MuscleMeat

Zware straffen geëist Italiaans voetbal

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De procureur in het sporttribunaal waar de schandalen in het Italiaanse betaalde voetbal worden behandeld heeft vandaag flinke straffen geëist tegen de aangeklaagde clubs. De clubs waren aangeklaagd voor grootschalige beïnvloeding bij de aanstelling van scheidsrechters, om hier voordeel uit te behalen.

De zwaarst getroffen club is Juventus, die, als het aan de aanklager, Stefano Palazzi, ligt, ten minste twee divisies naar beneden gaat, naar de Serie C. Dit zou grote gevolgen hebben voor de club, onder meer doordat dit veel inkomsten zou schelen. Daarnaast moet Juventus van Palazzi zijn twee laatst gewonnen titels inleveren. Voor AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina was hij iets milder. Zij zouden moeten degraderen naar de Serie B. Daarnaast is geëist dat ze ook punten in mindering krijgen. Vooral voor Fiorentina en Lazio kan dit flink oplopen: Palazzi eiste voor hen ieder vijftien punten. Milan kwam daar met een eis van drie punten relatief licht vanaf.

(bron:fok.nl)

Dat zijn aardige straffen. :eek:

Uitspraak is geloof ik net na het WK.

Wtf? Juve naar de serie C??

Ik neem aan dat die clubs nog wel wat centen overhebben voor de rechtbank?:D

daar gaat me favo buitenlandse club :(

Eindelijk word er eens iets aan corruptie gedaan,zouden ze in België beter ook gedaan hebben met de gokaffaire!

ja nu het WK2006 nog :/

net goed!!!

slaat nergens op van dat wk, kan me het echt niet voorstellen

• Topic Starter Topic Starter
en de rest... de arbitrage is van dus danig laag niveau dat zelfs ik had kunnen fluiten

ja idd zou mij in ieder geval niks verbazen als het doorgestoken kaart is :/

Blij toe, k*t italianen, met hun saaie lelijke voetbal.

Zal een tijdje duren voor dat Juventus terug mee doet op het hoogste niveau. Vraag mij af wat er allemaal met die topspelers zal gebeuren? Allemaal uitlenen tot men terug in de serie A zit?:D

Op die manier kan Inter nog eens kampioen spelen khoor ze daar al juichen.

weet wel zeker dat de markt helemaal vol komt met goeie spelers :D

who cares, ze zijn toch binnen notime weer in de Serie-A. Al kost het natuurlijk miljoenen aan sponsoren en je spelers zijn allemaal foetsie. Uiteraard is je hele naam naar de klote maar toch. Ik denk niet dat ze echt heel veel problemen krijgen.

Die spelers kunnen ze nooit op de loonlijst houden als ze amper televisieinkomsten e.d. hebben.

Maar zo iemand als Del Piero (12 seizoenen Juve) kan het echt niet maken om te vertrekken. En Zambrotta, Nedved en Trezequet, Thuram en Buffon spelen er ook al jaren...

In 1982 is AC Milan ook naar de Serie A gezakt hoor.
Ze promoveerden direct terug en waren direct Italiaanse top. Gerets was daar trouwens sterkhouder toen, en toen mochten er nog maar 2 buitenlanders meespelen in elk team!

Terug
Naar boven