@ Truebreak, klopt inderdaad! Er wordt aangeraden gewoon eens een tijdje geen frisdrank meer te drinken en uitsluitend water. Nu drink ik zelf vrij weinig frisdrank en vooral water melk en koffie. maar het is wel iets om eens uit te proberen.
@ porterhouse: wrong, een aft wordt veroorzaakt door een VIRUS, niet door een bacterie.
als ik last had van een longontsteking zou ik dit goedje nog wel nemen.
wat antibiotica doet is de rest van je weerstand even opkrikken en zodra het beter is komen je aften terug.
Wat dit ook doet is de rest van je natuurlijk afweer en darmflora om zeep helpen, en dan heb ik het nog nieteens over de bijwerkingen van amoxilline zoals misselijkheid overgeven en diarree. trust me dit smerige goedje amoxi / clavilaarzuur / augmentin raak ik NOOIT meer aan.
wat wel eens wordt aangeraden is een mondspoeling met erythromicine, en ik kan je zeggen, ook dat helpt geen fluit. ik heb zo'n beetje het hele rijtje met cillines al een keertje gehad..
fijn als je arts verkeerde diagnose stelt
@ mhl dat aanstippen met zout heb ik gister geprobeerd en jezus ik ging effe door het plafond maar daarna was het inderdaad beter.
Ik ben nu 4 dagen extra L lysine aan het slikken en ik moet zeggen dat mijn aften nu wat kleiner zijn geworden. Ik ben tevens ook gestopt met het gebruik van een mondspoeling(las ergens dat dit ook slecht was). Ik poets mijn tanden nu gewoon 3x per dag en ik ga vanaf vandaag dat aanstippen met zout maar eens proberen. Ook maar eens ff geen frisdrank maar gewoon water dan.