Ik doe dus 45 min tot 60 min aan zware krachttraining en eindig dan altijd met 20 min Interval loopband. 4x per week. (Natuurlijk hoog in de eiwitten blijven)
Zo wil ik mijn vetpercentage verlagen.
Wie heeft hiermee al ervaring en heeft zijn vet percentage ermee kunnen verlagen?
Ik verkies nog steeds '70% max hf - cardio' om vet te verbranden.
Ik volg ook een sportrichting aan de hoge school, en ook hier leerden we dat je bij intensieve inspanningen eerder je glycogeen (=koolhydraten, suikers) gaat aanspreken omdat deze meer energie per eenheid kunnen leveren vergeleken met vetten.
Ik zal je even een idee geven hoe mijn training eruit ziet tijdens een cut:
Ik train niet enorm zwaar, ik probeer zeker 10-15 reps per set te maken.
Vaak train ik ook in de vorm van supersets of zelfs tri-sets om de intensiteit te verhogen dat je zelfs enorm gaat zweten tijdens je krachttraining.
Na mijn kracht training drink ik een whey shake met water net voordat ik aan mijn cardio begin.
Vervolgens ga ik voor minimaal 40 minuten cardio aan hartslag rond de 70% van mijn maximum, voor mij is dit rond 140.
Vermijd tijdens je training drank waar suikers inzitten! dus geen AA-drinks, geen Aquarius, en ZEKER GEEN COLA!
Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat dit voor mij het beste resultaat geeft.
Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.
succes!