Fitness Seller

Nieuws Zeilmeisje Laura Dekker + vader begrijpen niks van computers.

Heb het ook maar gegoogld

Nee inderdaad, daarom beslissen volwassen mensen daar dus ook over. Als je een kind vrij zou laten, zouden ze waarschijnlijk niet naar school gaan. Ik vind het absoluut geen zwakke argumentatie. Ik zeg ook niet dat ze niet kunnen redeneren, ik zeg dat de kans groot is dat kinderen binnen een paar jaar van puberen anders denken over hun eerder gemaakte beslissingen.

En hier zit de assumptie achterliggend: 'anders' is 'beter' ?
Doet me denken aan oudere mensen dichtbij hun dood opeens religieuzig worden en dan terugkijken naar hun twintigerjaren of ouder en zeggen: 'och wat was ik naïef'.

Om in lijn met je argumentatie te gaan: de ouders hebben beslist dat het ok voor haar is en hun hersenen zijn wel volgroeid.

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Als je 15 jaar bent is je prefrontale cortex helemaal nog niet ontwikkeld. Dus je beseft de gevolgen van je beslissingen nog niet helemaal. Die moeten dan ook genomen worden door de ouders. Iedereen op die leeftijd wil wel leuke, uitdagende en nieuwe dingen doen. Maar daarvoor zijn je ouders er. Om je te behoeden voor de dingen die wel eens zwaar fout kunnen aflopen.

Op latere leeftijd als ze volledig kan beseffen wat de gevolgen kunnen zijn, dan kan ze nog altijd gaan. Als ze de drijfveer heeft en het is dan nog haar droom. Bepaalde dingen die ik vroeger wou doen of gedaan heb op die leeftijd zou ik het nu niet in men hoofd halen om nu te doen.

Over 10 jaar is het ook mogelijk dat wat je hier zegt gaat intrekken. Dus...maak geen tijdverspilling en post niks meer ???

Zeg mij eens waarom de ene hersenconstellatie beter is dan de andere. (wil geen discussie hierop starten aangezien het andes offtopic gaat worden), maar wil zeer graag weten hoe mensen tot het idee komen dat een bepaalde vorm van hersenen bij neurologisch intacte individuen idealer is (in termen van meer redevol, rationeler nadenken, etc) dan een andere stel hersenvormen. En graag een vergelijking met intra-individuele ontwikkeling, inter-individuele verschillen en verschillen met dieren (pak dieren met een laag onwtikkelde pre-frontale cortex). Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Wat een analyse weer. Dus jij vindt die bedelactie wel door de beugel kunnen en maanden lang vakantie vieren in het Carabisch gebied is ook gewoon normaal. Natuurlijk allemaal leuk voor Laura Dekker maar dit heeft niks meer met een recordpoging te maken.

laatste%20dag.jpg

Even een tussentijds uitstapje op de Stad Amsterdam.

Zeg eerlijk, Claus, je bent gewoon aan het trollen.

whoa!!!wat een recordpoging:rolleyes:

Terug
Naar boven