Fitness Seller

Wilders: terug naar één publieke tv-zender

Schaf wereldomroep af en staar naar je eigen navel!

32,7 euro per inwoner voor 3 omroepen (dacht ik?) ???

Hoe kunnen 3 omroepen nu goedkoper zijn dan 1 (VRT)? Hier klopt iets niet :D

3 zenders en vergeet niet dat veel omroepen ook nog inkomsten hebben door nevenactiviteiten als een programmablad. Alle reclame-inkomsten worden dan ook nog eens teruggegeven aan het ministerie van OCW dat de PO financiert. In totaal blijft er dan een bedrag over van iets meer dan 500 miljoen. 16,1 miljoen * 32,7 = 526 miljoen. Dus het getal van 32,7 euro klopt wel.

Maar goed Wilders wil natuurlijk af van de 'linkse hobby's en propaganda'. Dat de TROS en Avro niet links zijn en de confessionele omroepen op zijn minst centrumgericht zijn boeit hem weinig. Hij wil gewoon Clairy Polak verbannen en Pauw en Witteman nooit meer zien. Polak wordt overigens al verbannen als de plannen van Hagoort doorgaan, die laten veel minder ruimte voor meerdere actualiteitenprogramma's.

Laatst bewerkt:
Goed plan, word strontziek van die kop van Paul de Schreeuw en de Volendammers van de Tros.

en wat wordt er dan op die ene zneder vertoond? die documentaires op 3 zijn soms zeer interessant/informatief en zou ik niet graag zien verdwijnen

crap als onderweg naar morgen en BNN mogen ze natuurlijk wél door de plee trekken

3 zenders en vergeet niet dat veel omroepen ook nog inkomsten hebben door nevenactiviteiten als een programmablad. Alle reclame-inkomsten worden dan ook nog eens teruggegeven aan het ministerie van OCW dat de PO financiert. In totaal blijft er dan een bedrag over van iets meer dan 500 miljoen. 16,1 miljoen * 32,7 = 526 miljoen. Dus het getal van 32,7 euro klopt wel.

Maar goed Wilders wil natuurlijk af van de 'linkse hobby's en propaganda'. Dat de TROS en Avro niet links zijn en de confessionele omroepen op zijn minst centrumgericht zijn boeit hem weinig. Hij wil gewoon Clairy Polak verbannen en Pauw en Witteman nooit meer zien. Polak wordt overigens al verbannen als de plannen van Hagoort doorgaan, die laten veel minder ruimte voor meerdere actualiteitenprogramma's.
Dus volgens jou is er helemaal niets aan de hand en mag alles zo blijven? Wilders slaat de bal dus helemaal mis en denkt puur aan eigen belangen?

Ik ken 'n heel leuk tentje
Daar speelt een prima bandje
En iedereen die kent je
Hou je mond nee niets te maren
Poets je schoenen kam je haren

Hé!
Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee
De bloemen buiten zetten

Bah Bah wat 'n misère
Als Marco staat te blèren
Of 'n documantaire
Kan dan niemand ons bevrijden
Van Willem Duys en Van der Meyden
En hoor ze nou es slissen
In spelletjes en kwissen
'N mens kan zich vergissen
Maar dit is toch al te lullig
Imbeciel en onbenullig

Hé!
Er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee
De bloemen buiten zetten

Kijk zelf amper TV maar vind het geen probleem om die tientallen euro per jaar af te dragen. Natuurlijk betaal je omgerekend naar degenen die belasting betalen wat meer dan 32,7 euro per jaar maar het vele malen minder dan bijvoorbeeld de kabelbijdrage per jaar.

Dus volgens jou is er helemaal niets aan de hand en mag alles zo blijven? Wilders slaat de bal dus helemaal mis en denkt puur aan eigen belangen?

Ja, dit is een onderdeel van de man van het volk tegen de linkse geldverslindende clique. Wilders doet heel erg zijn best dit simplistische beeld intact te houden.

Wilders jankt altijd over de linkse hobby's terwijl we ook nog gewoon de Tros hebben en de Avro plus nog een zooi CDA en EO zooi die ook niet echt links te noemen valt.

Er mag best gesnoeid worden in het aantal omroepen maar het aantal zenders zorgt er juist voor dat enige pluriformiteit behouden kan blijven. Beter dan eenheidsworst die niemand wil zien.

Wat boeit mij het nou dat mensen naar 'de schreeuw van de leeuw' willen kijken of de zoveelste herhaling van 'Jantje Smit wordt gezogen door Nick en Simon in de sneeuw'? Voor ieder wat wils nu en ik kan me niet voorstellen dat de PO nu helemaal niks aanbiedt dat in iemands straatje past.

De PO is druk bezig met een herorientatie, denk dat we die beter kunnen afwachten voordat er fors gesnoeid wordt in iets dat vele 'burgers' vermaak en info brengt.

De reden waarom Wilders dit wil is te doorzichtig.
Ik gok dat hij ook van de Moslimomroep af wil?!

Het publieke bestel zoals deze nu is vind ik prima, het is ook een stukje cultuur wat je uitdraagt en ookal zitten er soms wat mindere programma's tussen.

Sesamstraat moet blijven.

Dat vind de PVV ook :

,donderdag 22 januari 2009 Kamervragen van het lid Bosma (PVV) aan minister Plasterk (OCW) over het opofferen van de vaste tijd van Sesamstraat aan een multiculti-programma. 1)
Heeft u kennisgenomen van het bericht "Sesamstraat wordt kapot gemaakt"? (*)

2)
Deelt u de mening dat veel Nederlandse ouders zich ergeren aan het constante geschuif met de uitzendtijden van Sesamstraat?

3)
Deelt u de mening dat die ergernis nog verder zal toenemen nu Sesamstraat naar een andere tijd moet om plaats te maken voor een programma dat het failliete concept van de multiculturele samenleving moet opdringen aan het Nederlandse volk?

4)
Deelt u mijn mening dat de weerzin tegen de multiculturele samenleving nog verder zal toenemen?

5)
Wat kunt u doen om aan het constante gezeul met Tommie, Pino en Ieniemienie een einde te maken, zeker als U weet dat elke wijziging vijf tot tien procent van de kijkers kost?

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1572&Itemid=1

Zelfs Sesamstraat wordt er bij betrokken om de ideeen van de PVV voor het voetlicht te brengen :roflol:

Dr zijn zoooveel onzinprogramm's op de publieke omroep. Echt omdat ze van gekkigheid niet weten waar ze het geld allemaal aan op moeten maken. Weg met die rotzooi. Ook te belachelijk dat elke religieuze stroming zoveel uur zendtijd krijgt...

Sowieso, al was het maar 32,70 per inwoner per jaar, ik weet wel betere dingen waar je het aan kan uitgeven. :D

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, alhoewel ik één zender wel iets te karig vind. Twee lijkt me prima en dan alleen informatieve/educatieve/culturele programma's en actualiteiten. Onzin van de Tros en BNN om maar wat te noemen gewoon lekker marktwerking op los laten.

Dan zie ik nooit meer BZN en Andre Rieu op tv :(

Ok, daar is dus nog niet alles over gezegd. Waardoor ik niet kan concluderen dat de PVV hier zéker ongelijk heeft.

Het is maar hoe je rekent. NRC rekent ook de regionale omroepen en per huishouden. Per huishouden is heel iets anders dan de omslag per inwoner. Logischerwijs zou je eigenlijk per belastingbetaler moeten berekenen maar dat wordt voor geen enkel land gedaan.

Zelfs als je de lokale omroepen en andere omroepen of stichtingen meerekent kom je krap boven de 50 euro per persoon uit. Dat is net iets meer dan in Belgie en nog steeds een stuk minder dan in andere landen. Maar goed je krijgt er wel veel meer zenders voor terug, dus ook daar is het maar hoe je wil rekenen. Met de herorientatie van Hagoort en co zullen er al minder omroepen zijn maar wel een gelijk aantal zenders en daarmee een diversere programmering dan in andere landen.

Terug
Naar boven