AndroidHealthClinic

Zweertjes binnenkant mond

Spoel je mond 1x per dag of 2x met Iso betadine of corsodyl mondspoeling
Kan je zowieso in de apotheek verkrijgen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post added di 14 jun 2011 at 00:18 ----------

Misschien goede mondspoeling proberen? Alhoewel daar wel alcohol inzit en dat waarschijnlijk best veel pijn kan doen nu. Maargoed, een beetje DBB'er kan daar wel tegen toch? :cool:

even een bumpje

Voor alle mensen met onbegrip en coïtus pijp homo grapjes of whatever, post dan gewoon niet weetje. Erg storend als je toch niet weet waar je het over hebt.

aften is een variant van het herpes simplex virus en zit in je bloed, gaat nooit meer weg. Komt terug bij verlaagde weerstand stress en slecht slapen.

Ikzelf heb er ook enorme last van. Gaat periodes goed dan komen ze terug.
Ik lees van sommige mensen dat ze 1-2 aften in hun mond hebben. Daar ben ik jaloers op,
als ik een aanval krijg zijn het er meestal een stuk of 10.

Een aantal misverstanden:
- Vitaminegebrek. Is het niet. Vaak zul je zien dat net als ik mensen van allerlei extra sups en vitamines slikken en gebruiken dus daar zal het echt niet aan liggen.
- sinaasappels en kiwi's zijn goed daartegen! FOUT, want hier zitten zuren in die absoluut niet bevorderlijk zijn voor je aften. Trouwens ook tomaten raad ik af.

Ik ben iemand en heb al van alles geprobeerd. Vitamines, mondspoelingen, tandpasta's, pyralvex, GUMM niets helpt! Volgensmij het enige wat bij mij nog helpt zijn cortisonen, maar die krijg je uitsluitend op doktersrecept.

Ik heb een tijdje oordruppels gevraagd voor mijn aften met cortisonen en lidocaine genaamd Panotile, dit helpt zowel tegen pijn als tegen de ontsteking van de aften, deze trekt binnen paar dagen snel weg. Echter je moet je huisarts wel even overtuigen dat je het nodig hebt.

spoelen met zout heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk dat chloorhexidine hetzelfde doet. Zout is gewoon een zuiverend middel.

Mensen snappen niet hoeveel ****ing pijn het doet bij eten praten of etc. je krijgt er gewoon kromme tenen van.

Ik ben sindskort weer eens wat nieuws begonnen namelijk L lysine kijken of dat een verschil maakt. Er is dus een theorie dat herpes wordt aangewakkerd door arginine, L lysine zou dit dan weer tegengaan. Na 3 dagen kan ik echter nog geen uitspraken doen.

Overigens kunnen aften ook aanwijzingen zijn voor ziekte van crohn, becet en coeliakie. (zelfs HIV) Bij mij kwam het opzetten na de ziekte van pfeiffer.

het is gewoon klote als je wilt trainen en niet fatsoenlijk kunt eten door zoiets kleins maar gruwelijk irritants..

nogmaals. Ik doe op topje van mijn vinger goed wat zout. Druk dit op de aft, gaat even branden en raar gevoel. Komende 2/3 uur is de aft soort van verdoofd, en heb er daarna meestal geen last meer van. En als je last blijft houden gewoon herhalen.

E330, E333, E336 Veroorzaken ze bij mij. Zijn geloof ik voedingszuren in snoep, drank enz dus hou voor de gein maar ff in de gaten of het dat niet kan zijn.

Ik had er vroeger echt veel last van (schijnt ook aanleg te zijn). Maar sinds ik train en op m'n voeding let (dus ook meer vitaminen etc en alleen nog maar water drink) heb ik er vrijwel nooit meer last van.

Amoxicilline drank verhelpt het binnen 1 week. (streptokokken bacterie)

@ Truebreak, klopt inderdaad! Er wordt aangeraden gewoon eens een tijdje geen frisdrank meer te drinken en uitsluitend water. Nu drink ik zelf vrij weinig frisdrank en vooral water melk en koffie. maar het is wel iets om eens uit te proberen.

@ porterhouse: wrong, een aft wordt veroorzaakt door een VIRUS, niet door een bacterie.
als ik last had van een longontsteking zou ik dit goedje nog wel nemen.

wat antibiotica doet is de rest van je weerstand even opkrikken en zodra het beter is komen je aften terug.
Wat dit ook doet is de rest van je natuurlijk afweer en darmflora om zeep helpen, en dan heb ik het nog nieteens over de bijwerkingen van amoxilline zoals misselijkheid overgeven en diarree. trust me dit smerige goedje amoxi / clavilaarzuur / augmentin raak ik NOOIT meer aan.

wat wel eens wordt aangeraden is een mondspoeling met erythromicine, en ik kan je zeggen, ook dat helpt geen fluit. ik heb zo'n beetje het hele rijtje met cillines al een keertje gehad..
fijn als je arts verkeerde diagnose stelt :)

@ mhl dat aanstippen met zout heb ik gister geprobeerd en jezus ik ging effe door het plafond maar daarna was het inderdaad beter.

Ik ben nu 4 dagen extra L lysine aan het slikken en ik moet zeggen dat mijn aften nu wat kleiner zijn geworden. Ik ben tevens ook gestopt met het gebruik van een mondspoeling(las ergens dat dit ook slecht was). Ik poets mijn tanden nu gewoon 3x per dag en ik ga vanaf vandaag dat aanstippen met zout maar eens proberen. Ook maar eens ff geen frisdrank maar gewoon water dan.

- sinaasappels en kiwi's zijn goed daartegen! FOUT, want hier zitten zuren in die absoluut niet bevorderlijk zijn voor je aften. Trouwens ook tomaten raad ik af.

Vind ik het toch raar dat mijn vriendin ze ondertussen nog steeds niet weer heeft gehad sinds ze meer vitamines binnen krijgt.

toegegeven, ze had er telkens maar 1 of 2 dus heel erg als jou heeft ze nooit gehad, maar toch.

Succes ermee.

Ik slik aanvullende multivit caps pak extra vit C bruis en vit b12. Ik geef toe,
een fruiteter ben ik niet (bananen eet ik wel en meloen in de zomermaanden) maar wel veel groentes. rauw als salade en warm bij het eten.
Krijg ze toch nog evengoed.

Maar als zij er mee geholpen is ben ik blij voor haar.

Vitamine gebrek!

Gr. moeder van Bobby10

Terug
Naar boven