Fitness Seller

Windows 7

• Topic Starter Topic Starter
dat vind ik juist goed aan windows, die windows feel, was zelfs juist aant denke over apple dan mis je die windows feel toch? en dan begin jij erover :roflol:

die windows look kan je er wel uitkrijgen hoor, als je windows echt gaat modden etc, dat waren waar standaard screenshotjes wat alles heeft wat ik wil in een besturingssysteem

Mijn look op dit moment. Weinig poespas:
15ysvmu.png - 146727

Mijn look op dit moment. Weinig poespas:
15ysvmu.png - 146728
Mooi. ik hou ook wel van die kleine docs.

sommige mong*len duwen hun hele apps map in hun dock. vind ik echt fail.

kijk. dit is sTvol. windows niet echt. maarja. laten we er maar over ophouden.

Om dit maar even af te sluiten:

http://nl.youtube.com/watch?v=dR8SAFRBmcU

is oud filmpje maar klopt nog behoorlijk. (het deel wat steve jobs zegt over microsoft).

Laten we steve ballmer maar even erbuiten houden....

Laatst bewerkt:
dat vind ik juist goed aan windows, die windows feel, was zelfs juist aant denke over apple dan mis je die windows feel toch?
In begin zal je dat even missen, omdat je het natuurlijk gewend bent. En dan ga je snappen dat het gras groener is bij de concurrentie, en voor je het weet wil je nooit meer terug. Maar goed ik gebruik Windows ook, en zal het blijven gebruiken. Ik leer graag verschillende systemen. Niet iedereen heeft daar behoefte/nood aan.

die windows look kan je er wel uitkrijgen hoor, als je windows echt gaat modden etc, dat waren waar standaard screenshotjes wat alles heeft wat ik wil in een besturingssysteem
Uiteindelijk blijf je het toch zien. Vind het niet echt sT uitstralen.

LOL Roxxe.

COD 4 is ook gewoon te spelen op een Mac hoor.
Verder heb je bootcamp.

Je hebt minder hardware conflicten op een mac.

Ik heb hier een windows pc van 3300 euro staan. (toen ik hem kocht)

<knip>
waarom kan ik macosx niet installeren op m'n pc op een legale manier? o ja omdat niemand dan nog die lelijke bakken koopt :roflol: macosx draait nu al op core2duos en gebruikt reguliere hardware, dus enkel de hebzucht en debielerigheid van steve jobs zit me in de weg :shoot:

windows/linux moet op alle soorten configuratie kunnen draaien waardoor er problemen kunnen voorkomen terwijl macosx enkel moet draaien op appeltjes

wie dient klacht tegen apple wegens monopolisme bij de eu commissie? ik wil macosx legaal draaien op m'n pc samen met alle apple software :)

Volgens mij begrijp je het begrip monopolie toch niet helemaal. Als je je software op elke pc laat draaien en zo andere besturingssystemen van de markt drukt = monopolie.

Als je je besturingssysteem maar op 1 soort computer laat draaien = tegenovergestelde van monopolie. Je kan Windows op een Mac gebruiken, dus daar is geen enkel probleem. Apple laat toe om andere besturingsssystemen op hun hardware te laten draaien.

Ze verkopen hun OS zelfs los, alleen hebben zij ervoor gekozen om zowel hardware als software te produceren, en dit als totaalpakket aan te bieden, wat veel stabielere systemen garandeerd.

waarom kan ik macosx niet installeren op m'n pc op een legale manier? o ja omdat niemand dan nog die lelijke bakken koopt :roflol: macosx draait nu al op core2duos en gebruikt reguliere hardware, dus enkel de hebzucht en debielerigheid van steve jobs zit me in de weg :shoot:

windows/linux moet op alle soorten configuratie kunnen draaien waardoor er problemen kunnen voorkomen terwijl macosx enkel moet draaien op appeltjes

wie dient klacht tegen apple wegens monopolisme bij de eu commissie? ik wil macosx legaal draaien op m'n pc samen met alle apple software :)

Ten eerste,
Apple hardware is een van de mooist vormgegeven hardware van ongekende kwaliteit, check bijvoorbeeld de nieuwe macbooks(pro) die uit 1 stuk alu is vervaardigd.

Ten tweede,
Je kunt OSX op normale pc's draaien, al dan niet legaal, echter is er nu een bedrijf dat hiermee apple probeert te naaien, het is dus ook niet helemaal zeker of dit dus legaal is. ze gaan dit buiten de rechtzaal uitvechten.
([Link niet meer beschikbaar]) <-- met een plastic flut behuizinkje wat waarschijnlijk helemaal jou smaak is. Of in een Antec behuizing.

Ten derde,
Het is juist een voordeel dat OSX alleen op apple computers mag draaien aangezien er dan 100% support kan worden verleend.
Ik heb nu het probleem dat ik een windowsbak van 3000+ euries heb staan waar ik nog steeds hardware conflicten mee heb. al meer dan 11 maanden.
Dat gebeurt bij apple gewoon niet.
Je moet het dan wel voor lief nemen dat je alleen apple producten kunt kopen. En ja...dat jij zo'n beroerde smaak hebt dat je apple computers afschuwelijk vindt...dat is jouw probleem. ik heb nog nooit zo'n mooi gebouwde computers gezien. (vooral de nieuwste producten zetten echt de nieuwe norm).

Weltrusten :kiss:;)

Volgens mij begrijp je het begrip monopolie toch niet helemaal. Als je je software op elke pc laat draaien en zo andere besturingssystemen van de markt drukt = monopolie.

Als je je besturingssysteem maar op 1 soort computer laat draaien = tegenovergestelde van monopolie. Je kan Windows op een Mac gebruiken, dus daar is geen enkel probleem. Apple laat toe om andere besturingsssystemen op hun hardware te laten draaien.

Ze verkopen hun OS zelfs los, alleen hebben zij ervoor gekozen om zowel hardware als software te produceren, en dit als totaalpakket aan te bieden, wat veel stabielere systemen garandeerd.
1 woord: koppelverkoop, wat verboden is in belgie :)

1 woord: koppelverkoop, wat verboden is in belgie :)
Psystar heeft Apple hiervoor aangeklaagd, terwijl Apple Psystar weer aangeklaagd omdat ze de licentie overtreden. Het is nog helemaal niet duidelijk of Apple aan koppelverkoop doet. Het is namelijk zo dat een PC niet zonder besturingssysteem kan functioneren, in dat geval spreek je over een noodzakelijk onderdeel.

Voorbeeld: je kan geen schoenen verkopen zonder veters. Ook al worden veters ook apart verkocht. In principe zou Apple dus gewoon een besturingssysteem moeten mogen verkopen bij hun computers. De vraag is eerder of Apple moet toelaten dat hun besturingssysteem ook op andere machines draait. Dit lijkt mij een zeer slechte zaak. Het succes van Apple computers is juist te wijten aan de stabiliteit, en die bereik je door de hardware mooi af te stellen op de software. Ik denk (en hoop) dat Psystar de zaak gaat verliezen.

Psystar heeft Apple hiervoor aangeklaagd, terwijl Apple Psystar weer aangeklaagd omdat ze de licentie overtreden. Het is nog helemaal niet duidelijk of Apple aan koppelverkoop doet. Het is namelijk zo dat een PC niet zonder besturingssysteem kan functioneren, in dat geval spreek je over een noodzakelijk onderdeel.

Voorbeeld: je kan geen schoenen verkopen zonder veters. Ook al worden veters ook apart verkocht. In principe zou Apple dus gewoon een besturingssysteem moeten mogen verkopen bij hun computers. De vraag is eerder of Apple moet toelaten dat hun besturingssysteem ook op andere machines draait. Dit lijkt mij een zeer slechte zaak. Het succes van Apple computers is juist te wijten aan de stabiliteit, en die bereik je door de hardware mooi af te stellen op de software. Ik denk (en hoop) dat Psystar de zaak gaat verliezen.
nee t, bij m'n schoenen kan ik kiezen uit een miljoen soorten veters, bij m'n pc kan ik kiezen uit verschillende besturingssystemen (windows/linux/bsd/solaris/...) maar geen macosx

net hetzelfde als m'n schoen geen rode veters aankan maar wel blauwe :scratch:

de fabrikant van rode veters is ook eigenaar van rode schoenen en wil ze niet apart verkopen of zoiets :p

Je mag/kan Mac OS X ook gewoon apart kopen hoor. Dus ik zie niet wat je probleem is. Dat het niet op je Delletje draait heeft Apple niks mee te maken.
http://store.apple.com/nl/product/MB576?mco=MTcwNDk1Mw

Dat is het zelfde dat het OS van mijn Samsung telefoon niet op jouw Nokia telefoon kan draaien.

Je kan de rode veters van de fabrikant wel los kopen, maar ze zijn te dik voor jouw schoenen.

Laatst bewerkt:
nee t, bij m'n schoenen kan ik kiezen uit een miljoen soorten veters, bij m'n pc kan ik kiezen uit verschillende besturingssystemen (windows/linux/bsd/solaris/...) maar geen macosx

Het voorbeeld met de schoenveters duidt alleen maar op het feit dat elk paar schoenen er standaard de eigen veters bij mag verkopen, ook al kan je ook apart veters krijgen van andere merken.

Idem met de Apple computers: Apple verkoop er standaard een besturingssysteem bij, omdat een pc, net zoals een schoen niet zonder die extra kan lopen....

Als iets "onlosmakelijk" bij een product hoort, dan kan men niet over koppelverkoop spreken. Bij Apple is dit een iets grijzere zone, maar ik denk dat ze toch zullen winnen en het gelijk halen.

Voorbeeld monopolie: Microsoft die geen informatie wil geven aan andere softwareproducenten, waardoor die geen software producten kunnen ontwikkelen voor Windows. Daarvoor zijn ze trouwens veroordeelt.

Voorbeeld koppelverkoop: bepaalde GSM's enkel verkopen met abonnement erbij. Een GSM is een toestel dat geen bepaald abonnement nodig heeft, het kan prima werken met om het even welke pre pay kaart of abonnement.

net hetzelfde als m'n schoen geen rode veters aankan maar wel blauwe :scratch:
Als Apple de schoen voorstelt, kan je er dus zowel blauwe (OSX) als rooie (Windows) veters in steken ;)

Als Apple de rode veters voorstelt, tja er zijn genoeg producten die niet compatibel zijn met elkaar. Je krijgt ook geen Peugeot zetel in een Mercedes auto ;)

de fabrikant van rode veters is ook eigenaar van rode schoenen en wil ze niet apart verkopen of zoiets :p
OSX is apart te koop. Alleen heeft Apple beslist om in de gebruikerslicentie te zetten dat hun besturingssysteem alleen in hun hardware hoort. Ze geven enkel support voor de software als die in hun producten zit. En daar gaat de rechtzaak dus over. Ik zie er zelf geen probleem in. Met name omdat je het moet zien als totaalpakket. OSX werkt mogelijk niet naar behoren in andere machines, omdat Apple hun besturingssysteem niet gemaakt is voor de PC markt.

Je mag/kan Mac OS X ook gewoon apart kopen hoor. Dus ik zie niet wat je probleem is. Dat het niet op je Delletje draait heeft Apple niks mee te maken.
http://store.apple.com/nl/product/MB576?mco=MTcwNDk1Mw

Dat is het zelfde dat het OS van mijn Samsung telefoon niet op jouw Nokia telefoon kan draaien.

Je kan de rode veters van de fabrikant wel los kopen, maar ze zijn te dik voor jouw schoenen.
Sommige mensen beweren dat dit geen standalone versie is.

dat het een update is van bijvoorbeeld tiger naar leopard.
maar dat je die cd die je dus koopt niet clean kan installeren op een pc ofzo.

of dat waar is weet ik niet.

Sommige mensen beweren dat dit geen standalone versie is.

dat het een update is van bijvoorbeeld tiger naar leopard.
maar dat je die cd die je dus koopt niet clean kan installeren op een pc ofzo.

of dat waar is weet ik niet.

Onzin. Als je je mac helemaal formatteert zodat er niks meer op de HD staat kan je Leopard natuurlijk nog gewoon installeren.

Ah, het is overgewaaid. Alle Mac lovers bijeen in deze thread.
Iemand een lijstje van zogenaamde voordelen van het gebruik van een Mac ipv een windows pctje?

Lees het topic door.
en check apple.com/nl

ik som er een paar op

- Je kunt onderhand alels erop aansluiten zonder dat je er drivers voor hoeft te installeren.
- Er zijn minder virussen voor geschreven.
- UNIX
- kan windows op geinstalleerd worden, zowel met bootcamp, maar ook in een virtual machine zodat je OSX en windows langs elkaar kunt draaien (tegelijk).
- te veel om op te noemen. je moet het gewoon proberen.

De hele Mac experience is gewoon super om mee te werken.

Minder virussen? Er is na al die jaren nog géén virus hoor.

Minder virussen? Er is na al die jaren nog géén virus hoor.
Jawel. kheb nu even geen bron maar er is sowieso ooit wel een virus geweest maar das al lang gefixt. Misschien is Virus niet de juiste term. zit niet helemaal in dat hack/crack vak.

Terug
Naar boven