XXL Nutrition

Shake vs voeding

Ga zo nog eens een lekkere Miscellar Casein nemen :D omnomoomom

Welkom in dit top.

Het gaat nergens om.

Mijn voorkeur gaat uit naar een mix van beide, elke dag 2-3 shakes en gewoon veel protein uit voeding halen,, dagelijks wel kip met rijst of kipfilet op brood,, probeer wekelijks 2x biefstuk te eten, en elke dag wat vis.
Lijkt mij optimaal, maar op beide moet je goed kunnen groeien, bij tijdgebrek meer shakes pakken, maar mensen die van eten houden bakken toch liever een flink stuk vlees.

Dus zijn eiwitten uit bijv. rijst, kip, kwark, tonijn, biefstuk enz. beter omdat ze meerderen verschillende soorten/gevarieerdere eiwitten bevatten en omdat deze langzamer opgenomen worden, dan altijd whey shakes? En zijn er nog andere redenen? Het is niet zo dat ik mijn voeding wil gaan vervangen voor enkel shakes, maar ben hier gewoon erg benieuwd naar, en kan er ook niet zo super veel over vinden...

Ja. Daarnaast zitten er in de vlees en vissoorten die je noemt ook nog zeer waardevolle micro´s zoals vitamines en andere voedingsstoffen die in shakes simpelweg niet te vinden zijn!

De shakes van tegenwoordig zijn zo goed dat ze haast niet meer onderdoen voor een eiwitrijke maaltijd. Ik neem ook enkel alleen shakes als aanvulling op voedingsschema om makkelijk aan mijn eiwitten te komen. S' ochtends bij het ontbijt en na het trainen neem ik hydrosilaat, rondom mijn training bcaa's en voor het slapen een caseïne shake.

Supplementen zijn nooit beter dan voeding.

Dat is niet helemaal waar. Over het algemeen kun je inderdaad wel stellen dat voeding beter is dan supplementen.

Maar er zijn ook eiwitbronnen uit voeding die niet voldoen aan een compleet aminozuurprofiel, hierdoor is het geen optimale eiwitbron. Als je die eiwitbron zou vergelijken met een whey shake, dan kun je beter de whey shake nemen.

Shakes zijn gewoon ideaal. Melk + oats + whey + fruit, ik zou niet weten waarom dat onderdoet voor een maatijd met rijst en kip. En wat JWdoetookmee zegt doet er wel toe, hij is toch een direct bewijs dat je met veel shakes ook gewoon prima kunt gainen. Ik heb het idee dat veel mensen strict willen eten om het ''strict'' zijn, van kijk mij eens dedicated zijn.

Shakes zijn gewoon ideaal. Melk + oats + whey + fruit, ik zou niet weten waarom dat onderdoet voor een maatijd met rijst en kip. En wat JWdoetookmee zegt doet er wel toe, hij is toch een direct bewijs dat je met veel shakes ook gewoon prima kunt gainen. Ik heb het idee dat veel mensen strict willen eten om het ''strict'' zijn, van kijk mij eens dedicated zijn.

Dit dus. Dikke prima zelf weten. Maar dan niet zielig doen als anderen die wel genieten evengoedr gains maken. Das tzelfde als hinkelen met de avondvierdaagse en dan zeiken tegen mensen die niet moe zijn op t einde "jamaarikhebtheleeindgehinkeld". Doe je zelf.

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Ik eet altijd avondeten na mijn training. Raak ik nu al mijn gains kwijt?

Dood zelfs

Terug
Naar boven