XXL Nutrition

x maal per week trainen

MainMan

Cool Novice
Waardering
0
Ik las net in het topic waar HST wordt uitgelegd de volgende regel...

"Klassieke training waar je dus 1x per 7 dagen traint houdt dus eigenlijk in dat je ongeveer twee dagen groeit, en de andere dagen zijn enkel onderhoud van die groei, en dus verloren tijd."

Is het nu zo dat ik dan 3x per week benen kan trainen ?
En dan niet 1 set squat per workout (full body idee) maar een split schema waarbij je 4 oefeningen doet per workout (squat, press, extension en curl)

hallo, Mainman

ligt er aan hoe je wilt gaan trainen.
Als je 1 dag vol traind zou je nog een 2e x een ligtere sessie kunnen nemen.
Maar om 3x in de week vol te trainen lijkt me overkill voor je benen.

Maar bij iedereen werkt het anders, mischien gaa jij er wel goed op groeien.

Ik las net in het topic waar HST wordt uitgelegd de volgende regel...

"Klassieke training waar je dus 1x per 7 dagen traint houdt dus eigenlijk in dat je ongeveer twee dagen groeit, en de andere dagen zijn enkel onderhoud van die groei, en dus verloren tijd."

Is het nu zo dat ik dan 3x per week benen kan trainen ?
En dan niet 1 set squat per workout (full body idee) maar een split schema waarbij je 4 oefeningen doet per workout (squat, press, extension en curl)

3 * benen trainen kan.

3 * squat + press + extension + curl...misschien als je het bij 1 set per oefening houdt en niet tot voorbij failure traint.

3 * 4 oefeningen * 3 sets .... nope.

(maar 1 * per 7 dagen is verre van klassiek.. alle klassiekers trainden 2 tot 3 maal een spiergroep per week... bodypart splits werden pas populair na de invoering van anabolen)

• Topic Starter Topic Starter
(maar 1 * per 7 dagen is verre van klassiek.. alle klassiekers trainden 2 tot 3 maal een spiergroep per week... bodypart splits werden pas populair na de invoering van anabolen)

Als ik het goed begrijp zou je indien je dus geen AS gebruikt het beste 3 x per week een spiergroep kunnen trainen met 3 setjes. OF 1 oefening 3 setjes OF 3 oefeningen met 1 set.

Dus als ik alleen de grote 3 wil trainen wordt dat 9 setjes per keer en 3 x in de week. Zodat je dan elke spiergroep de hele week aanpakt.

Maar dan is de vraag, waarm doen er dan nog zoveel een split met 1 x per week een spiergroep ?

Als ik het goed begrijp zou je indien je dus geen AS gebruikt het beste 3 x per week een spiergroep kunnen trainen met 3 setjes. OF 1 oefening 3 setjes OF 3 oefeningen met 1 set.

Dus als ik alleen de grote 3 wil trainen wordt dat 9 setjes per keer en 3 x in de week. Zodat je dan elke spiergroep de hele week aanpakt.

Maar dan is de vraag, waarm doen er dan nog zoveel een split met 1 x per week een spiergroep ?
Iemand een antwoord op zijn vraag?

• Topic Starter Topic Starter
Niemand :(

Volgens mij had je al antwoord gegeven op je eigen vraag mainman

Terug
Naar boven