Fitness Seller

Zuivel producten wel of niet in de cut-fase?

Peiling Peiling Gebruik jij zuivel producten in de cut-fase?

• Ja, zoveel ik wil maakt geen donder uit

Stemmen: 83 44,6%
  • Ja, maar ik beperk het, en onder een bepaald % schrap ik alle zuivel

Stemmen: 66 35,5%
  • Nee, geen zuivel in de cut, het werkt de "ripped" look tegen

Stemmen: 37 19,9%

• Totaal stemmers
    186
Je moet het onderscheid maken tussen de huid en het vocht dat je subcutaan zou vasthouden door melk, en de invloed van zuivelproducten op het vetverbranden.

Het vocht vasthouden kan door lactose (melksuiker) veroorzaakt worden (nooit echt verklaring voor gevonden, buiten dan het feit dat koolhydraten vocht aan trekken in cellen).

Het vet verbranden heeft weinig met zuivel te maken, hoewel melksuikers niet teveel mogen voorkomen, net als alle andere suikers. Heeft vooral met insuline te maken.

Als je onder de 8-7% gaat cutten dan is het gebruikelijk om alle simpele suikers te schrappen in je schema, dit heeft voor velen ook het effect dat je een papierdunne huid gaat krijgen. Ook melk en sommige melk producten bevat(ten) relatief veel simpele suikers, en moet(en) er dus ook aan geloven.

Zodra je op complexe koolhydraten en mager vlees/vis/eieren gaat zitten zal je wel merken dat het makkelijker is om af te vallen en een ripped look te krijgen.

ik ga zuivel niet opnemen omdat je er een dikkere huid van schijnt te krijgen en dat wil ik gewoon voorkomen. Maar anders tsja dan kan een lekker glas melk geen kwaad!

Joris Driepinter kennen jullie ook wel

magare kwark met beetje zoetstof is voor niemand slecht:p

maar is het dan niet zo dat je als je van 20% bf naar 8-10% wil gaan dat je sneller/makkelijker daar komt als je geen zuivel tot je neemt?

maartenonnink zei:
maar is het dan niet zo dat je als je van 20% bf naar 8-10% wil gaan dat je sneller/makkelijker daar komt als je geen zuivel tot je neemt?

Kijk als je helemaal niet eet gaat het natuurlijk het hardst, maar melkprodukten blijven een kwalitatief goede en goedkope bron van eiwitten. Er is sowiezo een grens aan hoe snel je moet willen afvallen omdat té snel verlies van spiermassa betekent. Zolang je geen problemen hebt met in normaal tempo afvallen in de hogere vetpercentage regionen is er geen enkele reden zuivel te laten staan.

Ik zou het lekker erin houden totdat richting de 12-13% gaat en dan eruit gooien.
Zelf ben ik een kwark gek (makkelijk en goedkoop).
Maar toch over 1,5 week gaat het eruit en komt kip erin.

Kwark e.d. is ook lekker goedkoop
Zal wel een verschil worden 5x kwark = 2.50,- of 750 Gram kip per dag (euro of 6?) per dag.

IKKE zei:
Ik zou het lekker erin houden totdat richting de 12-13% gaat en dan eruit gooien.
Zelf ben ik een kwark gek (makkelijk en goedkoop).
Maar toch over 1,5 week gaat het eruit en komt kip erin.

Kwark e.d. is ook lekker goedkoop
Zal wel een verschil worden 5x kwark = 2.50,- of 750 Gram kip per dag (euro of 6?) per dag.

Eet yj 5 bakken kwark op een dag? :eek: :eek:

Lekker makkelijk en snel, kom je tenminste aan je eiwitten, 5 bakken is 250 gram eiwitten...+ ochtend shake +pwo shake (beiden 50 gram) zit ik per dag op 350 momenteel. Maar zit dan ook in de cut, in de bulk nog wat hoger :D

wat eet je voor de rest dan? Je eet toch niet alleen kwark mag ik hopen?

IKKE zei:
Lekker makkelijk en snel, kom je tenminste aan je eiwitten, 5 bakken is 250 gram eiwitten...+ ochtend shake +pwo shake (beiden 50 gram) zit ik per dag op 350 momenteel. Maar zit dan ook in de cut, in de bulk nog wat hoger :D

Wanneer eet yj je bakken kwark op? Het lykt me maar vervelend alleen aan de kwark zitten.. is ook niet echt supergoed voor je volgens my.. Beetje afwisseling kan ook geen kwaad.. :rolleyes:

zoals ze bij t voedingscentrum altijd zeggen: eet gevarierd! ;)

Ik heb ooit dit gehoord over melk. En op een of andere manier vond ik dat redelijk logisch klinken.

Een mens heeft alleen melk nodig zolang de moeder het geeft. Daarna heeft melk geen toegevoegde waarde meer voor de mens. Het geeft eerder klachten. Na melk moeten we zaken zoals calcium uit andere voeding kunnen halen.

Nou Ik vind melk lekker en zal het blijven drinken. Maar hier zat wel logica in.

sjeun zei:
Wanneer eet yj je bakken kwark op? Het lykt me maar vervelend alleen aan de kwark zitten.. is ook niet echt supergoed voor je volgens my.. Beetje afwisseling kan ook geen kwaad.. :rolleyes:

Gewoon bij elke maaltijd 1.

Wat is er ongezond aan?
Afwisseling is leuk als je daar behoefte voor hebt. Ik eet om te groeien of cutten, niet omdat het lekker is of fijn.

ramonovietsj zei:
wat eet je voor de rest dan? Je eet toch niet alleen kwark mag ik hopen?

Momenteel Brinta, aardappelen, muesli
Zometeen als de kwark eruit gaat: Brinta (maaltijd 1) en de rest 5x rijst.

Gevarieerd eten lykt me gewoon beter voor de ontwikkeling..

Op zich is de enige zuivel die ik neem de melk in mijn brinta 's morgen (300 ml), maar waarmee kan ik dat vervangen? Havermout eet ik niet!, iemand? Brinta met water is niet te doen vind ik

Brander zei:
Ik heb ooit dit gehoord over melk. En op een of andere manier vond ik dat redelijk logisch klinken.

Een mens heeft alleen melk nodig zolang de moeder het geeft. Daarna heeft melk geen toegevoegde waarde meer voor de mens. Het geeft eerder klachten. Na melk moeten we zaken zoals calcium uit andere voeding kunnen halen.

Nou Ik vind melk lekker en zal het blijven drinken. Maar hier zat wel logica in.

Wat is dit voor new age bullshit? Al die eiwitten in melk zijn dus nep? :rolleyes:

Zelda zei:
Wat is dit voor new age bullshit? Al die eiwitten in melk zijn dus nep? :rolleyes:

Ik zei dat ik het goed vond klinken, niet dat ik het er helemaal mee eens ben.
Eiwitten in melk zijn nep??? NEE, net zoals calcium in melk niet nep is.
Maar eiwitten en calcium kun je uit andere voeding halen.

Oh ja, per liter melk zit er in melk ongeveer een vingerhoedje pus vanwege ontstekingen aan de uiers...

ik dacht, ik meld het even.

IKKE zei:
Voor wat?
Koolhydraten , eiwitten en vetten(lijnzaad) krijg ik genoeg binnen
Vitaminen heb je uit een pot.

Er zitten stofjes in je eten die ze niet in een pilletje kunnen stoppen.

Terug
Naar boven