XXL Nutrition

ZMA - Olimp

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader
Soort supplement: ZMAWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Werkt testosteron verhogend, bevorderd de slaap en herstel.Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Bulken (groeien)Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 30 dagenHoe is de smaak van dit supplement? -Welke dosis heb je gebruikt? De aanbevolen dosisWaar heb je het supplement gekocht? xxlnutrition.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaalt? 26,50Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.Mijn review:

Vooral de eerste dagen sliep ik heerlijk op ZMA, ik merkte zeker het verschil in het feit dat ik met korte slaap toch heerlijk uitgerust kon zijn. Ook merkte ik dat ik wat sneller herstelde.

Al met al vond ik ZMA een geslaagd supplement en ben nu alweer voor de 2e keer bezig. Nu heb ik het alleen ergens anders gekocht. Zelfde samenstelling maar voordeliger.
 
odd lifter zei:
Is het niet zo dat ZMA boerenbedrog is en dat de uitvinder ervan een crimineel is?

http://www.ergogenics.org/archiefhnd.html
Als hij illegaal produceerde dan overtrad hij ieg de wet, crimineel is een beetje overdreven. Ik zie niet in waarom ZMA daardoor bedrog zou zijn. Het product kan op één of andere manier anabool werken.
 
ik heb er niet veel van gemerkt....
 
Zoals bij zoveel supplementen merk je het niet, omdat het simpelweg maar een héél klein deeltje uitmaakt van je globale gains. Meeste mensen verwachten er gewoon veel teveel van. 1 ding merkt iedereen: verbeterde slaap, en we weten allemaal welke voordelen dat heeft.
 
zma

Ik zit er ook over na te denken om ZMA toe tevoegen aan mijn supplementatie, alleen heb ik nog een aantal vragen.

- Ik zit momenteel in de kcal-tekort (cut), is het dan nog verstandig om ZMA te gebruiken of verliest het dan zijn effect?
- Moet/kan je het constant gebruiken (elke dag), of is het beter om te cyclen?

ps. ik gebruik geen AAS, dat wilde ik nog even vermelden omdat eerder gezegd werd dat het verstandig was om tijdens je kuur te gebruiken.
 
Denk dat het altijd wel bruikbaar is, want ben nu sinds kort ook aan de zma en echt 1 ding is zeker: ik slaap er echt goed van.
Verder weet ik niet echt of t daadwerkelijk echt iets aan toe voegt(pas begonnen), maar goede nachtrust is altijd fijn, dus gewoon altijd gebruiken.
 
hoef je ook minder te slapen? ik bedoel.. ik ga om 10 uur naar bed en sta volgend dag om 7 uur weer op met heel heel heeeeeel veel moeite... als ik nu zma neem gaat dat moeilijk uit bed komen dan minder moeilijk en ben ik dan de hele dag uitgerust?
 
Ben met 7 uurtjes uitgerust. Is ook gezonder en je leeft langer! verder voel je je juist fitter als je wat korter slaapt, als het maar diep is en dat is waar zma helpt.
 
ik merk sinds mijn ZMA ook dat ik vaak al voor de wekker wakker wordt en dan gewoon fit ben, vaak al na 6 uur slaap. Ik ben echt zeer te spreken over ZMA supplementatie.
 
nog ff dit: hoe komt het dat er zo negatieve berichten zijn?
Of heeft dit puur met ergogenics te maken, die bijna overal negatief over zijn?

http://www.ergogenics.org/zink4.html
 
martie zei:
hoef je ook minder te slapen? ik bedoel.. ik ga om 10 uur naar bed en sta volgend dag om 7 uur weer op met heel heel heeeeeel veel moeite... als ik nu zma neem gaat dat moeilijk uit bed komen dan minder moeilijk en ben ik dan de hele dag uitgerust?

in het begin versliep ik mij gewoon door de wekker en had ik nogal wat behoefte aan slaap, maar na een tijdje ben met 6-7 uur slaap al gewoon kei fit op de dag en heb dan echt heel goed geslapen om er dan ook makkelijker uit bed te komen.
Mss dat je in het begin die slaap nog even inhaalt die je tekort kwam, is wel vaag
 
Ik gebruik ZMA van optimum nutrition of van bulk nutrition, dollar of 15 per pot. Volgens mij doet het merk er niet zo toe werkt allebei heel goed. Ik ben van nature een slechte slaper, wordt vaak s'nachts wakker en grote moeite dan s'morgens uit bed te komen. Als ik 3 capsules ZMA een uurtje voor het slapen ga neem val ik als een blok in slaap en wordt ik na 7 uur wakker, soms voor de wekker gaat en ben dan goed uitgerust. Voor mij een zegen! Andere slaapzut als melatonine etc doet bij mij niets. Door de betere nachtrust beter herstel en fitter tijdens training dus ook voor de sport een positieve werking :rolleyes:
 
Big_T zei:
Beter om in kuurtjes te nemen. En buiten die kuurtjes gewoon zorgen dat je gevarieerd eet zodat je toch altijd het minimum aan zink en andere mineralen binnen krijgt.

Waarom beter in kuurtjes en niet gewoon altijd ?
Ik heb nu mijn 'normale ' Zink supp vervangen door ZMA van olimp. Ik slaap er echt zeer goed van, en ik kom voor de verandering eens op tijd op mn werk omdat ik me niet verslaap :D

Kan het kwaad ZMA gewoon altijd te gebruiken?
 
Zit er zelf ook over na te denken om ZMA te gaan gebruiken, maar heeft
het geen verslavende werking, aangezien niemand meer wilt "stoppen" met
het gebruik hiervan vanwege goede slaaprust.
Zoals bijvoorbeeld sommige mensen verslaafd raken aan pijnstillers/slaappillen???

Zoals lickety-split zegt, Kan het kwaad ZMA gewoon altijd te gebruiken?
 
Masallah zei:
Zit er zelf ook over na te denken om ZMA te gaan gebruiken, maar heeft
het geen verslavende werking, aangezien niemand meer wilt "stoppen" met
het gebruik hiervan vanwege goede slaaprust.
Zoals bijvoorbeeld sommige mensen verslaafd raken aan pijnstillers/slaappillen???

Zoals lickety-split zegt, Kan het kwaad ZMA gewoon altijd te gebruiken?

Zeker niet verslavend. ZMA zijn gewoon natuurlijke mineralen en vitaminen en heeft niks met medicamenten zoals slaappillen of pijnstillers te maken.
In kuurtjes gebruiken is het verstandigst want op den duur is je lichaam toch verzadigd en zal bij continu gebruik het effect minder worden.
 
Sportfood.nl zei:
Zeker niet verslavend. ZMA zijn gewoon natuurlijke mineralen en vitaminen en heeft niks met medicamenten zoals slaappillen of pijnstillers te maken.
In kuurtjes gebruiken is het verstandigst want op den duur is je lichaam toch verzadigd en zal bij continu gebruik het effect minder worden.

Ok, ga het dan maar een keertje uitproberen, thanks for the info!
 
En hoe lang raad je dan aan om te stoppen, zou 2 weken voloende zijn of meer of minder?
 
FrankyB zei:
En hoe lang raad je dan aan om te stoppen, zou 2 weken voloende zijn of meer of minder?

Is vaak een kwestie van uitproberen. Kijken hoe het lichaam na welke tijdsperiode reageert.
Ik zelf zou minimaal 2-4 weken pauze aanraden.
 
vind het erg goed spul. Heb hier ook een potje ZMA staan. Vanochtend was ik ongeveer half 6 thuis. Wat gegeten, wat gedronken. Om 6 uur ZMA genomen en me bed in gedoken. Om 11 uur werd ik weer fris en fruitig wakker. Niet slecht dat ik maar iets van 5 uurtjes slaap nodig heb na een nachie stappen :D
 
ik begin morgen met energized xpand van dymatize.. zou het misschien verstandig zijn om hier ook zma bij te gebruiken aangzien veel mensen moeite hebben om in slaap te komen met dit spul???
 
Gebruik het ook en slaap er inderdaad beter door. Weet iemand waardoor dit eigenlijk komt (wetenschappelijke verklaring?), het is tenslotte niet meer dan een combi van mineralen/vit.
 
Back
Naar boven