XXL Nutrition

zuur in creatine

niek206

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik wil weer eens beginnen met een tijdje creatine, omdat het bij mij altijd wel werkt. Nu is het zo dat sommige creatinemerken een soort zuren bevatten waardoor de creatine beter in het lichaam wordt opgenomen. Als je de creatine mengt smaakt het echt enorm zuur. Ik heb al weinig glazuur meer over, ik ben dus bang dat ik mijn hele gebit naar de klote help door die nieuwe creatine...

Weet iemand hier meer van of advies??

Bedankt alvast

ja je kan capsules gaan nemen

• Topic Starter Topic Starter
Oke Bedankt,

heb je toevallig een merk van creatine met die zuren, die in capsules verkrijgbaar zijn,want ik heb ze nog niet gezien. Ik heb crea van xxl en mdy gehad, maar allebei in poedervorm. Jammer want die van xxl schijnt wel erg goed te zijn.

snuiven... zetpil

wat ik doe is klein beetje sap mengen met de creatine en ineenkeer naar binnen tikken zonder dta het me tanden raakt;)

is het ook maar heel ff vies;)

crea met zuur dan denk ik dat je CEE bedoeld.
en volgens mij is dat niet echt het soort zuur dat je gebit aantast.
het is creatine met een ethylster er aanvast.

ben je er echt bang voor ga dan gewoon voor monohydraat of kre-alkalyn.

Beste Niek,

Of dat zuur ook je gebit zou kunnen aantasten betwijfel ik ... Hier heb je anders 2 alternatieven in capsule form TCM en Krea_Alkalyn

Dat het je gebit kan aantasten wist ik eigenlijk niet.

Ik weet wel, in mijn geval, dat je zweet als een rund tijdens sporten wat ik normaal nooit heb!

crea met zuur dan denk ik dat je CEE bedoeld.
en volgens mij is dat niet echt het soort zuur dat je gebit aantast.
het is creatine met een ethylster er aanvast.

ben je er echt bang voor ga dan gewoon voor monohydraat of kre-alkalyn.

Bedankt voor de reacties. Mischien weet iemand of CEE slecht voor je tanden is en dat tevens de stof is die de zure smaak veroorzaakt..?

met een klein beetje meng ik ook(appelsiensap meestal),en dan ineens naar binnen kappen.

Als je zo bang bent voor je tanden neem je toch gewoon die capsules die meneer xxl nutrition je aanraad...

Ik was ook van plan capsules te nemen, maar wel dus met die stof die de toevoer van creatine bevordert...bovendien was ik benieuwd wat nu precies die zure smaak veroorzaakt

Ik was ook van plan capsules te nemen, maar wel dus met die stof die de toevoer van creatine bevordert...bovendien was ik benieuwd wat nu precies die zure smaak veroorzaakt

Creatine Ethyl Ester is Creatine wat gebonden zit aan een zuur. Vandaar de zure smaak.

Maar welke creatine is nu het beste (voor hem)?
Creatine Ethyl Ester
of (gewoon) monohydraat
(of zelfs kre-alkalyn, heb ik niet van gehoort:o).

Het schijnt dat Creatine EE, nieuwer/beter is (als je dat leest op verkoopsites), maar als ik hier op het forum kijk waar iedereen zijn beste resultaat mee heeft bereikt (qua supplementen) zie ik voornamelijk: monohydraat staan?
(misschien omdat dat meer vocht vasthoud)

Maar welke creatine is nu het beste (voor hem)?
Creatine Ethyl Ester
of (gewoon) monohydraat
(of zelfs kre-alkalyn, heb ik niet van gehoort:o).

Het schijnt dat Creatine EE, nieuwer/beter is (als je dat leest op verkoopsites), maar als ik hier op het forum kijk waar iedereen zijn beste resultaat mee heeft bereikt (qua supplementen) zie ik voornamelijk: monohydraat staan?
(misschien omdat dat meer vocht vasthoud)

Het liefste heb ik dus die creatine Ethyl Ester, omdat ik daar goede verhalen over gehoord heb, die wil ik dus in capsule-vorm,omdat ik al geen glazuur meer over heb haha..het schijnt ook dat deze vorm weinig tot geen vocht vasthoudt..

Als het werkt (is niet bij iedereen het geval) vind ik good old CM nog steeds het best.

Als het werkt (is niet bij iedereen het geval) vind ik good old CM nog steeds het best.

Na een aantal keer de beide vormen gebruikt te hebben, moet ik zeggen dat ik ook voor Creatine Monohydraat kies. Het is een stuk goedkoper en werkt gewoon goed. Van vochtretentie heb ik nieteens echt veel last. Wel supergoede krachtwinst!

Terug
Naar boven