Ik beloof het je, ik ben vrij van alle raciale haat. Het is wel, in elk geval, niet wenselijk dat een ras zou moeten vermengen met andere rassen. Met uitzondering van een paar onnodige succesen, welke ik bereid ben toe te geven, heeft systematische rassenmenging nooit goede resultaten geboekt. Zijn behoefte om raciaal zuiver te blijven is bewijs voor de vitaliteit en de goede gezondheid van een ras. Trots in eenders eigen ras, en daarmee bedoel ik niet de minachting jegens andere rassen, is ook een normaal en gezond gevoel. Ik heb de Chinezen of Japanners nooit als minderwaardig gezien aan onszelf. Zij behoren tot de oude beschavingen, en ik geef ook vrij toe dat hen geschiedenis gelijkwaardig is aan de onze. Ze hebben het recht om trots te zijn op hun verleden, net als wij het recht hebben trots te zijn op de beschaving uit welke wij komen. Inderdaad, ik geloof dat hoe meer de Chinezen en de Japanners zich vasthouden aan de trots op hen ras, hoe makkelijker ik het zal vinden om goed met hen om te gaan.