MuscleMeat

Zonnen zonder zonnecrème: gevolgen? (srs)

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
Dag buffels

Wat mijn huid betreft heb ik eigenlijk geluk: ben van nature al mooi bruin, bruin snel, verbrand nooit...
Daarom smeer ik me eigenlijk nooit in met zonnecrème.

Heeft dit kwalijke gevolgen of kan ik mij dat wel permitteren gezien mijn gunstig huidtype?

Bedankt!

Misschien handig: http://www.huidkanker.be/huidtypetest.php

Edit: conclusie is eigenlijk dat als je huidtype 1 of 2 hebt, je sowieso altijd moet smeren. Heb je een ander huidtype dan is het alsnog slim om te smeren maar het risico op huidkanker is dan wel minder.
Je hebt tegenwoordig beschermende zonnebrandolie waarbij je sneller bruin wordt, maar toch wel beschermd tegen schadelijke stralen.

klopt die van nivea factor 10-15 ofzo met van die bronze zooi erin... Niet echt troep
die afgeeft alsof je echt een spraytan hebt ofzo...zit er gewoon beetje doorheen

klopt die van nivea factor 10-15 ofzo met van die bronze zooi erin... Niet echt troep
die afgeeft alsof je echt een spraytan hebt ofzo...zit er gewoon beetje doorheen

Nee die bedoel ik niet. Ik bedoel gewoon zonnebrand olie mét bescherming. Je hebt ook olie zonder bescherming, waarmee je kunt bruinbakken (jezelf) :p maar deze is dus met uv bescherming.

Nee, dat hoeft niet. In het pre-zonnebrand tijdperk overleefde men het ook gewoon.
Ik hoef ook nooit te smeren want mijn huid verbrand simpelweg niet. De enige reden dat ik wel doe , 365 dagen per jaar, is huidveroudering.

Gewoon kokosolie erop, zodat je sneller brandt :p

Misschien handig: http://www.huidkanker.be/huidtypetest.php

Edit: conclusie is eigenlijk dat als je huidtype 1 of 2 hebt, je sowieso altijd moet smeren. Heb je een ander huidtype dan is het alsnog slim om te smeren maar het risico op huidkanker is dan wel minder.
Je hebt tegenwoordig beschermende zonnebrandolie waarbij je sneller bruin wordt, maar toch wel beschermd tegen schadelijke stralen.

Holy shit, 1500 posts in een maand?????

O.T. Kan wel degelijk schade doen, aangezien zichtbare verbranding niet de enige aanduiding is van een teveel aan zonlicht.
Smeer jezelf anders in met een zeer lichte zonnecreme, factor 10/15 bijvoorbeeld!
Succes!

Ekte mannen smeren niet, maarja, ekte mannen zonnen ook niet.

Nee, dat hoeft niet. In het pre-zonnebrand tijdperk overleefde men het ook gewoon.
Ik hoef ook nooit te smeren want mijn huid verbrand simpelweg niet. De enige reden dat ik wel doe , 365 dagen per jaar, is huidveroudering.

det dere logic:roflol:

Even serieus. Met smeren kun je ook bruin worden. Zonder smeren kun je ook bruin worden.
Zonder smeren is de kans op huidkanker groter dan met smeren.

Waarom zou je niet gewoon sws smeren?

Zou het niet doen. Kijk maar wat er met Michael Jackson is gebeurd, die gast is gewoon blank geworden en z'n neus flikkerde ook van z'n kop af.

Waarom denk je dat z'n kinderen met sluiers lopen?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het hangt gewoon volledig af van hoelang je blootgesteld wordt en op welke uren van de dag. Dit icm het huidtype bepaald of en welke zonnecrème je moet gebruiken.

Zonnecrème doet niets anders dan het proces vertragen, dus het is best mogelijk dat iemand die niet snel verbrandt voor een hele tijd helemaal geen zonnecrème hoeft te gebruiken, terwijl iemand met gevoelige huid al na enkele minuten zonnecrème moet gebruiken.

Ik vond dit artikel een goed overzicht geven: http://www.heidbuchelmeg.be/huidkanker.html

waarom niet gewoon m2 gebruiken

Niet bekend mee? Wat is dat?

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 12:51 ----------

Het hangt gewoon volledig af van hoelang je blootgesteld wordt en op welke uren van de dag. Dit icm het huidtype bepaald of en welke zonnecrème je moet gebruiken.

Zonnecrème doet niets anders dan het proces vertragen, dus het is best mogelijk dat iemand die niet snel verbrandt voor een hele tijd helemaal geen zonnecrème hoeft te gebruiken, terwijl iemand met gevoelige huid al na enkele minuten zonnecrème moet gebruiken.

Ik vond dit artikel een goed overzicht geven: http://www.heidbuchelmeg.be/huidkanker.html

''Bescherm uw huid met een zonnecrème (bij voorkeur met een UVA- en UVB-filter) meteen voldoende hoge beschermingsfactor. Smeer uw huid in, een half uur voordat u zich blootstelt aan de zon. Herhaal dit om de twee uur en na iedere zwempartij, zelfs wanneer u een waterproof product gebruikt.''

Je moet dus wel creme gebruiken, alleen als je een hoger huidtype hebt, kun je een lagere factor gebruiken (5-10).

''Pas wanneer u het kwartier zonder bescherming inruilt voor een kwartier met beschermingsfactor 10, zal uw huid er voordeel uit halen.''

Jij moet ook echt (srs) achter elke topictitel zetten wil je nog serieus genomen worden met die topics van jou he Milton :roflol:

Ot: gewoon insmeren. Ik heb dezelfde huid als wat jij beschrijft, maar insmeren is altijd beter man.

Niet bekend mee? Wat is dat?

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 12:51 ----------

''Bescherm uw huid met een zonnecrème (bij voorkeur met een UVA- en UVB-filter) meteen voldoende hoge beschermingsfactor. Smeer uw huid in, een half uur voordat u zich blootstelt aan de zon. Herhaal dit om de twee uur en na iedere zwempartij, zelfs wanneer u een waterproof product gebruikt.''

Je moet dus wel creme gebruiken, alleen als je een hoger huidtype hebt, kun je een lagere factor gebruiken (5-10).

''Pas wanneer u het kwartier zonder bescherming inruilt voor een kwartier met beschermingsfactor 10, zal uw huid er voordeel uit halen.''

Nee, de factor bepaalt het aantal uren dat je beschermd bent, hoe hoger de factor, hoe langer je beschermt bent. Het is niet zo dat je met een getinte of donkere huid een lagere factor kan gebruiken.

Opnieuw, het hele idee is dat creme gewoon de tijd die je kan zonnen zonder verbranden verlengt. Dus zolang jij weet na hoeveel minuten je verbrandt, kan je gewoon door je timing verbranding voorkomen. Het is dan mogelijk niet altijd nodig om creme te gebruiken als je niet makkelijk verbrandt, het hangt gewoon af van de timing...

Het klopt natuurlijk dat een creme altijd gaat beschermen, ook mensen die niet snel verbranden. Maar dan heb je het meer over huidveroudering zoals Sjors26 zegt.

Als je niet snel verbrandt en al bij de eerste minuten gaat insmeren dan vertraag je gewoon het proces van bruinen, zelfs als je niet een risico loopt op verbranding / huidkanker. Beetje zinloos dus.

Ik ben het wel eens dat iedereen op een gegeven moment zal moeten insmeren als die bijv. een dagje naar zee gaat, of lang in de zon werkt, omdat het over zoveel uren gaat.

Nee, de factor bepaalt het aantal uren dat je beschermd bent, hoe hoger de factor, hoe langer je beschermt bent. Het is niet zo dat je met een getinte of donkere huid een lagere factor kan gebruiken.

Okee, alleen de bron zegt van wel. Maargoed; zijn dus niet mijn feiten, alleen van de bron.

Terug
Naar boven