MuscleMeat

Zelfgemaakte eiwit shake?

molenmer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
79kg
Hey!
Ik ben net nieuw op dit forum en ik vroeg me af om iemand me ff kan helpen. Ik heb nog niet heel veel verstand van voeding in verband met workouts. Ik begin volgende week met de Spartacus Workout (hebben jullie vast wel van gehoord). Ik wil na mijn workout graag zo'n shake nemen. Ik dacht zelf aan het volgende recept:

Glas water
3-4 eetlepels yoghurt/kwark
1banaan
1 appel
1 ander fruit (sinaasappel, meloen, kiwi, etc.) teveel misschien?

Ik mix het vervolgens met een mixer. Ik ben niet van plan echt whey te gaan kopen enzo, gewoon iets simpels met simpele producten. Oorspronkelijk was ik niet van plan om een shake te nemen want het gaat mij voornamelijk alleen om de workout, maar ik dacht: het kan geen kwaad om iets te proberen. Is dit een OK eiwitshakje?

Dankjullie!

Kill.. Als je magere kwark gebruikt is 3-4 eetlepels al zo goed als geen eiwitten, laat staan bij yoghurt. Daarbij zijn het beide casseine eiwitten en is de reden van een shake snelle eiwitten. Nog veel belangrijker " Oorspronkelijk was ik niet van plan om een shake te nemen want het gaat mij voornamelijk alleen om de workout". Dus jij denkt dat je met trainen alleen iets zult bereiken, of denk je dat deze, of een andere shake, een nuttige toevoeging is? Goede Training doet maar weinig zonder goede voeding..

Ik zou dan 3-4 grote lepels magere kwark doen + 3-4 grote lepels youghurt met smaakje (of mager als je het lekker vindt). 1 banaan, lepeltje pindakaas (kiwi kan ook nog wel erin)
en dan deze shake 1-1.5 uur vóór je workout

liter magere melk :D

250g kwark,
500ml halfvolle melk
125g banaan (medium)
30g pindakaas
Eventueel nog 35 tot 50 gram havermout
Lekkere bulk shake

• Topic Starter Topic Starter
250g kwark,
500ml halfvolle melk
125g banaan (medium)
30g pindakaas
Eventueel nog 35 tot 50 gram havermout
Lekkere bulk shake

Ziet er goed uit maar klinkt ook als heel veel. De workout duurt ongeveer 45 minuten, en dat dan 3x per week, moet het dan niet iets minder zijn? En ik weet trouwens nog steeds niet of je het nou vóór of na de workout moet doen, (Zoveel mensen die wat anders zeggen) wat raad jij aan? En hoe laat van tevoren of erna?

Dankjewel!

Laatst bewerkt:
Met die paar schepjes kwark kom je aan 10 gram eiwit, als het grote scheppen zijn.
plus 1gram van de banaan. Stel je werpt er nog een appel en een kiwi bij dan kom je op een shake van
12gram eiwit ...dat is niet echt een eiwit shake, dat is een toetje.

Dan kan je beter een halve liter magere melk nemen en er 4 eieren en een banaan door mixen.
Is lekker en bevat al 45 gram eiwit.

Kill.. Als je magere kwark gebruikt is 3-4 eetlepels al zo goed als geen eiwitten, laat staan bij yoghurt. Daarbij zijn het beide casseine eiwitten en is de reden van een shake snelle eiwitten. Nog veel belangrijker " Oorspronkelijk was ik niet van plan om een shake te nemen want het gaat mij voornamelijk alleen om de workout". Dus jij denkt dat je met trainen alleen iets zult bereiken, of denk je dat deze, of een andere shake, een nuttige toevoeging is? Goede Training doet maar weinig zonder goede voeding..

Ik neem een shake niet om de snelheid, dan zou je gewoon whey op water moeten nemen als dat zo is.

OT: voeding is meer dan een shake, kijk niet naar 1 maaltijd maar naar alle maaltijden van de dag.

• Topic Starter Topic Starter

Kill... Ik weet best dat voeding ook heel belangrijk is, misschien was ik onduidelijk. Ik wil die shake als een extra nemen. Voor de rest let ik zeker op mijn voeding...

Terug
Naar boven