Fitness Seller

Zere onderrug

Primo Victoria

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
227
Lengte
1m92
Massa
85kg
Vandaag met het werk iets geprobeerd om op te pakken en door mijn rug gegaan (specifieke gewicht weet ik niet maar het is zeker 20kg+). De rest van het werk er last van gehad, maar rustig aan gedaan. Nu ging ik net fitnessen en het was toevallig rugdag. Eerste 2 setjes van deadlift (eerste oefening) ging alles prima, maar bij het 3de setje kreeg ik de stang zelf niet eens omhoog. De sportschooleigenaar vertelde me dat ik maar naar de fysio moest. Wat denken jullie hiervan? En weet iemand toevallig of de behandelingen vergoed worden? Heb al veel vaker dit werk gedaan en ook dezelfde (ook nog een stuk zwaarder) gewichten getild.

niet echt slim om als je last van je rug hebt (door je rug bent gegaan) toch rugoefeningen te gaan doen (al helemaal onderrug-oefeningen, gezien dit 9 van de 10x de plek is waar je door je rug gaat).
Rust is het beste, kan best zijn dat je een paar dagen out of the running bent. (kan zijn dat je morgen nauwelijks kan lopen..) Gelijk naar een fysio toe is een beetje over the top. Eerst maar eens rust, gaat het niet binnen een aantal dagen over, dan kun je aan de fysio denken.

• Topic Starter Topic Starter
niet echt slim om als je last van je rug hebt (door je rug bent gegaan) toch rugoefeningen te gaan doen (al helemaal onderrug-oefeningen, gezien dit 9 van de 10x de plek is waar je door je rug gaat).
Rust is het beste, kan best zijn dat je een paar dagen out of the running bent. (kan zijn dat je morgen nauwelijks kan lopen..) Gelijk naar een fysio toe is een beetje over the top. Eerst maar eens rust, gaat het niet binnen een aantal dagen over, dan kun je aan de fysio denken.

Vanmiddag viel het wel mee, daarom toch maar gegaan. Toen ik merkte dat het niet ging ook meteen gestopt met trainen. Het probleem is dus dat ik morgen weer moet werken en er een kans is dat ik weer zware dingen moet tillen. De reden dat ik dan toch ga is, omdat er over 2 weken geen werk meer is en ik nu dan nog wat uren kan pakken. Overigens til je het met z'n 2en dus ik zal aan m'n collega vragen of hij het van de grond af wil tillen.

Als je morgen gaat werken, til echt goed vanuit je benen. Houd je rug recht, buig je knieën en til het vervolgens op.. Werk dus niet vanuit je rug, maar vanuit je benen.

Heb zelf ook ooit gehad dat ik een spiertje bovenin mijn rug voelde, ging ook trainen en na de 2e oefening gestopt, kon niets meer... Dacht dat je echt door je rug was gegaan (dan denk ik namelijk niet dat ieder 'normaal' persoon nog gaat trainen als je dat ervaart.

Eerst rustig aan inderdaad. Of behandelingen worden vergoed moet je even bij je zorgverzekeraar checken. Ik geloof dat er bij de meeste 6-10 worden vergoed, maar het kan ook zo zijn dat het er bij jou minder zijn.

defineer Zere onderrug

Zere onderrug kan lopen van een verrekt spiertje tot spit ed.

Met een zere onderrug bedoel ik gevoelig en niet de mogelijkheid om
dingen op te tillen. Ik ben wel eens door m'n rug gegaan en toen kon ik niet meer lopen.

Als je morgen gaat werken, til echt goed vanuit je benen. Houd je rug recht, buig je knieën en til het vervolgens op.. Werk dus niet vanuit je rug, maar vanuit je benen.

Heb zelf ook ooit gehad dat ik een spiertje bovenin mijn rug voelde, ging ook trainen en na de 2e oefening gestopt, kon niets meer... Dacht dat je echt door je rug was gegaan (dan denk ik namelijk niet dat ieder 'normaal' persoon nog gaat trainen als je dat ervaart.

Dat doe ik normaal ook. Ik maak dezelfde beweging vaak op een dag en ik wil dus zeker niet verkeerd tillen. Echt door je rug gaan kun je bijna niks meer nee.

Eerst rustig aan inderdaad. Of behandelingen worden vergoed moet je even bij je zorgverzekeraar checken. Ik geloof dat er bij de meeste 6-10 worden vergoed, maar het kan ook zo zijn dat het er bij jou minder zijn.

Zal het even nakijken dan. Ben ook niet van plan om te gaan, omdat het volgens mij wel mee valt. Wilde alleen zeker weten of het niet te slecht was. Fysio houd ik dan nog open als optie.

Terug
Naar boven