MuscleMeat

Zinvolle supplementen

De vrij korte duur dat je uit het vasten raakt is niet significant genoeg om HMB beter te noemen.
Waar beweer ik dit? Ik geef alleen aan dat je niet meer gevast bent (wat nu eenmaal zo is), gevolgd door 'neem dan HMB'. Ik zeg daar niks over iets significants of wat dan ook.

HMB is overigens mogelijk beter in een dergelijke situatie om een andere reden dan dat.

Laatst bewerkt:
Waar beweer ik dit? Ik geef alleen aan dat je niet meer gevast bent (wat nu eenmaal zo is), gevolgd door 'neem dan HMB'. Ik zeg daar niks over iets significants of wat dan ook.

Klopt ook, daar heb je gelijk in. Misschien had ik het wat concreter willen zien (''tijdelijk/vrij kort niet meer fasted'' ipv. ''niet meer fasted'').

ik heb al heel veel gelijksoortige topics gezien, ja maar heb er maar zeer weinig onderbouwing gevonden wat betreft de werking laat staan de noodzaak van de geadviseerde supplementen. Ook nu lijkt het erop dat veel gewoon maar wordt aangeraden zonder dat men kan vertellen waarom.
Het scheelt als je zelf al wat onderzoek doet en dat aanvoert in de OP. Je stelt zelf een vrij karige vraag en verwacht antwoorden met diepgang en onderzoek. Als je aantoont dat je zelf ook onderzoek hebt gedaan dan kunnen/willen anderen daar waarschijnlijk dieper op in gaan. Persoonlijk zie ik geen noodzaak de literatuur in te duiken om iets te gaan aantonen als de OP gebrekkig is. Gelukkig hebben we Galen.

• Topic Starter Topic Starter
Onderzoek is vrij lastig om te doen, bijna alles wat je kan vinden is doorspekt met marketing wat me al snel doet denken dat heel veel supplementen vooral goed zijn voor de portemonnee van de fabrikanten en winkeliers. Zelf ben ik een kritische consument en verdiep ik me in de materie voordat ik iets koop (zowel binnen deze hobby als daarbuiten), zo ook wat supplementen betreft. Tot nu toen ben ik van mening dat naast Creatine en eiwit er zo goed als geen krachttraining specifieke supplementen zijn waarvan onomstotelijk vaststaat dat ze een meerwaarde hebben.

Ik wacht het boek van Peter Bond wel af.

Klopt niet helemaal. Je bent dan vrij kort niet meer fasted, waarna je lichaam weer naar fasted state gaat.
Lijkt me vrij verwaarloosbaar dan? Ik weet ook wel dat dat leucine, valine en isoleucine ook in mijn whey hydrolisaat zitten, maar is puur om spierafbraak te voorkomen tijdens de fasted training :) of is dit niet nodig als ik zo'n 2-3 uur erna mijn eerste maaltijd heb?

Lijkt me vrij verwaarloosbaar dan? Ik weet ook wel dat dat leucine, valine en isoleucine ook in mijn whey hydrolisaat zitten, maar is puur om spierafbraak te voorkomen tijdens de fasted training :) of is dit niet nodig als ik zo'n 2-3 uur erna mijn eerste maaltijd heb?

Het is maar net wat je voorkeur is, persoonlijk vind ik BCAA voor het trainen wel chil. In de regel is het zo, dat die spierschade volledig hersteld wordt als je voldoende eiwitten & kcal in je 8 uur 'eating window' nuttigt.

Fasted trainen zorgt overigens voor meer groeihormoon aanmaak, wat weer je spieren beschermt mits je niet te gek traint.

Fasted trainen zorgt overigens voor meer groeihormoon aanmaak, wat weer je spieren beschermt mits je niet te gek traint.

+ trainen stimuleert anabolische hormonen, maar daarmee ook meer cortisol doordat je fasted traint (correct me if i'm wrong).

Voor supplementen weet ik in ieder geval zeker dat creatine en beta-alanine zinvol zijn :).
Bepaalde vitamines/mineralen bij tekorten maar hierbij vind ik dat je een test moet nemen om te weten wat je nog kunt verbeteren. Al(s) (sporter) is een test überhaupt wel gewoon een goed idee aangezien je alle waardes op optimaal niveau wilt hebben neem ik aan.

Volgens sommige bodybuilders zou arachidonic acid ook erg goed moeten zijn voor spieropbouw, maar hier weet ik zelf verder 0.0% informatie over.

Ik vind supplementen gewoon leuk dus zal altijd op zoek zijn naar nieuwe dingen, er zitten i.i.g. echt wel bepaalde werkende supplementen tussen. Ik gebruik www.examine.com altijd als mijn bron van vertrouwen :).

Mijn favorieten zijn: Creatine, Vitamine D, Vitamine C, Cafeïne, Beta-alanine en l-arginine.

Volgens mij zijn supplementen echt geldklopperij. Als je een beetje mee wilt doen zou je elke 2 maanden 100 euro aan supplementen nodig hebben al dan niet meer.

Eiwit en multivit snap ik nog wel, maar als je echt elk stofje wat wel iets doet apart gaat supplementen kan je bijna een 2e baan nemen.

Volgens mij zijn supplementen echt geldklopperij. Als je een beetje mee wilt doen zou je elke 2 maanden 100 euro aan supplementen nodig hebben al dan niet meer.

Eiwit en multivit snap ik nog wel, maar als je echt elk stofje wat wel iets doet apart gaat supplementen kan je bijna een 2e baan nemen.
Noem je precies zo'n geldklopperijsupplement.

+ trainen stimuleert anabolische hormonen, maar daarmee ook meer cortisol doordat je fasted traint (correct me if i'm wrong).

Voor supplementen weet ik in ieder geval zeker dat creatine en beta-alanine zinvol zijn :).
Bepaalde vitamines/mineralen bij tekorten maar hierbij vind ik dat je een test moet nemen om te weten wat je nog kunt verbeteren. Al(s) (sporter) is een test überhaupt wel gewoon een goed idee aangezien je alle waardes op optimaal niveau wilt hebben neem ik aan.

Volgens sommige bodybuilders zou arachidonic acid ook erg goed moeten zijn voor spieropbouw, maar hier weet ik zelf verder 0.0% informatie over.

Ik vind supplementen gewoon leuk dus zal altijd op zoek zijn naar nieuwe dingen, er zitten i.i.g. echt wel bepaalde werkende supplementen tussen. Ik gebruik www.examine.com altijd als mijn bron van vertrouwen :).
en www.supplementenboek.nl natuurlijk :)

99% van de supps zjin simpelweg overbodig.
Als ik zie hoeveel geld sommigen er aan geven (+€200 per maand) dan val ik achterover.
en als je dan hun voedingsschema ziet of hoe ze trainen dan begrijp je waarom ze er nog steeds
niet als een krachtsport beoefenaar uitzien...
Supps zijn voor de overgrote meerderheid geldklopperij en niets anders

Terug
Naar boven