XXL Nutrition

Zeurende ellebogen

pietdeman

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
68kg
Hallo,

Ongeveer 7 weken geleden was ik bezig met de barbell curl, en tijdens de oefening leek het alsof ik even doorschoot (ik had het gewicht net wat omhoog gedaan). Ik had het idee dat mijn spieren in mijn onderarm als het ware even op en neer gingen en voelde een soort steek in mijn elleboog. Ik heb de weken daarna redelijk rustig aan gedaan, en een tijdje niet meer dit soort curls gedaan. Maar ik heb nog steeds last van zeurende ellebogen. Het is moeilijk om de plek precies aan te wijzen, omdat het eigenlijk een beetje ''in'' de elleboog zit.

Ik ben dus weer afgelopen woensdag voor het eerst na 1.5 week gaan trainen i.v.m. de vakantie en zo. Ik heb ook maar weer wat curls gedaan, weliswaar met lage gewichten. Maar de dag erna was het zeurende gevoel weer sterker terug. En de opvolgende dagen ook.

Ik heb het er al met een fysiotherapeut over gehad, maar die komt niet verder als een verrekking of een overbelasting. ''Moet vanzelf overgaan.''

Heeft een van jullie dit ook eens gehad? Voor de duidelijkheid, het is niet echt een pijn achtig gevoel, meer een zeurende irritatie, maar wel redelijk sterk.

Ben er zelf over aan het denken om gewoon een paar maanden rust te nemen, gewoon even niks te doen. Zou namelijk graag willen dat het voor de zomervakantie voorbij is.

Iemand tips ofzo? Zie dat het een redelijk lang verhaal is geworden, bedankt als je het hebt gelezen :cool:

Ja dit kom heel veel voor, tenniselleboog of golfelleboog wordt dit genoemd. Je hoeft niet te tennissen om dit te hebben kan ook door bb onstaan. Had zelf ook tenniselleboog. Moet je meteen rust nemen anders kan het chronisch worden en loop je jaren met pijn.
Wat help is dit: Lichter trainen, waarschijnlijk doe je de curls zwaarder dan je eigenlijk kan, hierdoor gebruik je teveel je ellebogen. Probeer anders gewoon 2kg-4kg lichter en dan alleen je bicep het werkt te laten doen, inplaatsvan hele bewegingen met je armen enzo.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat dat het is ja. De fysio noemde het ook een golfelleboog. En als ik op internet rondkijk, zijn de symptomen ook een beetje hetzelfde. Ik voel het inderdaad ook een beetje onder- en bovenarm.

Hoelang duurt het gemiddeld ongeveer voordat zoiets over is? Het is nu ongeveer 7 weken geleden en heb in die 7 weken geprobeerd mijn elleboog een beetje te sparen. En gaat het ooit helemaal over, of is het iets wat je eigenlijk altijd blijft houden.

En probeer bij die curls mijn arm zo stil mogelijk te houden en eigenlijk alleen de curl beweging te doen. Weet alleen niet of ik dit misschien een beetje forceer, voor zover dat al mogelijk is.

Maarja, zit er dus over te denken om gewoon een tijd te stoppen met fitness, om te zorgen dat het zich zo goed mogelijk herstelt. Want als ik het tijdens de zomervakantie nog heb, dan is mijn vakantie weg om het zo maar te zeggen. Wil eigenlijk liever het zekere voor het onzekere nemen.

Wel nog een vraag. Ik ben wel gewoon door gegaan met benchpress etc. Kan het daaraan liggen dat het eigenlijk vooral erger is geworden?

Laatst bewerkt:
Hey ik weet niet of je nog een beginner bent, maar ik ben ook nog een beginner. En ik had toen 5 dagen gestopt want ik voelde toen ter tijd ook een pijnlijkste steken in me elleboog en wist toen wel dat het goed meenes was. Maar ik kan niet echt meer herinneren volgens mij was het binnen 5-10 dagen weg. Ik was wel gestopt met Skullcrushers ( zon tricep oefening is dat) en even later kwam ik er ook achter dat ik veel te zware gewichten pakten die ik niet goed kon uitvoeren.

Ook heb ik ontzettend zwakke polsen en toen heb ik handschoentjes gekocht die ook beetje over je pols gaan. Misschien is dat het wel wat een groot verschil heeft gemaakt want nu heb ik vrijwel nergens meer last van.

En zelf denk ik dat benchpress inderdaad het wel verergert, zeker als je het gewoon niet goed kan uitvoeren. Als je pijn voelt kan je het beste niet meer trainen en gewoon wachten tot de pijn weggaat.

Ik had hier zon 4 maanden geleden last van volgens mij en toen ook een topic geopend maar ik had ook gelezen dat mensen elke dag er nog last van hebben omdat ze het toendertijd geen rust hadden gegeven.

Mijn tip: 1 week rust, en daarna weinig oefeingen doen waarbij je armen gebruikt: Rug oefeningen bijvoorbeeld. Doe je gewoon lekker weekje rug, om 2 dagen ofzo. En dan langzaam weer armen doen maar wel licht pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ben nog een redelijke beginnen (fitness ongeveer een half jaar). Maar ga morgen weer naar de fysio, dan vraag ik er nog eens goed naar. Had nadat het begon al een tijd rust genomen en dat is onderhand toch al best lang geleden.

De ontstaanswijze, de diffuse pijn en het zeurende karakter ervan zijn niet typerend voor tennis- of golfelleboog. Hoewel een vorm van gecontroleerde rust geen foutief advies hoeft te zijn, lijkt me de voorgestelde verklaring niet logisch.

Terug
Naar boven