XXL Nutrition

ziekte tijdens hst

RvR

Freaky Bodybuilder
Waardering
66
Lengte
1m78
Massa
105kg
ik had net 3 weken hst erop zitten.. ik zou aan mijn 2de week 10hh beginnen.. alleen nu.. ben ik ziek.. en mag ik van de sportarts een week niet trainen..

dat betekend weer een week verplichtige deconditionering..

mijn vraag:

gewoon verder gaan waar ik gebleven was?
of weer een nieuwe hst cyclus beginnen?

graag jullie mening hierover..

• Topic Starter Topic Starter
het feit dat er nog niemand heeft gereageerd zal wel te wijten zijn aan het gebrek aan kennis?

haha denk het ook:rolleyes:

Nee ik zou gewoon verder gaan waar je gebleven was weer lekker veel microtrauma zal er dan optreden:rolleyes:

Gewoon lekker verder gaan maakt niet zo heel veel uit 1 weekje ziek mischien alleen voor je kracht maarja die heb je toch nog niet echt nodig bij de 10 reps.

Ik zou juist opnieuw beginnen vanwege microtrauma, althans dat lijkt me logischer.
Omdat je spieren 1 week niks doen, krijg je denk ik zowiezo microtrauma bij lagere belasting

Maar je moet zelf weten bro, ik heb niet zoveel ervaring met HST om het met zekerheid te zeggen.

Ik denk dat beide keuzes effectief zullen zijn. Omdat je gedeconditioneerd bent zou je weer opnieuw kunnen beginnen. Alleen zie ik daar totaal geen voordelen aan.

Je hoeft niet per se de standaard cyclus aan te houden. Je kan bijvoorbeeld ook pas beginnen met 10hh in je eerste week.
Als ik jou was zou ik verder gaan waar je gebleven bent, aangezien de 'zwaardere' weken als het goed is toch meer resultaat opleveren. Of eventueel bij je 10's opnieuw beginnen.

Ja, zou niet meer volledig opnieuw beginnen.

Je kan de eerste week bijvoorbeeld combineren.

wo1 doe je 15 reps, wo2 15 en 10 en wo3 10 reps.
wo1 85% van je 15RM
wo2 je 15RM
wo3 je gewicht waar je de laatste keer mee geëindigd bent.

Zo doe je toch wat hogere reps, profiteer je van de hoge load increases, en ben je voorbereid op de loads van je eerstvolgende week.

tis maar een ideetje.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal voor de ideetjes, ik heb nog tot maandag om uit te zoeken wat het nou precies wordt, maar helemaal overnieuw beginnen dat wordt hem in ieder geval niet :) sowieso wil ik ook graag naar de echt hoge gewichten toe, die heb ik wel weer gemist inmiddels :p

echt k*t, normaal ben ik nooit ziek.. 2006 is niet mijn jaar tot nu toe..

ik denk dat je het idd in 2 wkn kunt opbouwen naar het punt voordat je ziek was!

beterschap..

Terug
Naar boven