MuscleMeat

Zetmeel

duivelskoek

Novice
Waardering
0
Ik ben er zo juist achtergekomen dat brood vol zetmeel zit en dit een vorm van suiker is en dit dus niet goed is bij vet verbranden. Normaal at ik zeker 6 boterhammen per dag, nu wil ik graag dit voor de helft of helemaal vervangen voor een ander VOEDZAAM product waar niet veel/geen zetmeel in zit.
Iemand tips voor mij als alternatief?:) Alvast bedankt:p

Groenten & vis

Heb ik nieuws voor jou; alle koolhydraten worden in je lichaam omgezet in suikers!

Je kunt gewoon boterhammen blijven eten hoor, is helemaal niet slecht!
Eet dan wel bruin brood en geen wit.
En let een beetje op wat je erop doet, ik eet eigenlijk alleen maar kaas, pindakaas, kip en gebraden gehakt op me boterham (al is dit laatste ook niet ideaal)...:D

En let een beetje op wat je erop doet, ik eet eigenlijk alleen maar kaas, pindakaas, kip en gebraden gehakt op me boterham (al is dit laatste ook niet ideaal)...:D

En het eerste ook niet

bruin brood wit brood...wat is het verschil...het verschil tussen bruin en witbrood is niet zo groot.. bij bruinbrood wordt voornamelijk bruine suiker gebruikt

bruin brood, witbrood of VOLKOREN brood
nou kijk bij volkoren brood is er een heel groot verschil

dus als je boterhammen eet. probeer het liefst volkoren te eten

Als je in de bulk zit dan is kaas nog door de vingers te zien
maar als je in de cut bent is kaas een no-no behalfe huttekaas (cottage cheese)

hoezo is kaas niet goed?
Ik eet altijd jonge kaas, mee ophouden dus?

jonge kaas van de ah (groene verpakking)
is per 100gr

ongeveer 23 gram protein en 30gr vet en wat koolhydraten
van die 30gr vet is bijna 80% daarvan verzadig
en dat wil je niet hebben =)

in de bulk is het okey
in de cut zou ik het vermijden en huttenkaas nemen ipv dat

Nee, het is bij mij niet de bedoeling om zwaarder te worden, eerder om wat droger te worden, wat raad jij dan voornamelijk aan voor op de boterham?

Ik ben er zo juist achtergekomen dat brood vol zetmeel zit en dit een vorm van suiker is en dit dus niet goed is bij vet verbranden. Normaal at ik zeker 6 boterhammen per dag, nu wil ik graag dit voor de helft of helemaal vervangen voor een ander VOEDZAAM product waar niet veel/geen zetmeel in zit.
Iemand tips voor mij als alternatief?:) Alvast bedankt:p

gewoon meer granen brood of volkorenbrood nix suiker
over kaas 20+ smeer of plakken kaas is geen probleem

@ masterm90
ik zou als ik jou was gewoon voor de volgende dingen gaan op de boterham (in de cut)
kalkoen filet
kip filet
tonijn
casselerib filet (is ook vetarm)
en als je kaas eet dan moet je iets van 20 + eten hooguit
ik eet ook nog weleens komkommer salade van heinz
zit weinig vet in maar ook weinig eiwitten

@ masterm90
ik zou als ik jou was gewoon voor de volgende dingen gaan op de boterham (in de cut)
kalkoen filet
kip filet
tonijn
casselerib filet (is ook vetarm)
en als je kaas eet dan moet je iets van 20 + eten hooguit
ik eet ook nog weleens komkommer salade van heinz
zit weinig vet in maar ook weinig eiwitten

pinsakaas, eieren, ham en kipschnizle kan ook heel goed zolang je maar genoeg cardio en onder onderhoud eet, wil je onder de 6-8 % gaan word het een ander verhaal. Wat de meesten hier tog niet doen.

Maar dan word het zo eentonig, ik eet 3 tot soms wel 4 keer per dag boterhammen (2-3 boterhammen)

En als daar dan altijd alleen maar pindakaas, kipfilet en kalkoenfilet op moet...
Ik moet er dus gewoon vooral op letten dat er weinig verzadigd vet inzit?

Nee, het is bij mij niet de bedoeling om zwaarder te worden, eerder om wat droger te worden, wat raad jij dan voornamelijk aan voor op de boterham?

20+ kaas is altijd nog beter dan jonge kaas
Maar zelf 20+ kaas raad ik je niet aan. Je zit in de cut (droger worden) en je zou van onverzadige vetten moeten profiteren niet verzadig

Ik weet niet hoe je voedingsschemaeruit ziet
Maar 100gr 20+ kaas heeft plusminus 12gr vet waarvan 8 verzadig

Niet denken als je droog wilt worden dat je vet moet vermijden die heb je juist nodig
Maar probeer van onverzadige vetten te profiteren

20+ kaas is altijd nog beter dan jonge kaas
Maar zelf 20+ kaas raad ik je niet aan. Je zit in de cut (droger worden) en je zou van onverzadige vetten moeten profiteren niet verzadig

Ik weet niet hoe je voedingsschemaeruit ziet
Maar 100gr 20+ kaas heeft plusminus 12gr vet waarvan 8 verzadig

Niet denken als je droog wilt worden dat je vet moet vermijden die heb je juist nodig
Maar probeer van onverzadige vetten te profiteren

Jah en ?
Onder onderhoud maakt het niet uit. Pas als je onder de 6-8% wil wat velen tog niet doen dan niet je echt clean gaan en droog.

ps van de 100 gram vet mag 30 gram wel verzardigd zijn

Nee, ik vermijd ook zeker geen vet...

Maar ik fitness nu al een tijd, maar ik heb nooit echt op me voeding gelet, daar ben ik nu de laatste maanden wel mee bezig, ik eet ook nog niet echt volgens een schema ofzo, ik ben eigenlijk eerst een beetje uit aan het zoeken wat goed is en wat niet, etc
in ieder geval is verzadigd vet niet goed?
althans, dat moet je zo min mogelijk binnenkrijgen als je droger wilt worden?

Nee, ik vermijd ook zeker geen vet...

Maar ik fitness nu al een tijd, maar ik heb nooit echt op me voeding gelet, daar ben ik nu de laatste maanden wel mee bezig, ik eet ook nog niet echt volgens een schema ofzo, ik ben eigenlijk eerst een beetje uit aan het zoeken wat goed is en wat niet, etc
in ieder geval is verzadigd vet niet goed?
Ook verzadigd vet is een mens nodig;)

trouwens, nog even een klein vraagje offtopic,

zoals jullie zien zit ik hier nog niet zo lang, maar steeds als ik ergens op reageer, abboneer ik me automatisch op die topic, en dan krijg ik steeds een mail als iemand anders reageert in die topic, vind het zeer irritant, hoe krijg ik dit weg?

ps: ik weet wel hoe ik dat abbonement kan verwijderen, maar als ik dan weer reageer ben ik weer geabboneerd ???

trouwens, nog even een klein vraagje offtopic,

zoals jullie zien zit ik hier nog niet zo lang, maar steeds als ik ergens op reageer, abboneer ik me automatisch op die topic, en dan krijg ik steeds een mail als iemand anders reageert in die topic, vind het zeer irritant, hoe krijg ik dit weg?

ps: ik weet wel hoe ik dat abbonement kan verwijderen, maar als ik dan weer reageer ben ik weer geabboneerd ???

Bij gebruikerCp:
Dan opties en dan bij 'Standaard onderwerpen abonnement' moet geen email notificatie ingeven

laat maar, ik heb het al :cool:

Terug
Naar boven