AndroidHealthClinic

Sticky WW2

Orde moet er zijn.

Wat is een mens zonder rust, reinheid en regelmaat :dunno:

indrukwekkende foto's van oorlogshandelingen ,ik was een paar weken geleden op de open dag van de Luchtmacht op vliegbasis Volkel ,

toen ik daar overheen wandelde en al dat oorlogmaterieel bekeek bedacht ik me ineens of het gros van het publiek wel besefte wat een echte oorlog inhoud

en waarvoor dit materieel voor bedoelt is ,namelijk dood en verderf zaaien , ik moet toegeven defensie kan het mooi verpakken in een soort wereldredder sausje

met een vleugje heldendaad maar als het moment daar is zal defensie niet over een dode meer of minder vallen en is het wel de bedoeling dat je mensen dood of zelf dood gaat

I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones

Ja, die quote kennen we nu wel. Ik word moe van die Einstein.

:P

Gezien de omstandigheden waarin ze verkeerden was een baard, om nog enigszins beschut te zijn, tegen de kou het laatste van hun zorgen.

Soldaten die verhongerden of doodvroren waren ze stonden, zaten of lagen, zelfmoord, congelatio, waanzinnigheid, incidenten van kannibalisme...

Overigens heb ik nooit echt begrepen waarom er gewonden uit Stalingrad werden gevlogen. Als je dan toch een volledig leger afschrijft, dan had ik in de mate van het mogelijke generaals, (onder)officieren en soldaten, die fysiek en mentaal in één stuk waren, proberen te recupereren.

Bernd von Loringhoven was één van die gelukkigen. Later wist hij ook nog eens uit het omcirkelde Berlijn te ontsnappen. Over een man met het geluk van de duivel gesproken...

Tp1fZ3z.jpg

Ik raad je aan om Europe the last battle te bekijken.
Helaas wordt het op youtube continue verwijderd. Dat snap je na het zien van de docu ook waarom dat gebeurd.
Op Bitchute staat de hele documentaire gelukkig nog wel.

Bombardement (geen idee met wat)

DfHnly5.jpg

Ik heb een vermoeden wie de meest ervaren Fritz is. :thinking:

zYglvRq.jpg

Spotting the tiny V-1s was often difficult, and the planes had to be in the right position to dive upon a missile once spotted in order to shoot them down. It was a dangerous task: while the V-1s did not shoot back, the warhead, if it detonated in midair, could damage the fighter that had shot it down. So some Allied pilots developed an innovative tactic of flying wingtip-to-wingtip with a V-1, then sliding their fighter’s wing beneath that of the missile. If done right, airflow over the fighter’s wing would cause the V-1s wing to tip up, overriding the missile’s internal gyro and sending it into an uncontrolled dive.

toen ik daar overheen wandelde en al dat oorlogmaterieel bekeek bedacht ik me ineens of het gros van het publiek wel besefte wat een echte oorlog inhoud

Nee, natuurlijk niet.

Laat staan wat een luchtmacht aanricht. Bombardementen zijn de smerigste vorm van oorlogsvoering. Als soldaten een gebouwen in de fik steken met iedereen erin dan verklaren we hen krankjorum. Echter is het bij bombardementen louter 'collateral damage'.

De beschrijvingen (o.a. door Victor Klemperer) van de vuurstorm in Dresden en Hamburg (Gomorrah) zijn pure horror.

Zijn er nou ook echt goede series (geen docu's) met WW2 als thema?

Zijn er nou ook echt goede series (geen docu's) met WW2 als thema?
Bekijk Europe the last battle.
Wordt in 15 uur tijd ongeveer de hele recente (vanaf 1900) geschiedenis uitgelegd wat de MSM probeert te verbergen en te censureren.
Ook wordt uitgelegd wat het gevolg vandaag de dag is, dat Adolf Hitler heeft verloren. Ja dit is relevant, dit gaat ons allemaal aan.
Het zal shocking zijn wat je ziet.

Alles is trouwens vermeld met bronnen. Je kan er dus vanuit gaan dat alles klopt wat er wordt verteld,
geloof je iets niet, kan je het zelf zo opzoeken met de meegegeven bronnen.

Foto van Churchill met scheepskat

Wat censureren ze dan?

Dat Adolf eigenhandig 2000 jaar aan prachtige geschiedenis vergiftigde en meesleurde in z'n graf? :thinking:

Alle speeches van Adolf Hitler bijvoorbeeld ;)

2000 jaar prachtige geschiedenis vergiftigde?
Bekijk de documentaire, ben erg benieuwd wat je er dan nog van vind.

Ik heb het altijd ironisch gevonden dat Churchill foutief dacht dat Hitler het Britse Rijk wou vernietigen terwijl zijn twee bondgenoten dat wel wilden. :emo:

Terug
Naar boven