AndroidHealthClinic

Zomergasten

Bezoekers in dit topic

Wow, VPRO meisje heeft een warmtepomp!
 
https://tpo.nl/2018/08/27/recensie-...ic-wiebes-is-elk-lachje-bezig-weg-te-sterven/
Naarmate de uitzending naar zijn einde liep verdiepte zich mijn tweeslachtige gevoel jegens Zomergast Wiebes. Hier zat een oprechte, hardwerkende, integere minister, die desnoods bereid was voor de energietransitie en het hoofdpijndossier Groningen zijn laatste vrije uurtjes te laten opsnoepen, alles om die ‘vooruitgang’ maar een handje te helpen, een tandje sneller te laten draaien. Maar hier zat ook de ideoloog die erop hamerde dat niet alleen de economie, maar in zekere zin ons hele bestaan om ‘nut’ draaide, die alles plompverloren op de schaal ‘nuttig, nuttiger, nuttigst’ wierp (een BKR-kunstenaar? zéér niet nuttig!) en daarmee, zij het misschien indirect, verantwoordelijk was voor het feit dat werknemers uit de thuiszorg jarenlang gemarteld zijn met formulieren waarop ze elke vijf minuten werktijd moeten verantwoorden. Hier zat de man van ‘optimisme is een plicht’, van ‘het gevecht aangaan’, van ‘mijn leven moet vol met dingen die ik nuttig vind’. Kortom, uit het lachende gezicht van Wiebes kwam steeds duidelijker een wereldbeeld naar voren waarin elk lachje bezig was weg te sterven.

Kan ik mij in vinden.

 
Laatst bewerkt:
Kut John gemist bij Zomergasten. Nu nog half uurke
 
OK aflevering. Ik vind t ergens altijd wel een beetje jammer wanneer een gast zo’n avond vult met zaken en fragmenten die bijna allemaal met z’n eigen vakgebied te maken hebben, hoe interessant ook. Zie graag iemand met een wat bredere interesse.
 
Bijzonder saaie aflevering vandaag.
 
Zo boeiend is Sjon nu ook weer niet. Vind sowieso de line up dit jaar bagger
 
Met deze Maxim lijkt het weer een ouderwetse Zomergasten te worden. Niet zo vak gericht maar uiteenlopende tv fragmenten kijken die geduid worden door slimme mensen op manieren die ik zelf niet zou bedenken.
 
Als ik ergens moe van word dan is het dat hele burn-out gedoe de laatste jaren.
 
Zorgvuldig uitgekozen gemêleerd gezelschap als zomergast dit seizoen neem ik aan?
 
Jazeker, ik zal er namelijk ook te gast zijn.


Goedenavond dames en heren. Vanavond een speciale zomergast: een Belg. Ehm, Vlaming moet ik zeggen in de uitzending. Deze heerschap is wereldberoemd op een bepaald forum. Niemand kent hem behalve 'Corleone'.. Dag èn nacht, winter of hartje zomer online op zolder. Weet alles van BMW, Bismarck, WW1/WW2, voetbal, Jordan en de mafia slash Sopranos. U kunt uw vragen inzenden via onze hashtag of via ons emailadres. Geloof, hoop en liefde zijn de thema's waar we het vooral over gaan hebben tevens over zijn drijfveren en levensfilosofie. Ook gaan wij naar zijn favoriete filmpjes kijken van de tv en internet. We kunnen alvast verklappen dat we fragmentjes van Mobility Mary en Autopnl laten zien.



* dag later blijkt bij de kijkcijfers dat het de minst bekeken uitzending ooit is geweest*
 
Back
Naar boven