Fitness Seller

zaadloos

• Topic Starter Topic Starter
Nee, het blijft echt nog steeds 74 dagen dat er nodig is om een zaadcel de produceren.
Quotes van 5 verschillende sites:

Sperm takes 74 days to produce and mature
And because sperm require 74 days to mature
It takes about 74 days to complete the spermatogenic cycle
A sperm takes 74 days to produce
A sperm takes about 74 days for a testicle to manufacture

Dat lijkt me toch genoeg om aan te nemen dat het inderdaad zo lang duurt.
Daarbij duurt het dus ook 4 tot 6 maanden voor therapie om zaadproductie te verhogen aanslaat, en is het dus ook niet vreemd dat als je kuur is afgelopen, het dus ook 4 tot 6 maanden *kan* duren voor de productie weer goed op gang is. Nakuren kan dit dus aanzienlijk versnellen naar ik vermoed, maar ik heb dat zelf dus niet kunnen testen ;)

Verder zaten er dus wel actieven spermacellen in mijn 'lozing', maar veel te weinig om iemand zwanger te maken waarschijnlijk (natuurlijk, er hoeft er maar 1 geluk te hebben).
Het was niet zo dat er dode, of misvormde cellen te zien waren, alhoewel ik dat ook niet met 100% zekerheid kan zeggen, ik heb ook maar even kunnen kijken naar mijn kleine jonge, die daar moederziel alleen aan het rondzwemmen was onder de microscoop.

Franko, ze bedoelen dit volgens mij bij mannen die problemen hadden met de kwaliteit? (sites over onvruchtbaarheid en de behandeling)

Want normaal gezien kan je om de 5 dagen een heel goede kwaliteit in je zaadlozing verwachten...

ja indd., je maakt trouwens alle dagen een kleine hoeveelheid sperma aan ;)

Nee, geldt voor iedereen. Het duurt simpelweg gewoon dik 2 maanden voor de celletje klaar staan.
Dat wil dus niet zeggen dat ze op zijn voor de komende 2 maanden als je een keer goed bent klaargekomen, continue zijn er natuurlijk cellen 'klaar' voor gebruik.

Dit staat ook op gewone sites, niet specifiek sites die over onvruchtbaarheid gaan.
Zou ook vreemd zijn als het bij mannen met verminderde vruchtbaarheid langer of korter zou duren.

Dus kan best zijn dat er genoeg cellen in de aanmaak zijn, ze worden alleen nog niet afgevuurd als ze niet klaar zijn.
En ja, er komt dus elke dag (eigenlijk continu dus) weer 'sperma' beschikbaar, maar dat is niet in 1 dag gemaakt!

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd! :)

Ik had je blijkbaar verkeerd begrepen Franco, wat ik dacht is dat jij zei dat er niet elke dag nieuwe cellen zijn, terwijl er wel degelijk miljoenen nieuwe cellen per dag beschikbaar zijn.

Wat jij bedoelde is de volledige ontwikkeling van precursor cel tot volwassen spermacel.

Het ontwikkelen van een individuele cel duurt idd ong 70 dagen, maar omdat deze met miljoenen tegelijk worden aangemaakt zullen er steeds nieuwe beschikbaar zijn elke dag voor een gezonde man.
De behandeling bij mannen die onvruchtbaar zijn werkt dus maar vanaf 70 dagen omdat dan de eerste nieuwe cellen worden aangemaakt.

Inderdaad! En dat is dus opzich wel interessant om te weten, want pas ruim 70 dagen (70 + nog eens 20 dagen om rond te zwemen naar waar ze klaar moeten staan) is er uberhaupt kans dat je weer wat cellen beschikbaar hebt, als je met een kuur de handel hebt stilgezet.
Natuurlijk weet ik ook niet of bij iedereen dat totaal wordt stilgezet, maar als ik lees dat 200 mg test/week al succesvol is als male birthcontrol, dan is het niet zo vreemd dat zonder nakuur, het best wel lang duurt om de boel weer aan te zwengelen naar een degelijke kuur van deca/test ..
Stemt mij in elk geval weer hoopvol dat het over 4 maanden wel goed is :)

Terug
Naar boven