MuscleMeat

zelf proteïnebar repen maken

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Pak een grote kom. Doe hier 500 gram honing in. 200 gram zonnebloempitten pasta. Het hele zooitje even in de magnetron en roeren met die hap.
Daarna toevoegen muesli, rozijnen, weiproteine, beetje caseine en wat nutricia rijstevlokken als het te sappig blijft. De lekkere warme massa goed kneden tot een bal groeideeg.
Even uitrekenen hoeveel die bal aan kcal bevat en dan repen maken.
Mijn repen zijn altijd 70 gr K, 30 gr E en 5 gr V.
Gooi de repen in de vriezer en haal hem 's ochtends eruit en je hebt tussen de middag 600 Kcal groeivoer voor tussendoor als je even geen tijd hebt.
BRON: dutchbbforum EZ board


Kijk als dat nou geen nuttige post is, dan weet ik het zelf ook niet meer....:p
 
move to "recepten" ?:D

maar idd een goede post oli :thumb:
 
Ja, inderdaad.. de zonnebloempitten en de honing plus weipoeder heb ik al in huis.. ik zou evt ipv rozijnen dadels kunnen ontpitten en in stukjes snijden.
Is caseïne noodzakelijk?
Die rijstevlokken dat is ook nog een produkt wat ik niet ken, staat vast op de babyvoedings-afdeling!

Goed gedaan Oli (wel overgenomen van oude post, maar toch inspirerend!)

Geen cent te veel hè! :wave:

Espi
 
Originally posted by Esperantisto

Geen cent te veel hè! :wave:


Nou, een gierigaard ben ik niet (ik kocht altijd dure hash), maar die repen zijn wel ERG duur als je ze gaat kopen, hoor Espi!!
 
Originally posted by Oom Oli



Nou, een gierigaard ben ik niet (ik kocht altijd dure hash), maar die repen zijn wel ERG duur als je ze gaat kopen, hoor Espi!!

tja, je moet toch je financiele prioriteiten stellen he.

gfoede tip OLi, nu nog naar t receptenboard
 
Originally posted by Esperantisto
Ja, inderdaad.. de zonnebloempitten en de honing plus weipoeder heb ik al in huis.. ik zou evt ipv rozijnen dadels kunnen ontpitten en in stukjes snijden.
Is caseïne noodzakelijk?
Die rijstevlokken dat is ook nog een produkt wat ik niet ken, staat vast op de babyvoedings-afdeling!

Goed gedaan Oli (wel overgenomen van oude post, maar toch inspirerend!)

Geen cent te veel hè! :wave:

Espi

het voordeel van caeine is dat het een ander soort eiwit is. Waardoor je meer soorten eiwitten (en amino's) binnen krijgt
 
Yup, post kwam oorspronkelijk van het dbb forum op ezboard.
Heb het trouwens al eens geprobeerd. Is goed te doen en je moet er geen meester-kok voor zijn.
 
Leuke post..alleen houd ik niet van zoveel suiker (honing=fructose) erin.

Maar verder wel leuk tijdens de bulk!
 
He kewl, moet ik maar eens proberen te maken dan. Maar hoeveel gram moeten die repen per stuk zijn? Maar is het geen slappe massa zo met die honing ?
 
heeft er iemand toevallig ook recepten van zelfgemaakte repen zonder al die snelle suikers of iets van vervanging voor die honing?
 
Originally posted by tito raymond
heeft er iemand toevallig ook recepten van zelfgemaakte repen zonder al die snelle suikers of iets van vervanging voor die honing?

Zou ik ook wel waarderen ja! :)
 
Zoals jullie nog wel zien ben ik vrij nieuw op dit forum.......misschien een domme vraag zenne....maareu.....wat is bulken ?
 
sloeber zei:
Zoals jullie nog wel zien ben ik vrij nieuw op dit forum.......misschien een domme vraag zenne....maareu.....wat is bulken ?
Zoveel mogelijk eten om zoveel mogelijk spiermassa te winnen.
 
en zo min mogelijk vet ;)
 
*zucht* we gaan weer oude threads boven halen.
 
Mouzer zei:
He kewl, moet ik maar eens proberen te maken dan. Maar hoeveel gram moeten die repen per stuk zijn? Maar is het geen slappe massa zo met die honing ?


Heeft iemand dit al eens berekend? Lijkt mij ook wel wat namelijk.
 
Ik heb er laatst 1tje gemaakt en waren echt heel goed te eten.

Ingredienten: -5theelepels pindakaas
-1 kopje havermout
-6 scoops eiwitpoeder (soort maakt nie uit
-1 zakje vanilliesuiker
-2 eetlepels lijnzaadolie (kan, hoeft niet)
-kopje magere melkpoeder
-water (afhankelijk of je whey/casseine neemt)

recept:
combineer droge ingredienten in een vrij grote kom en roer goed. pindakaas erbij goed roer (wordt kruimelig) voeg dan water toe tijdens t roeren, net zo veel tot het een groot deeg wordt, dat vrij kleverig wordt. Doe de mix in een (rechthoekige) diepvriesbak met behulp van een houten spatel/lepel, daarop wat pam-spray gespoten. Doe het geheel koelen voor een paar uur of diepvries in 1 uur. Verdeel dan het geheel in 9 stukken en doe ze in bijv. boterhamzakjes. Bewaar ze dan in de koelkast

je kan nog varieren door 1halfkopje havermout te nemen en daarbij 1 half kopje van wat rozijnen, hazelnoten, pinda's noem maar op

ong 20 ew 10 kh 2 vt (zonder lijnzaadolie)
 
Back
Naar boven