AndroidHealthClinic

wow @ bf verlagen zonder cardio

:roflol: ibtl

Volgens mij maakt het geen bal uit waarmee je het tekort creeert of het met voeding of met cardio is.Denk wel dat je na de cut als je meer gaat eten je cardio wel moet opvoeren om op dat vetpercentage te blijven.Genoeg eiwitten zodat je spieren niet worden afgebroken,das wel belangrijk.Mijn menig dan ,in de stickies staat toch wat anders.

Enige voordeel wat ik me kan indenken van cardio is dat je meer kunt eten omdat je het aantal kcal eraf cardioot.

Gewoon minder kcals eten (met name carbs!) en op die manier dorger proberen worden.

Je kunt uiteraard wel 3x per week lichte cardio doen, bijvoorbeeld 20-25min.

Door teveel cardio/rennen/fietsen/ etc etc maakt je lichaam alleen maar meer cortisol aan (stress) wat het herstel van je krachttrainingen in de weg zit.

faker.

Enige voordeel wat ik me kan indenken van cardio is dat je meer kunt eten omdat je het aantal kcal eraf cardioot.

Gewoon minder kcals eten (met name carbs!) en op die manier dorger proberen worden.

Je kunt uiteraard wel 3x per week lichte cardio doen, bijvoorbeeld 20-25min.

Door teveel cardio/rennen/fietsen/ etc etc maakt je lichaam alleen maar meer cortisol aan (stress) wat het herstel van je krachttrainingen in de weg zit.

cortisol heeft enkel bij chronische aanwezigheid een negatief effect op je immuunsysteem. Op korte termijn zorgt het voor het continueren van de aanvoer van adrenaline, wat je nodig hebt tijdens inspanning. Na je inspanning/stres zullen je hersenen geseind worden de cortisolaanmaak te stoppen. Bij chronische aanwezigheid van cortisol (vb depressie, ernistige levensgebeurtenissen) verkleint de hippocampus en zal je systeem tenslotte minder cortisol aanmaken. Daardoor zal je immuunsysteem zichzelf gaan aanvallen (met bekende auto-immuunziektes zoals CVS, fibromyalgie etc als gevolg).

Conclusie : cortisol heeft op korte termijn (lees : inspanningen, waar er controle is over stressoren) geen nefast gevolg voor je systeem.

Over cardio vs. voedingbeperking : Ik kies liever om rond behoefte te eten (en genoeg vitamines en voedingsstoffen binnen te krijgen), en vervolgens vet te verbranden tijdens de cardio, dan restrictief te gaan eten en aan je weerstand te prutsen met risico op jojo-effecten, of erger nog : dat je metabolisme vertraagt. Ik ga akkoord : je kan afvallen op een consistente wijze door lager te gaan in kcals zonder cardio. Je moet gewoon veel voorzichtiger wezen.

sounds great!

Fake. Is al gebanned voor dat "benenfilmpje" van hem.

volgens mij is het een bullshit verhaal.
net als 90% van al je andere topics en posts.

pics or it didn't happen.

Terug
Naar boven