Fitness Seller

Zeitgeist 3: Moving Forward (2011)

Beter concentreer jij je op wat (master of) science betekend dan mij te wijzen op drogredenering(en).

Anders gezegd hecht meer waarde aan een psycholoog/ psychiater dan wat een leek verteld. I am verry sorry.....

Als je daarachter bent gekomen moet je ff weer eens gil geven, dan praten wij verder over drogredeneringen.

:roflol: Ontzettend gast.

beleggers verdienen miljoen of zelfs miljarden aan het alleen maar verhandelen van aandelen. ze fabriceren niks, verlenen geen dienst of wat voor nuttig iets dan ook. daarom bloedzuiger, ze trekken geld uit de markt zonder daar iets voor terug te geven.
Zijn vaak weer de grote groepen armen die daaronder lijden zoals ook nu zo erg is met al die grondstoffen speculanten. Wat hebben ze dan voor nut volgens jou?

Denk na! Het geld dat wordt verdiend met het VERHANDELEN van aandelen wordt verdiend op anderen die in die aandelen handelen. Dus nee daar wordt iemand die er zelf niet in handelt niet armer van. Voor iedere speculant die veel verdient staan 9 andere speculanten die verliezen.

Verder kun je met beleggen geld verdienen door een deel van de winst van het bedrijf waarin je investeert (je bent GEEN mede eigenaar, je bent aandeelhouder) uitgekeerd te krijgen. Dat is hetzelfde als zelf een onderneming oprichten en daar geld mee verdienen. In feite is het gewoon geld (een deel van de welvaart) dat je krijgt voor een dienst die je levert: het (mede) organiseren van een onderneming, maar dan op veel grotere schaal.

Anders dan aandelen kan het speculeren in grondstoffen natuurlijk wel effect hebben op anderen, echter, enkel voor zover dit speculeren inhoudt het beinvloeden van de productie dan wel de afzet (dat laatste als onderscheid van het 'beinvloeden van productie' het vasthouden / opslaan van grondstoffen). Dit is echter iets anders dan het speculeren in grondstoffen door te handelen in termijn-contracten op een grondstoffenmarkt. Dit heeft op zichzelf geen invloed.

Laatst bewerkt:
Maar goed.......Kapitalisme is ****t up! das duidelijk

Maar goed.......Kapitalisme is ****t up! das duidelijk

Kapitalisme dat jij en ik nu zo ongeveer 4 tot 5 keer meer welvaart geeft dan als er geen kapitalisme zou zijn (of wellicht nog meer, gezien 1/5 of 1/6 van het westerse welvaartspeil het welvaartspeil is van de gemiddelde wereldburger, niet van de gemiddelde niet-westerse wereldburger). Zoals die man in het begin van de film zei: "America owes all it's wealth to other countries" (wat overdreven wellicht, maar een hoop van onze welvaart wordt mogelijk gemaakt met grondstoffen/arbeid uit andere landen.

Vraag me af hoe de gemiddelde Nederlander gaat leven als hij zijn verbruik met 80 % moet terugschroeven. Geen Ipods, reizen en iedere maand kleren kopen meer. Maar elke dag douchen? Elders trainen in gyms? Zoveel eten als nu? Lijkt me niet. Dat is zonder kapitalisme

kapitalism uber alles.

Vraag me af hoe de gemiddelde Nederlander gaat leven als hij zijn verbruik met 80 % moet terugschroeven. Geen Ipods, reizen en iedere maand kleren kopen meer. Maar elke dag douchen? Elders trainen in gyms? Zoveel eten als nu? Lijkt me niet. Dat is zonder kapitalisme

Zou hij er daadwerkelijk ongelukkiger door zijn?

Geen ipod? :eek:

ziet er wel uit als een goed systeem maar het moet helemaal perfect uitgewerkt worden en er moet aan alle situaties gedacht worden wil het werken.

Terug
Naar boven