Fitness Seller

Zelf PC samenstellen

Wat een prima hulp.

Hoi Ray:roflol::roflol::roflol:

Op basis van vorige pagina krijg je dan zoiets:
uhqHU7V.png

Laatst bewerkt:
Die SSD blijft maar 90gb van over he!

XFX is gewoon goed merk voor PSU hoor ray!!

niet snel editten he!

XFX is gewoon goed merk voor PSU hoor ray!!

niet snel editten he!
t*ring jij leest echt ONGELOOFLIJK snel :eek:
ja ik moest er ff over nadenken totdat ik opzij keek , XFX PSU :roflol: ik haal ff Coolermaster/XFX door mekaar :D
scheelt ook niks die naam...

haha :p

Die SSD blijft maar 90gb van over he!

Die van mij heeft van de 120 nog 111GB beschikbaar in Windows, en daar gaat dan nog het OS zelf vanaf.. En daarnaast is de SSD primair voor je OS en programma's en eventueel games, in de meeste gevallen is 120/128 genoeg. Gewoon niet volgooien met onnodige data. De 250/256 modellen zijn een stuk sneller, daarom worden die vaak geadviseerd, maar als je budget het niet toelaat.. Voor de casual gamer maakt dat vrij weinig uit denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb even budget omlaag gehaald zodat ik niet in geldnood kom met het kopen van accessoires e.d.. Dit is mijn huidige samenstelling; komt totaal uit op 897,61. Is dit ook allemaal compatible met elkaar? (commentaar is zeer welkom):

Cooler Master Elite 430 Blauw_______________________________________________________39,68

Cooler Master B600 Voeding________________________________________________________48,90

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz_________________________________________________________199,90

Cooler Master Hyper 412S__________________________________________________________33,90

MSI B75MA-E33 Moederbord________________________________________________________51,50

König - Geluidskaart (heb hier twijfels over of dit wel nodig is)____________________________13,98

Crucial Ballistix Tactical - Geheugen__________________________________________________52,90

WD Black WDBAAZ0010HNC_________________________________________________________89,47

Samsung SH-118AB - Schijfstation___________________________________________________13,48

Palit GeForce GTX 760 - Grafische kaart________________________________________________224,90

Acer G236HLBBD - Monitor___________________________________________________________129

klasgenoot van me raadt dit aan, denk ook dat dit hem wordt. ik heb alleen de monitor aangepast omdat die heel goed is voor gamen (+ geïntegreerde audio) en aesthetic as phuck is. dit wordt hem da ook denk ik:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tweakers.net, en dan ff account aanmaken en dan kan je een soort wensenlijstje maken vanuit de pricewatch.

Moederbord en cpu uit jouw lijstje kunnen sowieso niet samen, dan zou je OF een z77 bord moeten nemen i.c.m. de 3570k of dus gaan voor de niet overklokbare 3350p. Zoals op voorgaande pagina's geadviseerd door anderen: geen CM voeding nemen. DVD-RW drive gewoon weglaten man ;) Heb je die wireless kaart echt nodig? Geluidskaart is niet nodig, en als je er ooit eentje gaat halen neem dan een Asus Xonar. Sommige Z77 en Z87 moederborden die gericht zijn op gaming, hebben tegenwoordig ook zeer goede onboard audio, bijvoorbeeld:

http://azerty.nl/8-4924-616469/msi-b75a-g43-gaming.html

Laatst bewerkt:
Tweakers.net, en dan ff account aanmaken en dan kan je een soort wensenlijstje maken vanuit de pricewatch.

Moederbord en cpu uit jouw lijstje kunnen sowieso niet samen, dan zou je OF een z77 bord moeten nemen i.c.m. de 3570k of dus gaan voor de niet overklokbare 3350p. Zoals op voorgaande pagina's geadviseerd door anderen: geen CM voeding nemen. DVD-RW drive gewoon weglaten man ;) Heb je die wireless kaart echt nodig? Geluidskaart is niet nodig, en als je er ooit eentje gaat halen neem dan een Asus Xonar. Sommige Z77 en Z87 moederborden die gericht zijn op gaming, hebben tegenwoordig ook zeer goede onboard audio, bijvoorbeeld:

deze?
icm deze?

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 21:55 ----------

ik moet trouwens verbinden via wifi, niet via kabel

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 22:00 ----------

Laatst bewerkt:

maar de msi support i7 max, hoezo support de msi mobo de i5 4670k niet?

Het kan wel die B75 en 3570k samen, maar als je ooit gaat overklokken dan kan je alleen de BCLK omhoog gooien. Maar dan nog, je geeft wel 'K' geld uit aan de processor. 3350p is goedkoper als je niet gaat overklokken.

4670k is de opvolger van de 3570k, maar de 4670k maakt gebruik van de nieuwe socket 1150 moederbords en de 3570k is 1155, dus daar zit het verschil in. Dus je kan de 4670k NIET op een 1155 bord gebruiken ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Ivy_Bridge_(microarchitecture) B85 is net zoals de Z87 een socket 1150 mobo dus niet geschikt voor de 3570k of 3350p

Kast is een kwestie van smaak, maar pas wel op dat hij goede airflow heeft en dat de koeler erin past, want die processorkoelers zijn huge als lijken ze op zo'n productafbeelding klein. Dus ff de breedte van de kast en de hoogte van de koeler vergelijken.

Vergeet ook niet dat die videokaarten echt de grootte hebben van een 3 dubbele boterham, schrok er zelf van de eerste keer. Tip: nooit een micro-atx only kast nemen.

Laatst bewerkt:
Met een 3350p lijkt mij dat hij geen hyper 412s nodig heeft?

Toch weer 30 euro

Ik raad je ook aan om een flink beeldscherm te kopen als je houd van gamen.

Heb zelf in de aanbieding een Philips 27 inch full hd schermpje gekocht voor 180 euro dacht ik.
Echt een top scherm super kwaliteit en je hebt een mooi groot beeld.
De eerste keer dat je hem ziet denk je wow dit is wel heel groot, maar na een dag ben je er al aan gewend.

Maar dat is 1920x1080 op 27 inch, dat vind ik persoonlijk kwalitatief minder als 23/24 inch op 1920x1080 omdat de pixeldichtheid veranderd. Op 27 inch zou je eigenlijk 2560x1440 moeten hebben, maar dan moet je wel erg diep in de buidel tasten. Dan ga je richting de BENQ/Dell prijzen.. Die koeler hoeft dan inderdaad niet per se. Volgens mij twijfelt TS een beetje of hij zijn geld wel moet uitgeven aan de pc zag ik in een ander topic :D

Terug
Naar boven