XXL Nutrition

zwanger worden en a.s. kuren

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
He gasten , even een vraagje, ik heb al een zoontje van 4 en nu wil mijn vriendin graag weer zwanger worden.

Alleen ben ik nu sinds 2 weken klaar met mijn nakuur.

Nu wil ik eigenlijk weten, hoe kun je de kwaliteit van de vruchtbaarheid verhogen.
Ik had begrepen dat zink hiervoor veel voor je kan doen, maar ik lees ook dat je pas na 70 dagen na je kuur pas vruchtbaar ben.

Wie heeft deze kennis.

ik denk dat als je nakuur goed is geweest er niks meer is dat je kunt doen dan wachten, veel proberen :P, verschilt per persoon. ik weet van iemand van een amerikaans forum dat die 3 maanden na 24 weken test en tren, 3 maanden na begin nakuur, ze vrouw zwanger had.. ik zou het gewoon regelmatig proberen en je zou eens langs je dokter kunnen gaan en vragen of die de boel via bloedonderzoek kan onderzoeken..

Ik weet van een Nederlandse bodybuilder waarvan zijn vrouw was gestopt met de anti-conceptiepil omdat haar man met een zware testosteron kuur bezig was en daarom toch dus tijdelijk steriel was. Totdat deze besloot om tijdens de kuur clomid te gaan nemen en je raad het al bingo. Wil niet zeggen dat het voor jou ook geldt want zoals Soulreaver zegt iedereen is verschillend.

Paleo

Dat ligt er idd maar aan hoe snel je eigen test productie weer op gang komt, overigens hoef je niet totaal onvruchtbaar te worden van een kuur, als het een doorsnee kuurtje is is dat wss ook niet het geval.

Je bent wel vruchtbaar, alleen heb je nu misschien maar 20% vruchtbaar zaad in tegenstelling tot normaal. Net wat soulraver zegt, gewoon proberen tot het raak is.

Gewoon proberen dus. :)

Gemakshalve een quote van BigCat, ook ingaande op de kwaliteit van je sperma:

Die effecten van HCG zijn al een paar jaar bekend, ik denk dat er al onderzoek naar was zo'n 20 jaar terug. HCG veroorzaakt inderdaad een groot aantal abnormaliteiten in zaadproductie. Er is eveneens bekend dat de zaadproductie daarna zonder problemen snel weer normaliseert.

Ik denk niet dat er ook maar een bodybuilder is die de onrealistische verwachting koestert om een vrouw zwanger te krijgen gedurende zijn nakuur. Ik kan me vergissen natuurlijk, genoeg idioten op deze planeet, maar meestal wordt HCG gebruikt om de natuurlijke endocriene balans te herstellen, en eens dat gebeurt is stopt men er meestal mee. Gezien die productie pas normaliseert zo'n 5 a 7 weken na de kuur, en dat de HCG er al uit is 3 a 4 weken voordien, is er op het moment dat je weer kindjes kan maken, al niks meer aan te merken op de kwaliteit van je sperma.

Of om het kort te zeggen, je kan niet iets verpesten wat er niet is.

ik zou een test laten doen. komt die wat negatief uit zou ik clomid nemen(50mg ED) net zolang als nodig is. Ken iemand die dit ook heeft gedaan en die heeft nu een prachtige gezonde dochter :)( en die zat al lang in de kuur)

• Topic Starter Topic Starter
patrick zei:
ik zou een test laten doen. komt die wat negatief uit zou ik clomid nemen(50mg ED) net zolang als nodig is. Ken iemand die dit ook heeft gedaan en die heeft nu een prachtige gezonde dochter :)( en die zat al lang in de kuur)

Bedoel je een bloedtest of bedoel je meer je sperma laten testen.

Het dochtertje van een vriend van me is geboren in een (na)kuur en is een gezond kind! :D

De kans is enorm klein dat je meteen 'raak schiet' maar hij is aanwezig, altijd, hoe klein ook.

Ik zou een dik half jaar wachten totdat alles enigzins genormaliseerd is en dan een bloedtest laten doen.

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal bedankt voor jullie advies.......

Hoe zit het dan met de kwaliteit van het zaad? Niet wat betreft het vruchtbaar worden maar wat betreft de gezondheid van het kind. Doet dat er niet toe?

Floyd zei:
Hoe zit het dan met de kwaliteit van het zaad? Niet wat betreft het vruchtbaar worden maar wat betreft de gezondheid van het kind. Doet dat er niet toe?

AAS tast niet de kern van de zaadcel aan. alleen de staart. ze worden traag zeg maar.

Thanks bro :)

Terug
Naar boven