelleren tegen de elite, ook zon kenmerk van populisten) en het volk niet serieus neemt, terwijl hij zelf het volk niet serieus neemt door constant met niet realistische voorstellen etc. te komen en in zijn periode in de kamer zeer weinig bereikt heeft.

kiespubliek win je niet in de tweede kamer, kiespubliek win je meestal in de media. bovendien kun je iemand die zich constant van drogredenen bedient niet erg serieus nemen als je een inhoudelijk debat probeert te voeren.

hier ben ik het deels met je over eens, maar ik denk alleen niet dat wilders de oplossing is, ten tweede denk ik dat de partijen tegenwoordig ook wel degelijk naar de kiezer willen luisteren. alleen zijn zij gebonden door de regels van het spel, die voor de kiezer meestal niet erg duidelijk zichtbaar zijn.

Tuurlijk is Wilders een rebel, alles wat we over hem weten wijst in die richting. Maar wie weet is het net dat wat de huidige vastgeroeste politiek nodig heeft? En wat dat kiespubliek betreft, weet je wel hoeveel mensen die speech van hem gezien hebben ondertussen? Al die jongeren die hem Bos en Balkenende in hun onderbroek hebben zien zetten. Mensen houden daar van. Het wil niet meteen zeggen dat iedereen dan voor hem gaat stemmen, maar je hoeft er niet aan te twijfelen dat sommigen dat zeker zullen doen. En eenmaal je aan populariteit wint in de politiek kan het snel gaan. Voor je het weet heb je een kartel met TON en een groot politiek blok waar niet meer naast kan gekeken worden.

Als de traditionele partijen als CDA en pvda verstandig zijn dan gaan ze onderzoeken in welke mate Wilders een punt heeft, en pakken ze de problemen aan die er zijn. Het domste wat ze nu kunnen doen is Wilders weglachen, zijn kiezers weglachen, en vrolijk verder gaan met waar ze de afgelopen jaren mee bezig waren.

idd, en zo is het in het verleden vaker het geval geweest (oa Janmaat(?), Fortuyn, enz.)

idd, en zo is het in het verleden vaker het geval geweest (oa Janmaat(?), Fortuyn, enz.)

Tuurlijk is Wilders een rebel, alles wat we over hem weten wijst in die richting. Maar wie weet is het net dat wat de huidige vastgeroeste politiek nodig heeft? En wat dat kiespubliek betreft, weet je wel hoeveel mensen die speech van hem gezien hebben ondertussen? Al die jongeren die hem Bos en Balkenende in hun onderbroek hebben zien zetten. Mensen houden daar van. Het wil niet meteen zeggen dat iedereen dan voor hem gaat stemmen, maar je hoeft er niet aan te twijfelen dat sommigen dat zeker zullen doen. En eenmaal je aan populariteit wint in de politiek kan het snel gaan. Voor je het weet heb je een kartel met TON en een groot politiek blok waar niet meer naast kan gekeken worden.

Als de traditionele partijen als CDA en pvda verstandig zijn dan gaan ze onderzoeken in welke mate Wilders een punt heeft, en pakken ze de problemen aan die er zijn. Het domste wat ze nu kunnen doen is Wilders weglachen, zijn kiezers weglachen, en vrolijk verder gaan met waar ze de afgelopen jaren mee bezig waren.
waarom zouden we zo iemand nodig hebben? een frisse wind is altijd goed, maar een rebel die er zuiver op uit is te rellen en verder eigenlijk weinig concreets bijdraagt wat tot verbetering kan leiden is imo zonde van ons belastinggeld. een groot deel van de inertie in het huidige bestuur en het gebrek aan oplossingen voor belangrijke problemen komt voort uit hoe ons democratisch systeem werkt. niet zozeer uit de onwillendheid van onze politici. juist omdat we zoveel mensen mee laten beslissen bij het ontwerpen van wetten etc. is onze besluitvorming enorm traag en is het moeilijk om ingrijpende wetten door te voeren. dit zal niet veranderen, gezien het overgrote deel van de Nederlandse bevolking nog steeds enorm veel vertrouwen heeft in ons politieke systeem.

ja dat weet ik, ik heb genoeg van die jongeren gesproken, ze waren allen zeer "enthausiast" om het zo maar te zeggen... volgens mij deed hij balkenende vrij weinig, hij zette voornamelijk zichzelf voor lul ongefundeerde uitspraken in een setting die daar totaal niet voor geschikt is.
dat zo'n filmpje bekeken wordt getuigt imo meer van politieke interesse en dat is een positieve ontwikkeling.

klopt, maar veel zegt het niet.

en dan, moet er wat gedaan worden... dat iemand populair is zegt NIKS over zijn politiek kunnen. (ter illustratie, Kay vd linden gaf zelf aan dat het voor hem niet zozeer uitmaakt wie hij vertegenwoordigd of waar ze voor staan, hij weet ze populair te maken)

als je de debatten in de kamer volgt zie je dat die partijen het meestal ook gewoon met wilders eens zijn over het feit dat er problemen zijn, alleen willen zij het aanpakken op een manier waarop het wel kan.

dat doen ze helemaal niet, tuurlijk wordt er af en toe gelachen, dat gebeurt bij alle sprekers, wilders wordt wel degelijk serieus genomen. pechthold heeft hier zelf ook duidelijke uitspraken over gedaan in de kamer. hij gaf aan wilders niet te gaan negeren, maar een debat met wilders aan te gaan, op een normale manier. ze hebben echt wel geleerd van de kwestie janmaat.
(mocht je geinteresseerd zijn, een professor van mij heeft hier een erg interessant stuk over geschreven, M. Fennema. "over de kwaliteit van politieke elites" http://www.fmg.uva.nl/politicologie...2937-E585-4D32-B13166F7BF26BB77/download=true hierin behandeld hij de opkomst van protestpartijen als fortuyn, janmaat, wilders etc. ik vond het zeker een eye-opener.)

Ze hebben blijkbaar wél zo iemand nodig, anders zou die er niet zijn. Men negeert op vele punten de problematiek die Wilders aankaart. Zonder Wilders zou er misschien niet eens over gsproken worden. Hij breekt taboes open en stampt heilige huisjes omver. Er is niets verkeerd aan het bestrijden van de politieke-correctheid. Laat hem maar doen. Voor de rest volg ik wel het meeste wat je zegt, dus ga er maar niet verder op in.

Ze hebben blijkbaar wél zo iemand nodig, anders zou die er niet zijn. Men negeert op vele punten de problematiek die Wilders aankaart. Zonder Wilders zou er misschien niet eens over gsproken worden. Hij breekt taboes open en stampt heilige huisjes omver. Er is niets verkeerd aan het bestrijden van de politieke-correctheid. Laat hem maar doen. Voor de rest volg ik wel het meeste wat je zegt, dus ga er maar niet verder op in.
Wilders overdrijft in grote mate zijn problematiek, terwijl andere partijen wat terughoudender zijn en wat meer kijken naar de feiten. uiteraard hebben gasten als Wilders en andere populisten wel een plaats binnen het systeem (kwaliteit van hetzelfde systeem dat besluiten weer vertraagt ;)) maar ik denk niet dat je een man als wilders aan de macht moet hebben. bovendien was het janmaat die de problemen omtrent ons immigratiebeleid aankaartte, wilders etc. zijn hierop verder gegaan. veel van z'n beleid en voorstellen zijn volkomen irrationeel en hebben een zwakke basis.

als er echt grote behoefte aan zo'n persoon was had ie wel meer zetels, ik bedoel, boer koekoek heeft ook lang in de tweede kamer gezeten.

vind je het een interessant stuk?

en nu ga ik spaghetti maken.

Wilders overdrijft in grote mate zijn problematiek, terwijl andere partijen wat terughoudender zijn en wat meer kijken naar de feiten. uiteraard hebben gasten als Wilders en andere populisten wel een plaats binnen het systeem (kwaliteit van hetzelfde systeem dat besluiten weer vertraagt ;)) maar ik denk niet dat je een man als wilders aan de macht moet hebben. bovendien was het janmaat die de problemen omtrent ons immigratiebeleid aankaartte, wilders etc. zijn hierop verder gegaan. veel van z'n beleid en voorstellen zijn volkomen irrationeel en hebben een zwakke basis.

als er echt grote behoefte aan zo'n persoon was had ie wel meer zetels, ik bedoel, boer koekoek heeft ook lang in de tweede kamer gezeten.

vind je het een interessant stuk?

ik ga met T mee, genoegen om dit soort dingen te lezen.

grotendeels ook mijn mening.
:thumbs:

Of de politiiek naar de waan van de dag moet luisteren is de vraag. Politiek bedrijven betekent ook een lange termijn visie hebben. Als je constant moet inspelen op zaken die bij een relatief klein gedeelte van de bevolking een groot issue zijn kan je wel eens de reeds verworven achterban van je vervreemden. Natuurlijk moet je als politiek partij rekening houden met signalen uit de maatschappij maar het is in een democratie (of welke systeem ook) onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.

Mocht er in Nederland een beweging ontstaan waarbij vooral de eigen cultuur voorop staat dan houd je dat toch niet tegen als gevestigde partij. Je kan dan alleen maar hopen dat het een bevlieging is en verder zoveel mogelijk vasthouden aan je grondbeginselen.

Het lijkt me verder te extreem gesteld alsof de gevestigde partijen geen oog hebben voor zaken die spelen in de samenleving. Alleen weten de gevestigde partijen ook dat het oplossen van problemen over het algemeen vrij complex is. Daarbij komt nog dat binnen iedere partij vleugels zijn die progressief, gematigd, conservatief etc zijn. Ook de nieuwe partijen zullen dat merken als ze groeien, dan wordt het al veel lastiger voor ze om rekening te houden met ieder probleem dat speelt bij hun achterban of de bevolking als geheel.

Wat versta je onder dom? Deze man heeft idealen.
Racistisch ? Heb hem nog nooit iets racistisch horen zeggen.

ik doelde op dat van fennema he? :P of bedoelde jij dat ook?
yep

what's in a name?

het gaat om idealisme uitdragen, zorgen dat je iets goeds voor je land kunt betekenen en dit uitdragen naar de kiezers!

dat betekent ook dat je niet alleen moet staan schreeuwen, maar ook concrete oplossingen kunt aandragen!
;)

Als mijn broer op sterven ligt zou ik in ieder geval NEVER het ambulance personeel bedreigen.

leef je even in in de situatie...je broertje is net neergestoken, hij ligt dood te bloeden, gelukkig komt de ambulance eraan. Ze rennen naar je broertje en beginnen aan hem te friemelen, je bent zenuwachtig als de t*fus en wilt kijken wat ze doen, als het maar goed komt met je broertje. Wanneer je te dicht bij komt schreeuwt 1 van de ambulance-broeders naar je "Uit de weg, anders kunnen we ons werk niet doen en gaat hij misschien dood" even opzij moet stappen. Jij bent niet bijster slim en op dat moment heel erg emotioneel dus je schreeuwt wat je altijd naar die kaaskoppen schreeuwt : "beter maak je hem heel of ik sloop je, ik maak je dood!". En ineens ben je op het nieuws :D
Tuurlijk blijft het een lompe opmerking, maar hij is snel gemaakt, vooral door dat soort types, en zal niet letterlijk moeten worden genomen. Dat het de broeders schrik aanjaagt is inderdaad spijtig en gevaarlijk.

naar elk politicus wordt geluisterd, men heeft wel geleerd van janmaat. dat is ook waarom de politici aangeven de discussie met wilders toch aan te gaan, maar zich niet te verlagen tot zijn niveau met beledigingen en argumenten, maar vooral rationeel de argumenten op een rijtje zetten.
maar als jij een wetsvoorstel indient wat van geen kant te rijmen is met de grondwet of gewoon totaal niet voorbereidt is en je argumentatie bol staat van de drogredenen zul je niks bereiken. dan kun je "de haagse elite" de schuld geven en schreeuwen dat we de grondwet "eventjes" moeten veranderen, maar uiteindelijk is het gewoon je eigen schuld.

ik zeg niet dat wilders niks goeds kan doen, maar als je eens kijkt naar zijn manier van handelen en kijkt naar de manier waarop gehandeld dient te worden dan snap volkomen je dat ie niks bereikt. regeren is wel eventjes meer dan een beetje roepen dat alle relmarrokanen het land uitgezet moeten worden etc. wij zijn enorm beperkt in ons handelen dmv. de grondwet en vele verdragen, pressiegroepen en andere democratische instellingen waar jij zo'n groot fan van bent. bovendien dienen wetsvoorstellen enorm goed voorbereid te zijn en acceptabel te zijn voor de grootste groepen van de maatschappij. als wilders' voorstellen er niet doorkomen na stemming is het dus vrij duidelijk, het grootste deel van de volksvertegenwoordigers is tegen. dan is er misschien een groep minder blij, maar dat is democratie.

Weet niet waar je dit vandaan haalt, maar volgens mij leven we in hetzelfde Europa als [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]!

Duitsland hanteert 'n uitzetbeleid voor mensen die zich schuldig maken aan eerwraak en in Frankrijk is de hoofddoek verboden. Tussen deze variabelen is 'n scala aan maatregelen op te noemen, die op geen enkele wijze in strijd zijn met welk verdrag of wetgeving dan ook.

leef je even in in de situatie...je broertje is net neergestoken, hij ligt dood te bloeden, gelukkig komt de ambulance eraan. Ze rennen naar je broertje en beginnen aan hem te friemelen, je bent zenuwachtig als de t*fus en wilt kijken wat ze doen, als het maar goed komt met je broertje. Wanneer je te dicht bij komt schreeuwt 1 van de ambulance-broeders naar je "Uit de weg, anders kunnen we ons werk niet doen en gaat hij misschien dood" even opzij moet stappen. Jij bent niet bijster slim en op dat moment heel erg emotioneel dus je schreeuwt wat je altijd naar die kaaskoppen schreeuwt : "beter maak je hem heel of ik sloop je, ik maak je dood!". En ineens ben je op het nieuws :D
Tuurlijk blijft het een lompe opmerking, maar hij is snel gemaakt, vooral door dat soort types, en zal niet letterlijk moeten worden genomen. Dat het de broeders schrik aanjaagt is inderdaad spijtig en gevaarlijk.
Je gaat het toch niet voor ze opnemen ???

waarom zouden we zo iemand nodig hebben? een frisse wind is altijd goed, maar een rebel die er zuiver op uit is te rellen en verder eigenlijk weinig concreets bijdraagt wat tot verbetering kan leiden is imo zonde van ons belastinggeld.

In jouw ogen zonde van het belastinggeld, maar negeer de bijna 600.000 kiezers niet die op Wilders gestemd hebben. Dat is democratie.

pechthold heeft hier zelf ook duidelijke uitspraken over gedaan in de kamer. hij gaf aan wilders niet te gaan negeren, maar een debat met wilders aan te gaan, op een normale manier. ze hebben echt wel geleerd van de kwestie janmaat.

Ze hebben niet veel geleerd van Janmaat, voorbeelden genoeg met de komst van Fortuyn (demoniseren). Met name D66!!

Na Fortuyn zijn de partijen die er altijd toe deden wel gaan leren. Dit heeft de kiezer afgedwongen door de grote partijen een nederlaag te bezorgen.

Wat Wilders aangaat..
Je moet alleen discussiëren op grond van wat hij zegt. Niet op grond van wat jij denkt dat er achter zou zitten. Op het moment dat je mensen buiten de beschaafde gemeenschap zet, is het debat niet meer mogelijk. Dan is er een begin van steniging. Eerst eliminatie uit het debat. Dat kan leiden tot fysieke eliminatie. Er zijn al twee politieke moorden geweest: beide daders hadden een draagvlak in de maatschappij.

Wilders wordt tot belichaming van het kwaad gemaakt. Men is niet geïnteresseerd in het debat over de dubbele nationaliteit, maar in de agenda van Wilders. Men ziet Wilders als een slecht mens, ten diepste een racist. Alles wat hij zegt wordt in dat kader geïnterpreteerd.

Het debat wordt in morele termen gegoten en daardoor gefrustreerd. Men probeert hem te isoleren. Iemand die zó racistisch is, verdient niet anders dan dat-ie geëlimineerd wordt. Dat is de boodschap. Dat is het demoniseren van de tegenstander.

Je moet het vanuit zijn perspectief bekijken: wat hij allemaal over zich heen krijgt. Dan komt zon Pechtold vragen of zijn vrouw óók een dubbele nationaliteit heeft. Dat heeft niks met de zaak zelf te maken. Dat is karaktermoord.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven