AndroidHealthClinic

Zonnen zonder zonnecrème: gevolgen? (srs)

Ik heb ook een huidtype dat amper verbrand, maar smeer mij toch wel in. Wil het risico niet nemen, ken genoeg mensen met huidkanker wat steeds maar weer terug komt.

Is die spray net zo goed als creme? Rug is nogal k*t om zelf in te smeren zonder spiegel :o

Ik heb ook een huidtype dat amper verbrand, maar smeer mij toch wel in. Wil het risico niet nemen, ken genoeg mensen met huidkanker wat steeds maar weer terug komt.

Is die spray net zo goed als creme? Rug is nogal k*t om zelf in te smeren zonder spiegel :o

Als je je eigen rug kan insmeren word het tijd om serieus te gaan trainen :roflol:

zo lang je niet verbrand zit je helemaal goed.

Haha ja dat is dus ook serieus een probleem om in te smeren, en srs trainen komt pas weer na de cut :roflol:
En je moeder vragen om je rug in te smeren is ook awkward :o

Shirt uit op straat rondlopen en eerste beste 7/10+ chick vragen om je rug in te smeren.
Ben je gelijk alpha as **** cuz

Beter blijf je zo kort mogelijk in de zon, althans zo kort mogelijk om een kleurtje op te doen. Een rimpelkop op je 40ste is nou ook niet heel erg aantrekkelijk. Zelf blij dat ik zo goed als geen rimpels heb maar ik blijf ook op de kritieke uren zoveel mogelijk uit de zon.

Mijn vriendin heeft een huidtype dat in principe niet verbrandt maar smeert zichzelf ook in.

Beter blijf je zo kort mogelijk in de zon, althans zo kort mogelijk om een kleurtje op te doen. Een rimpelkop op je 40ste is nou ook niet heel erg aantrekkelijk. Zelf blij dat ik zo goed als geen rimpels heb maar ik blijf ook op de kritieke uren zoveel mogelijk uit de zon.

Mijn vriendin heeft een huidtype dat in principe niet verbrandt maar smeert zichzelf ook in.

Het verschil is inderdaad aanzienlijk. Bij mensen die vaak zonnen of zonnebank doen kunnen ze op een gegeven moment makkelijk 10j ouder lijken dan anderen die dat niet hebben gedaan. Was dan maar wat bleker gebleven, lijkt me toch interessanter ...

Je kan de uren zon om een kleurtje te krijgen natuurlijk beperken met een middel als melanotan al zijn de bijwerkingen daarvan over lange termijn dan weer onbekend.

Shirt uit op straat rondlopen en eerste beste 7/10+ chick vragen om je rug in te smeren.
Ben je gelijk alpha as **** cuz

Mijn vetpercentage staat nog rond de 20 ben ik bang voor, als je redelijk buff bent doen ze het graag voor je :roflol: En ik ben ook nog eens een beta :o

Maar je kan dus nog wel bruin worden met een hoge factor? Bescherming tegen UVA en UVB? Dit heeft mijn hydraterende gezichtscréme ook. Zelf smeer ik nooit zonnebrand. Ook niet op het strand. Mijn type huid wordt alleen wel poep bruin. Ben toen ik 14 jaar was, 10 uur in de zon geweest op het water in een bootje. Toen waren mijn bovenkant neus en oren een klein beetje rood. Daarna nooit meer verbrand geweest. Ook geen rimpels. :D

• Topic Starter Topic Starter

Kijk, hier doelde ik eigenlijk op. Dat hele kankergedoe is een beetje een ver-van-mijn-bed-show (shame on me, ik weet het), maar dat van die rimpels, daar zit ik eigenlijk meer mee in.
Iemand die hier wat meer over weet?

Altijd insmeren, tegen huidveroudering, en tegen kanker.. vanaf factor 30 gaat de bescherming niet verder omhoog, maar de duur van de bescherming wel. Persoonlijk raad ik de suncover van Jetske Ultee aan: semi-chemische filters die niet zo irriteren als de chemische, maar ook geen witte waas achterlaten zoals de fysische (zinkoxide, titaniumdioxide). Huidirritatie lijdt namelijk ook tot vervroegde veroudering (;.

Het hangt gewoon volledig af van hoelang je blootgesteld wordt en op welke uren van de dag. Dit icm het huidtype bepaald of en welke zonnecrème je moet gebruiken.

Zonnecrème doet niets anders dan het proces vertragen, dus het is best mogelijk dat iemand die niet snel verbrandt voor een hele tijd helemaal geen zonnecrème hoeft te gebruiken, terwijl iemand met gevoelige huid al na enkele minuten zonnecrème moet gebruiken.

Ik vond dit artikel een goed overzicht geven: http://www.heidbuchelmeg.be/huidkanker.html

Wat ik eigenlijk al wist, maar in dit artikel bevestigd wordt, is dat ik een hoog risico op huidkanker heb. Is het aan te raden om mezelf preventief te laten checken op huidkanker, of is dit niet nodig?

Wat ik eigenlijk al wist, maar in dit artikel bevestigd wordt, is dat ik een hoog risico op huidkanker heb. Is het aan te raden om mezelf preventief te laten checken op huidkanker, of is dit niet nodig?

Kan geen kwaad om de dermatoloog eens te laten kijken, zelf ook goed vlekken in de gaten houden. Abnormale vormen, snel groeien enz zijn geloof ik indicaties van melanoom.

Ik smeer mij ook standaard in met een goed hoge factor. Kan sowieso geen kwaad!

Terug
Naar boven