Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je 15 jaar bent is je prefrontale cortex helemaal nog niet ontwikkeld. Dus je beseft de gevolgen van je beslissingen nog niet helemaal. Die moeten dan ook genomen worden door de ouders. Iedereen op die leeftijd wil wel leuke, uitdagende en nieuwe dingen doen. Maar daarvoor zijn je ouders er. Om je te behoeden voor de dingen die wel eens zwaar fout kunnen aflopen.
Op latere leeftijd als ze volledig kan beseffen wat de gevolgen kunnen zijn, dan kan ze nog altijd gaan. Als ze de drijfveer heeft en het is dan nog haar droom. Bepaalde dingen die ik vroeger wou doen of gedaan heb op die leeftijd zou ik het nu niet in men hoofd halen om nu te doen.
Vroeger was kinderarbeid ook heel normaal. In sommige landen nu nog. klinkt niet zo leuk he
Doe je veel werkervaring op, kan alleen maar van pas komen. En je bent pas een man als je gewerkt hebt he
Als ik op die leeftijd graag de wereld zou hebben rondgezeild, zou ik me dat nu ook niet beklaagd hebben. Best je eigen visie niet zomaar op een ander projecteren.
Trouwens 15 is een mooie leeftijd om gekke dingen te doen, de ouwe Spartanen dropte je als tienjarige ook het woud in om als man terug te keren, Je bereikt er enkel een verrijkt leven mee. Een leven zonder risico's is trouwens ook maar een banaal gegeven.
wat is er mis met F5-end je gal spuwen over een verwend meisje dat haar zin niet krijgt? als ik bij de appie bhein ga staan en roep laura moet naar school krijg ik misschien een euro, maar heb ik mn doel niet bereikt.
we hebben toch gekozen voor leerplichtstelsel tot minimaal 16 jaar? ze gaat maar als ze 16 is hehe.
Jaloezie + klaag grage nederlanders + media hype = hetze.
Is dat een strikvraag? Persoonlijk kan ik het alleen maar een goede levenservaring voor haar vinden om eerlijk te zijn, als ze goed op haar plaat valt gaat ze misschien wel een toontje lager zingen. En ziet ze uiteindelijk in dat het misschien niet zo'n goed idee is. Maar goed misschien komt ze gewoon goed als een volwassen vrouw weer aan wal na haar wereldtrip... wie weet?Wat als ik beweerde dat ik het ook voor haar een slechte zaak vind? Ik denk dat ze nog niet in staat is om zulke beslissingen te maken aangezien haar hersenen zich nog in rap tempo ontwikkelen. Het is mogelijk dat ze spijt gaat krijgen gedurende die reis omdat ze volgens mij geen weloverwogen beslissing kan maken op die leeftijd over zoiets definitiefs.
Is dat een strikvraag? Persoonlijk kan ik het alleen maar een goede levenservaring voor haar vinden om eerlijk te zijn, als ze goed op haar plaat valt gaat ze misschien wel een toontje lager zingen. En ziet ze uiteindelijk in dat het misschien niet zo'n goed idee is. Maar goed misschien komt ze gewoon goed als een volwassen vrouw weer aan wal na haar wereldtrip... wie weet?
Dat ben ik helemaal met je eens hoor, aantal posts terug zeg ik dat ook. Onverantwoordelijk, maar zal er geen nacht van wakker liggen, hoop dat ze er heelhuids en gelukkig weer uitkomt.Vooral dat wie weet aspect staat me tegen. Ik vind dat bij mensen van die leeftijd zo min mogelijk aan het toeval moet worden overgelaten; dat komt in hun latere leven wel aan de orde, als ze zelf de verantwoordelijkheden over zichzelf moeten en kunnen dragen.
Spartaanse meisjes waren verplicht om van hun 6e tot hun 18e 24 op 24h naar school te gaan, ze mochten zeker geen 'gekke dingen' doen. Als je dit wilt verdedigen dan kan je beter een liberale i.p.v. autoritaire beschaving als voorbeeld nemen.(...) de ouwe Spartanen dropte je als tienjarige ook het woud in om als man terug te keren, (...)
Wat als ik beweerde dat ik het ook voor haar een slechte zaak vind? Ik denk dat ze nog niet in staat is om zulke beslissingen te maken aangezien haar hersenen zich nog in rap tempo ontwikkelen. Het is mogelijk dat ze spijt gaat krijgen gedurende die reis omdat ze volgens mij geen weloverwogen beslissing kan maken op die leeftijd over zoiets definitiefs.
Ik vind dat we kinderen ook niet naar scholen mogen sturen, want ze kunnen op dat moment niet beslissen wat goed/slecht voor hen is. (zo zie je hoe zwak zo'n argumentatie is)
'Hersenen' zijn nog niet goed genoeg ontwikkeld vind ik zo'n dooddoener hé, alsof een bepaalde type hersenen de norm is en iedereen die ervan afwijkt (kinderen tov volwassenen) a priori niet volledig voor rede vatbaar is. Je stopt mensen in een bepaalde hok (het hok 'jij-kan-niet-redeneren') waarbij je bij voorbaat al haar argumenten teniet doet.
No hatin', just sayin'
Daar valt best wat voor te zeggen maar wellicht dat je het gemist hebt in België maar hier in Nederland, vooral op het internet op grote blogsites en zo, is er een soort van hetze ontstaan persoonlijk gericht aan dat meisje zelf. Daar heb ik het over. Volgens mij was dat niet zo moeilijk te onttrekken uit dit topic, ik vind het getuigen van gebrek aan respect voor mij en mijn topic dat je kennelijk niet de moeite hebt genomen om dit topic echt door te lezen. Of heb je ook nog wat beperkingen in je pre-frontale cortex?
Die marokaanse invloed is duidelijk te zien in jullie taal.