Fitness Seller

Stelling Wordt je door aas gebruik minder oud?

Ik heb het vermoeden dat als je verstandig AAS gebruikt (TRT bijvoorbeeld) dat je dan zelfs ouder wordt (of in ieder geval langer gezond blijft).

Het hangt dus (ook) af van de dosis. (naast WAT je neemt.. de ene anabool is de andere niet)

Ik heb het vermoeden dat als je verstandig AAS gebruikt (TRT bijvoorbeeld) dat je dan zelfs ouder wordt (of in ieder geval langer gezond blijft).

Het hangt dus (ook) af van de dosis. (naast WAT je neemt.. de ene anabool is de andere niet)

Dit

Al enkele keren aangetoond dat mannen beter & gezonder ouder worden met
een low dose testo erbij lopen. Vraag is dan natuurlijk wel, wat is low dose
en hebben high dose kuren er effect op? Tja, zal niemand met zekerheid
kunnen zeggen.

Ik geef alleen mijn mening, en heb geen wetenschappelijke onderbouwingen. Ik ben zelf ook een gebruiker en ben net zoals velen begonnen, nadat ik eerst hier had rond gelezen.

En mijn mening is dat hier te weinig wordt verteld over de negatieve kant van AAS, waardoor veel jongens te snel en vaak teveel gebruiken, omdat ze denken dat AAS een wondermiddel is.

Ik geef alleen mijn mening, en heb geen wetenschappelijke onderbouwingen. Ik ben zelf ook een gebruiker en ben net zoals velen begonnen, nadat ik eerst hier had rond gelezen.

En mijn mening is dat hier te weinig wordt verteld over de negatieve kant van AAS, waardoor veel jongens te snel en vaak teveel gebruiken, omdat ze denken dat AAS een wondermiddel is.

Hmm denk het niet.
Hier wordt om de haverklap wel verteld hoe slecht het voor je is.
Er wordt ook vaak overdreven.

Het is eerder dat er luierikken en/of ongeduldigen shortcuts zoeken naar een adonislichaam in 1 pil ofzo:).
En dat liefst doen zonder enige opzoek werk en dus totaal onvoorbereid (ivm met pct en dergelijk) eraan beginnen en ook niet lang na de kuur de gains kwijtraken.
Of sommige met echt torenhoge dosering zonder toegevoegde waarde qua gains.
Ze weten best wel dat het niet goed is en dat ze onverantwoord bezig zijn.

Voor de rest denk ik gewoon zoals wazzup.
Kan met verantwoord gebruik zelfs voordelen geven.

Zelfs al zijn er misschien geen keiharde bewijzen wegens het ontbreken van goed opgestelde studies, ik denk dat:

- je weinig cardiologen zal vinden die durven beweren dat het gebruik van AAS je kans op cardiovasculaire aandoeningen (één van de voornaamste doodsoorzaken) niet verhoogt.

- je weinig urologen zal vinden die durven beweren dat het gebruik van AAS je kans op prostaatkanker (2de meestvoorkomende kanker bij mannen) niet verhoogt.

Laatst bewerkt:
zo'n claim heeft bewijs nodig, en die studies zijn er niet.

Heb je ook niet nodig. gebruik gewoon je boerenverstand en logica.
Als je kuurt, dat vinden je organen en weefsels gewoon niet leuk, je weerstadn gaat naar onder, je hormonen en disbalans etc.
Als je dit nu regelmatig doet dan ja...lijkt me niet gezond en ooit zul je daar de prijs voor moeten betalen.
Hoeft helemaal niks wetenschappelijks aan te zitten.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 11:29 ----------

Hoe bedoel je, je gaat er misschien niet 15 jaar eerder door dood. Maar ik kan mij er soms wel eens aan ergeren dat hier altijd maar PRO-anabolen wordt gesproken. Als je echt meent dat kuren (ja kuren, want het blijft nooit bij 1 kuurtje) geen invloed heeft op je gezondheid, dan geloof je nog in sprookjes. Neem maar eens regelmatig bloedonderzoeken, bekijk wat er met je leverwaardes, nieren, cholestrol, prostaat etc. gebeurt als je ON bent en wanneer je in de nakuur zit en als je klaar bent, deze waardes zijn echt niet constant.

En je zult hier niet snel mensen horen over de negatieve dingen van steroiden, want of ze schamen zich ervoor (want het is toch hun eigen schuld) of om wat voor reden dan ook. En dan hebben we het nog niet eens over de negatieve invloed wat het kan hebben op je sociale leven (relaties, werk, beslissingen die je anders niet zou nemen etc.)

Helemaal mee eens. Ik denk wel dat wanneer men gewoon langere tijd off blijft dit stukken beter zou zijn dan de standaard periode on-off aanhouden.
Probleem is dat mensen te vaak en te veel kuren, als men gewoon 1 kuurtje per jaar zou nemen, dan zou er niks aan de hand zijn.

Denk dat we idd reeel moeten zijn en alleen maar toegeven dat aas gebruik = risico nemen. We moeten gewoon aas gebruik niet goedpraten maar ook niet overdrijven.
De risico's zullen per persoon verschillen en de gevaren zullen toenemen met de mate van gebruik.

Apart hoe mensen ervan uitgaan dat iets niet schadelijk is omdat dat nooit bewezen is :)

Hoorde gister nog van een trainer at the gym dat van een enkele aas kuur 15 jaar minder oud wordt:o

Wordt je door aas gebruik minder oud?
Zo ja, hoezo dan?

Heb je die documentaire al gezien die o.a. over deze vraag gaat? :
http://www.youtube.com/watch?v=5eoaUsW12Ac

Het is vrijwel onmogelijk om aan te tonen dat AAS de reden is dat iemand korter leeft doordat je er geen onderzoek naar kan doen. Ten eerste is het vaak niet direct de doodsoorzaak maar kan het aangeboren afwijkingen stimuleren waardoor men eerder sterft.. en dan is het nog maar de vraag of de AAS daar voor zorgde en ten tweede is het onmenselijk om mensen als proefpersonen te gebruiken en te kijken wat de gevolgen op het lichaam zouden zijn, aldus professoren in o.a. die documentaire.. Echter ben ik het niet geheel met die stelling eens, want er zijn genoeg gasten die ook op dit forum zitten die het waarschijnlijk helemaal niet erg zouden vinden als zo'n onderzoekscentrum voor hun AAS betaald terwijl zij er in ruil daarvoor onderzoek naar laten doen en er wordt gekeken of hun lichaam gezond blijft.. Zo kunnen ze en gebruiken en ze hebben de kennis van de eventuele schade die het al aan het lichaam heeft toegebracht.

Maargoed het antwoord op je stelling: er is geen antwoord op:o

Lol als je van iedere kuur 15 jaar minder oud zou worden zouden velen nu -180 jaar of jonger zijn. Hoe komt iemand er sowieso op 15 jaar te zeggen :roflol: en chill die opoe jaren lijken me toch a-relaxt het enige uitzicht de kist waar je langzaam op kan wachten :roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 17:16 ----------

:roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 17:16 ----------

Ja, want als je op je 80ste AAS spuit en je gaat ongeveer op je 95ste dood, dan sterf je meteen.

En je kinderen sterven exponentieel eerder. Dus na 4 generaties komt er niks meer.

:roflol:

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 17:19 ----------

Dit zie je inderdaad wel vaak terugkomen. Mensen die het meest saaie burgerlijke leven leiden. Geen reet uitvoeren en alles netjes doen worden het oudst.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 17:22 ----------

Hier ben ik eigenlijk ook van overtuigd. Zeker op latere leeftijd zal het eerder goed doen dan slecht mits je normale doseringen aanhoud

Ik denk dat wanneer men 1 kuurtje per jaar neemt met licht tot moderate doseringen en duur dit geen kwaad kan.
Probleem is wanneer men 3 kuren of meer gaan pakken of men zwaar gaat kuren gedurende langere perioden.

Als ik ouder mag worden dan weet ik wat ik ga doen

250 mg test per 3-4 weken
10 mg anavar per dag om osteoporose en verval van het skelet tegen te gaan

Dit moet safe zijn:D

Heb je ook niet nodig. gebruik gewoon je boerenverstand en logica.
Als je kuurt, dat vinden je organen en weefsels gewoon niet leuk, je weerstadn gaat naar onder, je hormonen en disbalans etc.
Als je dit nu regelmatig doet dan ja...lijkt me niet gezond en ooit zul je daar de prijs voor moeten betalen.
Hoeft helemaal niks wetenschappelijks aan te zitten.

wat een klinkklare onzin.

Boerenverstand is zelden iets waar, is enorm onderhevig aan bias. Je toont het zelf, het "lijkt" niet gezond, maar lijken is niet hetzelfde als zijn.

Wat de gemiddelde mens als logica aanziet noem is proberen redeneren zonder echte rhetorische achtergrond, en als dat gebeurt zie ik de ene flater na de andere.

Ten 2de is het enige wat je hebt een gebrekkige hypothese. That's it. Zelfs je assumpties zijn niet gespecificieerd(hoeveel gebruik, regelmaat,...).

Ten 3de heb je onderzoek nodig om je hypothese te onderzoeken. De medische wetenschap zit bomvol paradoxale uitkomsten, dus blindelings een hypothese accepteren "omdat het zo lijkt" doe je niet en is nu eens een mooi voorbeeld van slechte logica(hasty conclusion fallacy).
Alleen al naar het anecdotaal bewijs kijken doet mij al sterk twijfelen aan de hypothese. Genoeg bekende kuurders, de meesten lopen nog rond, al wil dit zeer weinig zeggen.

Ten 4de is er een tijdsduur opplakken, zoals in de OP, nog waanzinniger.

Elk gebruik van medicatie, aas, wat je eet en hoe je leeft heeft een invloed op je lichaam.
Ten goede of kwade.
Kort door de bocht genomen: je lichaam in een stress-situatie brengen heeft, of kan een negatieve invloed hebben.
Is aas een soort stress- toestand?
Ik denk van wel. Is het daarom levensverkortend? Misschien.
Is het slecht voor het lichaam? Misschien.
Is het goed? Idem: misschien.
Feit is dat je wel iets ' onnatuurlijks' doet met je lichaam, maar ik denk dat het idd afhangt van hoeveel en hoe zwaar je kuurt.
Het is wetenschappelijk gezien evenzeer bullshit te zeggen: je gaat niet dood van aas, maar het kan wel bvb aangeboren hartafwijkingen verergeren etc etc. als dat het geval is, dan heeft de aas je (vroeger) genekt.

Maar zoals gezegd, er zijn zoveel factoren. Het is mijn overtuiging dat aas niet 'gezond' is.
Maar sporten op hoog niveau is dat evenmin.
(turnen, rugby etc... Sporten is gezond? Uhu)
En zoals ( en ik moet de bron daarvoor terug opzoeken) onlangs bleek: je kan 3,4 of meerdere keren per dag sporten, maar als je de rest van de dag niets uitvoert, ben je niet echt gezond bezig. En ga je keihard 15 jaar sneller dood :D

Elk lichaam reageert anders:
Weet wat jij aankan en wat niet...

Zelfs al zou het zo zijn.. Liever 70 worden en dood gaan een hartaanval dan 85 worden en laatste jaren wegrotten in een verpleegtehuis.

dan zit ik met wandelende lijken in men gym :O

wat een klinkklare onzin.

Boerenverstand is zelden iets waar, is enorm onderhevig aan bias. Je toont het zelf, het "lijkt" niet gezond, maar lijken is niet hetzelfde als zijn.

Wat de gemiddelde mens als logica aanziet noem is proberen redeneren zonder echte rhetorische achtergrond, en als dat gebeurt zie ik de ene flater na de andere.

Ten 2de is het enige wat je hebt een gebrekkige hypothese. That's it. Zelfs je assumpties zijn niet gespecificieerd(hoeveel gebruik, regelmaat,...).

Ten 3de heb je onderzoek nodig om je hypothese te onderzoeken. De medische wetenschap zit bomvol paradoxale uitkomsten, dus blindelings een hypothese accepteren "omdat het zo lijkt" doe je niet en is nu eens een mooi voorbeeld van slechte logica(hasty conclusion fallacy).
Alleen al naar het anecdotaal bewijs kijken doet mij al sterk twijfelen aan de hypothese. Genoeg bekende kuurders, de meesten lopen nog rond, al wil dit zeer weinig zeggen.

Ten 4de is er een tijdsduur opplakken, zoals in de OP, nog waanzinniger.

Ok, jij je zin. jij vind dus dat AAS niet schadelijk zijn?
Dream on kerel.

---------- Post toegevoegd Sun 9 Sep 2012 om 21:46 ----------

Zelfs al zou het zo zijn.. Liever 70 worden en dood gaan een hartaanval dan 85 worden en laatste jaren wegrotten in een verpleegtehuis.

Toeval of niet? gasten die veel gebruikten in de jaren 80-90 zijn nu tussen de 40-50 jaar .75% heeft een serieuze aandoening gehad of zijn gestorven aan kanker of hebben kanker.

Toeval? zal wel heel toevallig zijn dan net juist die gasten (12 personen) dat zijn overkomen.

Je spelling gaat er wel op achteruit.

Mijn lichaam weet veel meer van hormonen af dan ik, dus ik ga niet prutsen aan iets waar ik geen verstand van heb. Men kan ingewikkelde kuurschema's maken en er nog zoveel verstand van hebben, vergeleken bij de intelligentie van moeder natuur blijft het allemaal primitief provisorisch aankloten. Zoals met zoveel dingen in het leven moet je vaak eerst lelijk je vingers branden om erachter te komen wat je wel en beter niet had kunnen doen.

Nu ben ik niet een persoon die met opgestoken vingertje vanuit z'n ivoren torentje andere mensen verteld wat ze moeten doen en wat ze moeten laten. De persoonlijke vrijheid is namelijk van het grootste belang! De ondergang van ons fysieke lichaam is zeker en slechts uitstel van executie. Als men de persoonlijke afweging maakt AAS te gaan gebruiken en het naar de eigen mening het "kosten/baten ratio" waard is, moet je ervoor gaan. Maar laten we er geen doekjes om winden dat die middelen (zeer) schadelijk zijn voor je lichaam en er geen medische reden is om ze te gebruiken. Men gaat behoorlijke (lange termijn) gezondheidsrisico's aan, alleen maar om (nog) meer spieren te krijgen.

Terug
Naar boven