MuscleMeat

WK Powerliften IPF 2013 (Stavanger, Noorwegen)

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor de link jeroen! Pardeep heeft het inderdaad goed gedaan.
 
Ik heb al veel vette dingen gezien! En er komen nog een paar nederlanders en belgen.

Er vallen me we een paar dingen op na een paar dagen kijken:
  • Iedereen draagt Titan. Maar dan bedoel ik ook echt iedereen!
  • Iedereen deadlift sumo stijl
  • Niemand heeft de duim over de bar met squatten, allemaal eronder. Zelf vind ik dat echt zwaar klote voor mijn polsen.

Iemand anders nog iets te voegen aan deze lijst? :)
 
Ik heb al veel vette dingen gezien! En er komen nog een paar nederlanders en belgen.

Er vallen me we een paar dingen op na een paar dagen kijken:
  • Iedereen draagt Titan. Maar dan bedoel ik ook echt iedereen!
  • Iedereen deadlift sumo stijl
  • Niemand heeft de duim over de bar met squatten, allemaal eronder. Zelf vind ik dat echt zwaar klote voor mijn polsen.

Iemand anders nog iets te voegen aan deze lijst? :)

Dat je stellingen niet kloppen :D
 
Dat je stellingen niet kloppen :D

Strict gezien niet :p maar er was inderdaad wel opvallend veel Titan en sumo deadlift bij wat ik gezien heb.

Die 475kg squat was machtig om te zien trouwens :D Ik stond op dat moment al enkele beurten te kijken. Die kerel komt op het podium, en ineens gaat iedereen rechtstaan om het beter te kunnen zien. Heb ik bij geen enkele andere lift gezien. Was kippenvelmomentje :D
 
Klopt idd niet helemaal die 3 stellingen, maar valt wel te verklaren.

Titan is op dit moment gewoon het meest geavanceerd qua squatpakken en bankdrukshirts. Deadliftpakken zijn ze ook wel hoofdvertegenwoordiger in, maar Metal is wat dat betreft ook erg goed.

Een van de feiten waarom Titan zo populair is, is ook omdat zij het meeste doen voor de lifters. Ze staan bij elke internationale wedstrijd, geven cadeau's aan toplifters als sponsoring, hebben een vast gesponsord team en een marketing team wat gewoon goed gebruik maakt van de social media.
Daarbij komt ook nog dat de meeste prijzen scherper zijn dan bij andere merken.

Inzer wat dat betreft lijkt er geen **** aan te doen om ook maar iets te willen verkopen. De website is (totaal) niet up to date, niet actief op social media etc etc. Ze hebben nu wel een nieuw shirt en volgens mij waren er 2 lifters die erin drukten (Charlie Conner en Joe Cappellino), maar die staat niet eens op de site.

Dat je voornamelijk sumo ziet is ook logisch. De meeste lifters die je ziet, op uitzondering van de zwaargewichten na, zijn niet echt lang. Als je dan en het biomechanische voordeel meeneemt, en het feit dat je sumo (veel) meer uit een pak kan halen dan conventional is het een makkelijke verklaring denk ik.

Van duim onder de bar bedoel je "duimloos", denk dat dat beetje 50/50 is met een kleine meerderheid voor volledige grip.
 
Back
Naar boven