MuscleMeat

Zwaarder geworden ?! - Noob question inside

Squee452

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
76kg
Beste forumgenoten,

Ik ben nu een kleine 5-6 weken bezig met trainen. Eerst thuis en sinds 3,5 week in de sportschool. Begonnen met een fullbody workout en net begonnen met een 3-day split. Nu is mijn vraag de volgende:

Ik heb niet echt tijd besteed aan het maken van een goed voedingsschema, ik was voornemens eerst te gaan trainen en dan na de begin periode (3 maanden) een goed schema te maken. Wel heb ik de stickies gelezen en heb ik alle slechte vetten uit mijn schema gehaald. Ik eet 5/6 keer per dag en eet dan volkoren brood, kipfilet, zilvervlies rijst, tonijn, bijna geen varkensvlees. Alle vormen van fastfood zijn uit mijn dieet, geen patat, snacks hamburgers etc. Drink eigenlijk alleen maar water, koffie zonder melk en groene thee (geen suiker). Heb er dus wel wat aandacht aan besteed.

Nu startte ik op een gewicht van 74.4, nu ben ik op de weegschaal gaan staan en weeg ik nu 75.6. Ben ik nu gewoon alsnog dikker geworden door verkeerd eten en moet ik als de sodemieter een schema maken? Of kan het zijn dat dit te maken heeft met spiergroei, nu al?
Beste forumgenoten,

Ik ben nu een kleine 5-6 weken bezig met trainen. Eerst thuis en sinds 3,5 week in de sportschool. Begonnen met een fullbody workout en net begonnen met een 3-day split.

PS
Elke workout doe ik 8 minuten warm up hardlopen heartrate tussen de 120-140
Post workout doe ik 20 minuten hardlopen op de band heartrate 120-150
Mijn KT duurt 45 min- 60 min. 3-4 keer per week. Op rustdagen doe ik ook geen cardio oid.

Thanks voor het reageren op deze noob vraag.

Heb je je Kcal onderhoud enz wel berekend?
hou er ook rekening mee dat de harris benedict site maar een richtlijn cijfer is, naargelang je somatype (ecto, meso, endo) zal je de cijfers iets moeten aanpassen.

Het is wel normaal dat je bijkomt, dit zal geen spier zijn maar eerder water en glycogeen dat je lichaam onttrekt van andere bronnen uit je lichaam om de inspanningen te kunnen volhouden.

Het belangrijkste is dat de spiegel je het beste beeld geeft, niet teveel op gewicht focussen. Ik weeg nu 86kg maar zie er een pak zwaarder uit door mijn hoog vetpercentage, veel mensen schatten me op 90+.

Je bent trouwens ook relatief klein, je onderhoud zal niet zo hoog liggen en veel beginners die wat minder groot zijn overeten zich makkelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor het reageren, ik ga er zeker nog eens een poging doen mijn onderhoud te berekenen. Als ik op de spiegel af ga zie ik duidelijk dat de armen meer gedefinieerd zijn en dat buikvet (probleemgebied) minder is geworden. In die zin lijk ik dus af te vallen.

Harris benedict komt uit 1919

Natuurlijk heb je te maken met spiergroei, je bent een beginner, dan groei je toch wel ook al eet je minder.

Je doet er veel beter aan om een vetmeting te laten doen (en dit maandelijks te doen) dan alleen kijken naar de weegschaal. De weegschaal zegt niet zoveel.

Ik geloof niet zo in al die berekeningen hoor..

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties. Ik zal eens kijken hoe of waar ik een vetmeting kan laten doen. Bij mijn sportschool doen ze dat niet in ieder geval.

mooi toch dat je zwaarder wordt ?

Terug
Naar boven