- Waardering
- 673
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Bronnen Shutter, bronnenIdd veel onzin in die docu´s. De 2 punten die je noemt zijn echter niet uit de lucht gegrepen.
Lichaamscontact is essentieel voor een kind. Het zorgt voor het vrijkomen van het hormoon oxytocine. Dit is een stressverlagend hormoon. Dood zal een kind niet gaan als het deze aanraking niet krijgt. Denk maar aan veel weeskinderen die amper lichaamscontact daar ze met velen 1 verzorger delen. Onderzoeken hebben echter wel aangetoond dat juist deze kinderen al in hun kindertijd en later meer last hadden van depressie, angsten, hogere kans op ziektes (immers hun cortisol was veel hoger door weinig aanvoer van oxytocine)
Wat betreft de blindheid als een pasgeborene direct in een donkere kast gezet wordt. Dit is ook zeker niet een fabeltje. Je hersenen hebben bij de geboorte enorm veel verbindingen. Een groot deel verdwijnt in de jaren na de geboorte omdat ze niet gebruikt worden. Wanneer neuronen in de occipitaalkwabben geen stimuli binnenkrijgen (waarnemingen uit de omgeving) dan zullen deze verbindingen verzwakken en uiteindelijk niet meer functioneren. Wellicht dat enkele verbindingen mogelijkerwijs nog hun taak kunnen uitvoeren, maar het gezichtsvermogen zal zeer zeer beperkt zijn.
Ik geloof ook wel dat het zeker invloed heeft, en dat ze meer last van depressies krijgen en bij het andere het zicht minder zal zijn. Maar ik hou niet zo van dat keihard beweren dat ze dood gaan en bij de andere stelling, dat ze helemaal blind zijn. Als je op die manier dingen moet gaan aandikken, door zelfs dus te liegen, dan wordt voor mij de geloofwaardigheid van zo'n persoon hélemaal teniet gedaan. Hij is er duidelijk op uit om het verhaal flink aan te dikken.Boyz in the hood, met alle respect maar ik zie daar mensen van university's praten, van psychiater tot econoom.
Geen reden tot twijfel.
Heb m in 1x bekeken, (complex) System theorie......i love it
@ Bruinbaard.....karma for posting
No offence, maar wat is dat voor domme manier van denken? Omdat het mensen van een universiteit zijn, en psychiaters hebben ze gelijk? Als dat zo is, waarom zijn er dan zo ontzettend veel onderzoeken die elkaar tegenspreken, terwijl die allemaal zijn uitgevoerd door academici?