XXL Nutrition

zowat alle supplementen "illegaal" geworden in belgië?

oke als dees waar is woon ik dus wel daadwerkelijk in een apeland

met z'n allen emigreren naar nederland!!!

Vreemd!
Staat idd bij de meeste produkten vermeld `niet leverbaar in Belgie`.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft dat de produkten niet getest zijn door de autoriteiten of de etiketering niet aan de normen voldoet.
De wetten aangaande voedselveiligheid en produktaansprakelijkheid worden steeds strenger.

Het verbaast me wel dat Belgie met grote stappen inhaalslagen maakt met wetgeving en Nederland hierbij voorbij gaat.

De meeste produkten zullen wel weer verkocht mogen worden nadat ze door de autoriteiten onderzocht en goedgekeurd zijn.

En whey of andere suplementen die gewoon in Belgie vervaardigt worden, zoals van Performance nutrition, mogen die ook niet verkocht worden of zijn die wel gewoon verkrijgbaar.

:haha::roflol:
Tjonge dat betekent ik een hoop dope thuis heb liggen met mijn Whey, Creatine etc. etc.....ik ben in Belgie dus geen natural meer:eek::D:laugh:.
Dit is wel heel bekrompen...volgens mij het enige land waar ze zover gaan.

Zet wel een mooie supp's lijn op naar Belgie:D.

WTF??:eek:
lijkt me toch vreemd? als dit waar was zouden al die producten toch overal uit de rekken zijn verdwenen?

nou, ik heb vandeweek nog bij iemand igf-1 in de koelkast zien staan en whey zou niet mogen dan ? stond te koop overigens.

schijnt dat vroeger bepaalde producten niet mochten verkocht worden hier (in belgie) tenzij je ze invoerden zoiets als de weed-wet dus :D je mag het niet kopen, niet dealen, niet kweken maar wel roken...

geloof er overigens niet te veel van ben vandweek nog om whey geweest en creatine (mag ik dat nog wel zeggen dan ?) even bijhouden dus, gaat veel geld waard worden :D

zou er niet te veel van geloven, zoiets zou absoluut het nieuws halen die ratten vn journalisten weten dat snel genoeg.

Whaha zelfde van Junglewarefare en Massfx etc , mag wel gebruikt worden maar niet verkocht :P

en ik ben net door m'n voorraad whey :haar:

het kan toch niet damn echt een apenland waar ik in leef op Muscle2Muscle staat er toch nog nix over hopelijk houden ze dat zo :)

btw ik heb nog veel creatine iemand geintresseert :rolleyes: lol

wel vreemd want xpand energized zag ik laatst nog in de winkel spax

Het is vermoedelijk een actie om op de strepen te gaan staan met betrekking tot het toevoegen van een Nederlandstalig etiket.

Wij voegen al vanaf het allereerste begin een papieren bijsluiter aan onze Amerikaanse (en zelfs ook de eigen Nederlandse) supplementen, toe. Gewoon als service naar onze klanten.

Die papieren bijsluiter is afdoende, omdat we bijna alleen maar pakketten opsturen zodat de bijsluiter er altijd bij blijft.
Bij verkoop in een winkel wordt het lastiger en dan zijn etiketten wel van belang. Kennelijk heeft de Belgische overheid dit nogal onverwacht geëist van de verkopers van Amerikaanse supps, die hier nog niet op voorbereid waren. En dus van de ene dag op de andere ineens niet thuis kunnen geven.

Hoe het zit? Sportvoeding moet eerst worden aangemeld bij het Belgische ministerie, als het product aan alle eisen en (meertalige) etiketvoorschriften voldoet krijgt het een nummer (nutnummer). Producten met dat nutnummer mogen verkocht worden, producten zonder dat nummer niet.

Ik heb me juist nog een pot turbo mass gainer gekocht en van enig verbod was totaal geen sprake.

Ik heb vorige week een pot whey gekocht in decathlon. De rekken stonden nog vol met allerhande sups.

Volgens mij heeft het eerder te maken met etikettering zoals esperantisto zegt.

Zijn er nog shops die niet kunnen leveren? Het kan ook zijn dat enkel die ene winkel problemen heeft met bv. de voedselinspectie en dan gewoon een excuus verzint.

Terug
Naar boven