MuscleMeat

Zou jij willen weten wanneer je dood gaat?

No deal. Ik wil niet weten wanneer ik doodga dus ook niet of het op mijn 70ste is. Dan word ik nog liever vandaag overreden door Randstadrail.

Same here. Ook omdat ik stiekem hoop dat ik nog wel wat ouder word, als ik m'n levensstijl tenminste op den duur wat aanpas. :D

Aan de ene kant wil ik het niet weten maar toch is het heel handig voor je planning.
Ik geloof dat dood ook inderdaad dood is, dus dan kan je tenminste nog proberen alles te doen wat je in het leven van plan was.
Tenminste, als de datum niet te dichtbij is.......

Het leven is een verrassing, dan moet de dood ook een verrassing zijn.

Dit komt uit een toespraak van Steve Jobs (Apple):

My third story is about death. When I was 17 I read a quote that went something like "If you live each day as if it was your last, someday you'll most certainly be right." It made an impression on me, and since then, for the past 33 years, I have looked in the mirror every morning and asked myself, "If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?" And whenever the answer has been "no" for too many days in a row, I know I need to change something. Remembering that I'll be dead soon is the most important thing I've ever encountered to help me make the big choices in life, because almost everything--all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure--these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart.

Als je weet dat je die dag sterft ervoor niet sterf, heeft ook zijn voordelen.

Ik zou een moto kopen, op voorwaarde dat ik niet lam oud moet worden

Nee, dat wil ik niet weten. Je gaat er dan naar toe leven, elke dag zul je er aan denken. Het neemt de uitdaging van het leven weg; het maakt allemaal niet zoveel meer uit, aangezien je toch weet wanneer het afgelopen is.

Ik ga tijdens een sollicitatiegesprek ook niet vragen wanneer ik ontslagen zal worden, of bij de koop van een huis de datum prikken dat ik er weer uit ga enz.

Neem het leven zoals het is. de zekerheid dat de dood ooit om de hoek komt kijken is voor mij meer dan zat informatie.

Het leven is een verrassing, dan moet de dood ook een verrassing zijn.

hoeft ook niet helemaal.

ik wil lachend doodgaan

op mijn 100e neem ik eerst mijn vrouw nog voor de laatste keer, dan huur ik een ferrari en rijd met 300+ km/h achterin een vrachtwagen!

die smile krijgen ze nooit meer van mijn gezicht af!!
:D

Ik zou het wel willen weten. Vervolgens zou ik op een van de laatste dagen zoveel doden als mogelijk maken waarna ik mezelf vervolgens laat pakken of zefl aangeef. De boeken in als de grootste seriemoordenaar van Nederland, dan ben je onsterfelijk.

alles weten maakt niet gelukkig ;)

Vindt IK echt onzin,is toch super handig om te weten wanneer je dood gaat.

Ja echt een heerlijke situatie, kan je je er op voorbereiden natuurlijk. Krijg je te horen dat het morgen of overmorgen over is of nog slechter over een maand. Dan kan je je echt beseffen hoe kort je nog te gaan bij 1 of 2 dagen is het net bezonken en ben je gelijk dood.

Nee laat mij maar in het ongewisse, de dood komt vanzelf wel.

ja ik wel. Een stemmetje fluisterde me net nog in...2054. Teken ik voor!

Ja echt een heerlijke situatie, kan je je er op voorbereiden natuurlijk. Krijg je te horen dat het morgen of overmorgen over is of nog slechter over een maand. Dan kan je je echt beseffen hoe kort je nog te gaan bij 1 of 2 dagen is het net bezonken en ben je gelijk dood.

Nee laat mij maar in het ongewisse, de dood komt vanzelf wel.

Als ik over een maand dood ga dan wil ik dat heel graag vandaag al weten.Dan ga ik bv aan sommige taken in het leven geen tijd meer verspillen, zo simpel zit het. En gauw nog even de dingen doen ik wil doen en dan evt nog kan doen.
Ik bedoel als je dokter een dodelijke ziekte bij je contrasteerd gaat hij toch ook niet vragen,wat wil je...moet ik zeggen hoe lang je nog hebt of hou je meer van verrassingen ?

Onzin toch...nogmaals...ik zou het wel op minuut nauwkeurig willen weten,iig op het uur.

Wat lul jij nou weer man,eikel. Ik heb het over o.a werken en heb het over het "noodzakelijk kwaad" dus. En ik werk in de zorg dus kom niet aan dat ik niks voor anderen over heb en dan nog maar te zwijgen over het vrijwillgers werk dat ik er naast doe boodschapjes en bergeleiding naar het ziekenhuis ect. Maar als ik weet dat ik volgende maand dood ben....dan denk ik toch echt even aan mezelf en mijn familie en kan de rest me gestolen worden.

Laatst bewerkt:
Wat lul jij nou weer man,eikel. Ik heb het over o.a werken en heb het over het "noodzakelijk kwaad" dus. En ik werk in de zorg dus kom niet aan dat ik niks voor anderen over heb en dan nog maar te zwijgen over het vrijwillgers werk dat ik er naast doe boodschapjes en bergeleiding naar het ziekenhuis ect. Maar als ik weet dat ik volgende maand dood ben....dan denk ik toch echt even aan mezelf en mijn familie en kan de rest me gestolen worden.
dan moet je duidelijker zijn in je antwoord zodat ik deze suggestie niet had gehad van je.

mijn excuus hoor, er zitten hier genoeg leden die wel zo gemakzuchtig denken.
:thumbs:

KARMA??
:p

Eikeltje :) , maar mijn woordkeuze als tijdverspilling klopt ook niet...daarom ook aangepast.

Terug
Naar boven