MuscleMeat

Zware KT met HIIT (ververlies)

motivated20

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m05
Massa
139kg
Vetpercentage
2%
Ik doe dus 45 min tot 60 min aan zware krachttraining en eindig dan altijd met 20 min Interval loopband. 4x per week. (Natuurlijk hoog in de eiwitten blijven)

Zo wil ik mijn vetpercentage verlagen.

Wie heeft hiermee al ervaring en heeft zijn vet percentage ermee kunnen verlagen?

Gaat prima werken, als je daarmee onder onderhoud komt.

Wel opletten voor "overtraining" kan mij goed inbeelden dat je derde en vierde training minder intensief zullen zijn door de vermoeidheid.

Hoe zit het met je voeding?

Valt of staat met je voedingschema. Calorie tekort kun je op 2 manieren bereiken:
1) minder eten dan onderhoud
2) meer cardio

Of combinatie uiteraard.

Post je schema eens dan kunnen we er meer over zeggen.

Ma t/m vrijdag sta ik elke ochtend om 07:00 in de fitness. Op lege maag 30 min. KT en daarna 40 min. cardio op matige intensiteit zodat je wel lekker zweet, daarna douchen en naar je werk. Ben zo meer dan 20kg afgevallen in 1 jaar zonder een voedingsschema. Nu ongeveer 13-14% bf. Als je lager wilt gaan moet je een voedingsschemahebben.

Ik doe dus 45 min tot 60 min aan zware krachttraining en eindig dan altijd met 20 min Interval loopband. 4x per week. (Natuurlijk hoog in de eiwitten blijven)

Zo wil ik mijn vetpercentage verlagen.

Wie heeft hiermee al ervaring en heeft zijn vet percentage ermee kunnen verlagen?

Ik verkies nog steeds '70% max hf - cardio' om vet te verbranden.
Ik volg ook een sportrichting aan de hoge school, en ook hier leerden we dat je bij intensieve inspanningen eerder je glycogeen (=koolhydraten, suikers) gaat aanspreken omdat deze meer energie per eenheid kunnen leveren vergeleken met vetten.

Ik zal je even een idee geven hoe mijn training eruit ziet tijdens een cut:

Ik train niet enorm zwaar, ik probeer zeker 10-15 reps per set te maken.
Vaak train ik ook in de vorm van supersets of zelfs tri-sets om de intensiteit te verhogen dat je zelfs enorm gaat zweten tijdens je krachttraining.

Na mijn kracht training drink ik een whey shake met water net voordat ik aan mijn cardio begin.

Vervolgens ga ik voor minimaal 40 minuten cardio aan hartslag rond de 70% van mijn maximum, voor mij is dit rond 140.

Vermijd tijdens je training drank waar suikers inzitten! dus geen AA-drinks, geen Aquarius, en ZEKER GEEN COLA! :D

Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat dit voor mij het beste resultaat geeft.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.

succes!

@ hierboven
helemaal mee eens als ik mijn hartslag verhoog kan ik het alleen maar minder lang volhouden pak ik het wat rustiger aan ( voor mij 140-150) spreek ik meer vet aan en heb ik daarna minder honger dan wanneer ik op hoge hartslag heb getraind .KT doe ik zwaar en langzaam maar meestal zweet ik dan meer dan tijdens mijn cardio.
Ik vermijd sowieso alle suikers rondom mijn training!

Zware krachttraining ? Alles met mate doen ...

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 22:07 ----------

Ma t/m vrijdag sta ik elke ochtend om 07:00 in de fitness. Op lege maag 30 min. KT en daarna 40 min. cardio op matige intensiteit zodat je wel lekker zweet, daarna douchen en naar je werk. Ben zo meer dan 20kg afgevallen in 1 jaar zonder een voedingsschema. Nu ongeveer 13-14% bf. Als je lager wilt gaan moet je een voedingsschemahebben.

Als je met een leeg maag traint kom je in kanabole stand. dus pak je je spieren aan ? Misshien een tip voor jou.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 22:11 ----------

@ hierboven
helemaal mee eens als ik mijn hartslag verhoog kan ik het alleen maar minder lang volhouden pak ik het wat rustiger aan ( voor mij 140-150) spreek ik meer vet aan en heb ik daarna minder honger dan wanneer ik op hoge hartslag heb getraind .KT doe ik zwaar en langzaam maar meestal zweet ik dan meer dan tijdens mijn cardio.
Ik vermijd sowieso alle suikers rondom mijn training!

Suikers behoor je nemen VOOR je training wat voor kracht zorgt na je insulinie piek kan je gewoon normaal weer eten. Om vetmassa te verbranden Hoor je het langzamer aan te pakken. Het liefst tussen de 110-120

Laatst bewerkt:
110-120 is te laag! hij is slechts 21 jaar.

130-140 is beter (70% van hartslag).

Wanneer je als doel hebt af te vallen kan je best anderhalf uur voor je training niets meer eten en dus ook geen AA-drinks, aquarius en andere suikerdrankjes tijdens training drinken. Tijdens je KT verbrand je veel van je suikers , en dan eindigen met Cardio is het beste.

ik heb mijn vetpercentage ook verlaagt door krachttraining. werkt goed. en minder saai dan cardio

Toch vind ik cardio ook belangrijk, net als voeding! En cardio hoeft niet saai te zijn!

Je kan dit zeker leuk maken!

Supermocro : Het is onzin dat je spieren verbrand. Je lichaam verbrand niet zo snel spieren, misschien als je 10km per dag op een lege maag gaat hardlopen wel maar anders niet. Dat katoble gedoe vind ik meer een excuus van mensen om niet te gaan caridoen.

Terug
Naar boven