AndroidHealthClinic

WW2

Bezoekers in dit topic

skft-09d03c85be4e9b6ff686929faf0a6e0c.jpg
 
1595067747521.png


Fascinerend hoe zo'n onderdeurtje zoveel angst kon inboezemen.
 
Hermann Balck zal vast voorbij komen als de beste divisie commandant.

1595089571173.png
 
Knakkers "that lead from the front", i.p.v. "leading from the back", waren doorgaans het populairst. Rommel in Frankrijk is een extreem voorbeeld. 't Is een wonder dat hij niet sneuvelde. Je loopt toch behoorlijk in de kijker met je opgedirkte uniform.
 
Was het niet van hun intrieste achtergrond, dan zouden Eicke en zijn eerste lichting v.d. Totenkopf over een cultstatus beschikken. Vooral door hun eerste episode in de Sovjet Unie.
 
Laatst bewerkt:
1595162442024.png
 

Bijlagen

  • Horst Wessel.jpg
    Horst Wessel.jpg
    219,1 KB · Weergaven: 55
Zijn er ook rijtjes met wat voor soldij een bepaalde rang toentertijd kreeg?
 
Dat moet te vinden zijn. Ik kan me niet meteen voor de geest halen of er zo'n tabel in één van mijn boeken staat. 'k Betwijfel het omdat ze behoorlijk ingewikkeld waren. (rang, ongehuwd, gehuwd, aantal kinderen,...)

Link

The tables below shows the salaries in Reichmark in the German armed forces as of 1945. In addition to rank, the salary depended on marital status and the number of children the soldier had.

Het interessantste is echter Konto 5. Allerlei hoge officieren die in de watten werden gelegd met geheime belastingvrije maandelijkse bedragen (bovenop hun reguliere loon) en soms zelfs landgoed.
 
Laatst bewerkt:
Heydrichs Imperium (anno 1941)

1595174510659.png


+ Dienst bij de Luftwaffe als Majoor
+ De facto Reichsprotektor van Bohemen en Moravië (1941–1942)
 
Dat moet te vinden zijn. Ik kan me niet meteen voor de geest halen of er zo'n tabel in één van mijn boeken staat. 'k Betwijfel het omdat ze behoorlijk ingewikkeld waren. (rang, ongehuwd, gehuwd, aantal kinderen,...)

Link

The tables below shows the salaries in Reichmark in the German armed forces as of 1945. In addition to rank, the salary depended on marital status and the number of children the soldier had.

Het interessantste is echter Konto 5. Allerlei hoge officieren die in de watten werden gelegd met geheime belastingvrije maandelijkse bedragen (bovenop hun reguliere loon) en soms zelfs landgoed.
Dit zijn jaarbedragen?
 
Dat zou maandelijks moeten zijn. :thinking:

Link (@ 15 maart 1945 :o)
 

Bijlagen

  • Wehrmacht & W-SS.png
    Wehrmacht & W-SS.png
    396,1 KB · Weergaven: 54
Die dekselse tafelpoot... 🤭
 

Bijlagen

  • Operatie Walküre.png
    Operatie Walküre.png
    415,5 KB · Weergaven: 52
De Japanners waren me toch een sadistisch zootje.
 
Geen idee of dat algemeen geweten is, maar naar het einde toe was er ook sprake van kannibalisme bij de Japanners. POWs werden "geslacht" zodat ze zelf zouden overleven.
 
Back
Naar boven