Fitness Seller

windows 7 illegaal

x64 moet je wel min 4gig werkgeheugen erop hebben(liefst meer) ,dus beter de x86 erop knallen ...

Je bedoelt dat x64 systemen meer dan 4GB aan geheugen toe kunnen wijzen, in tegenstelling tot x86 systemen?

x86 systemen kunnen in totaal maximaal 4GB toewijzen.
Hier gaat het volgende vanaf

- Interne DDR modules
- GDDR geheugen van je videokaart(en)
- Cache geheugen van je harde schijven
- Cache geheugen van je processor

Als je met dit totaal boven de 4GB uitkomt, is het sowieso wenselijk dat er x64gedraaid wordt. Dit betekent echter niet dat je het niet moet doen wanneer je geen 4GB totaliteit hebt. x64 heeft meer voordelen dan nadelen en kost geen extra resources.

PROTIP: Wanneer je een bootable windows USB installatie bouwt, installeert hij vele malen sneller dan wanneer je vanaf een CD-rom installeert. Vooral als je dit met een USB 3.0 ready apparaat doet.
Wanneer je het dan ook nog eens naar een SSD harde schijf installeert... :-)
Wil je weten hoe? Klik hier

Alstublieft. Ook vele male praktischer dan een CD-rom. Ik heb geen eens een DVD/blu-ray speler in mijn PC zitten, alles gaat voortaan via media centre's, SANs en het internet.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar de laatste tijd gaat hij opeens flink langzamer. Spellen die eerst gewoon zeer soepeltjes in goede instellingen kunnen draaien (gta 4), en nu schokken zelfs crap spellen bij mij :/

Dacht dat een verlangzamende vista een oorzaak kon zijn. Nu ga ik even wat anders doen en dat is kijken of het aan de koeling ligt (koelpasta kopen en aanbrengen, kijken of dat helpt). En anders een nieuwe :D Is ook een 3,5jr oude laptop.

Ligt waarschijnlijk aan je Frames Per Second. Had hier ook ontiegelijk veel last van bij elk spel, maar een koeler eronder zetten doet echt wonderen.

Zo'n ding kost gemiddeld €20,- en bij veel spellen zat ik op een FPS van 5-10, nu tussen de 30 en 60. Voor een laptop zijn die dingen haast een must. Vooral in dit warme weer.

Kijk ook of je drivers wel correct geinstalleert zijn trouwens, heb zelf gehad met mijn laptop toen ik hem herinstalleerde, dat dat ding ineens super heet werd bij gamen.

Gamen ging prima maar hij werd gewoon super heet, toen had ik de drivers van de vid kaart goed geinstalleert en ja hoor de temperatuur was van 90 naar 50-60 gezakt tijdens gamen.

• Topic Starter Topic Starter
Ligt waarschijnlijk aan je Frames Per Second. Had hier ook ontiegelijk veel last van bij elk spel, maar een koeler eronder zetten doet echt wonderen.

Zo'n ding kost gemiddeld €20,- en bij veel spellen zat ik op een FPS van 5-10, nu tussen de 30 en 60. Voor een laptop zijn die dingen haast een must. Vooral in dit warme weer.

Waar doel je op met een koeler? Wat is een goeie en waar kan ik deze kopen?
Ik heb btw koelpasta gekocht. Grote kans dat mijn thermalpads niets meer waard zijn na 3,5 jaar. Heb een top pasta gekocht. Morgen ff de resten vd thermalpads wegpoetsen en kijken of zo'n pastaatje helpt :D

Kijk ook of je drivers wel correct geinstalleert zijn trouwens, heb zelf gehad met mijn laptop toen ik hem herinstalleerde, dat dat ding ineens super heet werd bij gamen.

Gamen ging prima maar hij werd gewoon super heet, toen had ik de drivers van de vid kaart goed geinstalleert en ja hoor de temperatuur was van 90 naar 50-60 gezakt tijdens gamen.

Drivers voor de vidkaart heb ik gelijk geregeld, alleen nog niet die voor het moederbord (kan het precieze type maar niet vinden). Zijn mobo drivers belangrijk?

Ik heb btw koelpasta gekocht. Grote kans dat mijn thermalpads niets meer waard zijn na 3,5 jaar. Heb een top pasta gekocht. Morgen ff de resten vd thermalpads wegpoetsen en kijken of zo'n pastaatje helpt :D

Ik had nog nooit van zo'n koelpasta gehoord. Lijkt me ook een hoop geklooi eerlijk gezegd.

Ik doelde op zulke dingen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415163/Laptop-cooling-pads

Ik heb deze. Je zet zo'n ding gewoon onder je laptop en klaar...
M'n laptop raakt nooit meer overhit en hij draait videogames nu stukkkkkkkkkkeeeeeee gemakkelijker.
Soms vergeet ik m'n cooler aan te zetten en als ik dan ga gamen zonder cooler, is het echt een verschil tussen dag en nacht bij mijn laptop. Vooral in 20+ graden weer, heeft dat ding veel te lijden.

Drivers voor de vidkaart heb ik gelijk geregeld, alleen nog niet die voor het moederbord (kan het precieze type maar niet vinden). Zijn mobo drivers belangrijk?
Ga naar je strartbalk en typ in apparaatbeheer.

Klik daarop en kijk of er ergens een uitroepteken bijstaat, staat er een uitroepteken bij is de driver niet of niet correct geinstalleert.

Bij mij staan er alleen uitroep tekens bij Overige apparaten (Base system apparaat, Broadcom USH, SM buscontroller)

Dit maakt verder toch niet uit, wel?

Bij mij staan er alleen uitroep tekens bij Overige apparaten (Base system apparaat, Broadcom USH, SM buscontroller)

Betekend dat de juiste drivers nog niet geinstaleerd zijn, dus kan zijn dat die apparaten niet werken naar behoren...

Ik had nog nooit van zo'n koelpasta gehoord. Lijkt me ook een hoop geklooi eerlijk gezegd.

Ik doelde op zulke dingen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0415163/Laptop-cooling-pads

Ik heb deze. Je zet zo'n ding gewoon onder je laptop en klaar...
M'n laptop raakt nooit meer overhit en hij draait videogames nu stukkkkkkkkkkeeeeeee gemakkelijker.
Soms vergeet ik m'n cooler aan te zetten en als ik dan ga gamen zonder cooler, is het echt een verschil tussen dag en nacht bij mijn laptop. Vooral in 20+ graden weer, heeft dat ding veel te lijden.

Nice one. Ga sowieso de koelpasta proberen (heb hem al in huis), maar zo'n dingetje lijkt me erg nuttig. Bedankt.

Ga naar je strartbalk en typ in apparaatbeheer.

Klik daarop en kijk of er ergens een uitroepteken bijstaat, staat er een uitroepteken bij is de driver niet of niet correct geinstalleert.

Ik zie 1 'unknown device' en als ik die wil updaten zegt hij dat hij de drivers niet kan vinden :/

Weet iemand hoe ik mijn moederbord kan identificeren zodat ik handmatig drivers kan installeren?

everest of aida32 zijn handige progjes ervoor

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jul 2012 om 17:28 ----------

Via internet kom ik uit dat het wel met je moederbord te maken heeft, ik zou er wel even op letten iig.

Een dell laptop of niet? daar heb ik altijd zoveel problemen met de drivers mee heh.. snap er zelf soms ook geen hol meer van.

Had een keer ook een dell latitude met nog cijfers erachter, ik alles handmatig geinstaleert via de DELL driver website en nog was het niet goed, dell = hell.

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jul 2012 om 17:29 ----------

Nice one. Ga sowieso de koelpasta proberen (heb hem al in huis), maar zo'n dingetje lijkt me erg nuttig. Bedankt.

Ik zie 1 'unknown device' en als ik die wil updaten zegt hij dat hij de drivers niet kan vinden :/

Weet iemand hoe ik mijn moederbord kan identificeren zodat ik handmatig drivers kan installeren?
Gebruik niet teveel koelpasta een druppel en dan uitwrijven is meer dan genoeg, koelpasta is er niet om te koelen maar het is om de onevenheden op te vullen ( je processor en koeler sluiten nooit 100% goed op elkaar af en die koelpasta zorgt ervoor dat die mini onevenheden opgevult worden ) teveel koelpasta kan voor nog meer schade zorgen dan dat er al was.

En die unknown device als ik jou was zou ik hem wel proberen te installeren ( handmatig als automatisch niet lukt )

Laatst bewerkt:
Met speccy kun je ook veel uitlezen.

everest of aida32 zijn handige progjes ervoor

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jul 2012 om 17:28 ----------

Via internet kom ik uit dat het wel met je moederbord te maken heeft, ik zou er wel even op letten iig.

Een dell laptop of niet? daar heb ik altijd zoveel problemen met de drivers mee heh.. snap er zelf soms ook geen hol meer van.

Had een keer ook een dell latitude met nog cijfers erachter, ik alles handmatig geinstaleert via de DELL driver website en nog was het niet goed, dell = hell.

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jul 2012 om 17:29 ----------

Gebruik niet teveel koelpasta een druppel en dan uitwrijven is meer dan genoeg, koelpasta is er niet om te koelen maar het is om de onevenheden op te vullen ( je processor en koeler sluiten nooit 100% goed op elkaar af en die koelpasta zorgt ervoor dat die mini onevenheden opgevult worden ) teveel koelpasta kan voor nog meer schade zorgen dan dat er al was.

En die unknown device als ik jou was zou ik hem wel proberen te installeren ( handmatig als automatisch niet lukt )

Ok ik heb de koelpasta aangebracht. Wel weinig, heb het met een pasje heel dun uitgesmeerd. Maar wel op zowel het koelelement als de CPU/GPU zelf, dus misschien helaas iets te dik. Ik heb het naderhand wel goed uitgedrukt. Het was arctic silver 5, die bekend staat als de beste koelpasta op de markt. Ga even testen of het verschil heeft gemaakt, en anders nog die andere koeler van 20 euro kopen wat een andere poster hier opmerkte.

Everest ziet mijn moederbord helaas niet. Ook dat automatisch installeren lukt niet omdat hij hem niet vindt. Andere mogelijkheden? (ik weet wel laptop model en productcode en alles)

Met speccy kun je ook veel uitlezen.

Maar eens proberen, al wil ik niet teveel (zware) progjes moeten downloaden.

Yup, een Dell Latitude E6500 hier :o

Had 'm laatst helemaal schoongemaakt, windows opnieuw geïnstalleerd etc. Die drivers er allemaal op zetten was echt een klote karwei.

Daar heb ik geen ervaring mee, alleen XP,W7 en Ubuntu.

Merk toch echt wel een wereld van verschil met die koelpasta. Diablo 3 schokte eerst flink, en nu loopt hij helemaal soepel, zelfs in de drukste combat. Maakt dus echt veel uit.

Terug
Naar boven