MuscleMeat

Zwembadpomp zuigt meisje leeg

Damn, wtf is echt het eerste wat in je opkomt..

Het moet er wel smerig uitgezien hebben. Erg wat er gebeurt is, maar toen ik de titel zag moest ik eigenlijk best lachen (niet wetende wat er precies was gebeurt) Maar inderdaad, geen grapjes in dit topic.

Onbegrijpelijk hoe dit kan gebeuren..

Onbegrijpelijk dat die dingen niet beter beveiligd zijn, gewoon een sensor oid zou genoeg kunnen zijn.

Waarom mogen er nu ineens geen grappen gemaakt worden:S

Behoorlijk hypocriet..k*t voor dat meisje en d'r naasten maar hallo hee..

Haha.. oldskool he, wie zat er vroeger niet met z'n derde been voor zo'n straal omdat dat zo lekker voelde. Kon je de eerste paar min. het bad niet uit omdat je harde piem had. Ze was er gewoon te jong voor.

Haha.. oldskool he, wie zat er vroeger niet met z'n derde been voor zo'n straal omdat dat zo lekker voelde. Kon je de eerste paar min. het bad niet uit omdat je harde piem had. Ze was er gewoon te jong voor.

Whahaha. Alleen bij haar is het wat verkeerd gelopen:( die kon ook een tijdje het zwembad niet uit.

Onbegrijpelijk dat die dingen niet beter beveiligd zijn, gewoon een sensor oid zou genoeg kunnen zijn.

Stel sensor kost 50 euro exc plaatsing , ding moet 2x per jaar onderhouden worden wat 30 euro kost en het zwembad heeft 10 van deze sensoren nodig terwijl de kans slechts 1 op de 800 000 is dat er zich een ongeval voordoet.

Denk zoals de wereld van commercie doet en het is goedkoper om er niets aan te doen dan er wel maatregelen te treffen, omdat het zelden voorkomt zal je naam ook niet ernstig geschaad raken omdat de echte oorzaak uit handen van publiek blijft en het lang zal duren voor het weer kan gebeuren.

Zelfde als in de luchtvaart industrie: Een mensenleven kost 2500 euro bij een crash , je hebt 250 passagiers dus zal ex materiaalkosten een crash ongeveer 625000 kosten terwijl de kist repareren het dubbele kost (inclusief buitengebruikstellen en tijdelijke vervanging etc). Choice is easy; Als de kist geen extreme problemen oplevert gaat hij ondanks het defect of defecten gewoon de lucht in met passagiers.

Heb een jaar op Schiphol gewerkt en vliegtuigen van miljoenen gerepareerd zien worden met ductape en touwtjes zodat hij de lucht in kon. Met eerlijk zijn word je niet rijk en dat is nou net wat de mensen achter de bureautjes wel willen worden.

Stel sensor kost 50 euro exc plaatsing , ding moet 2x per jaar onderhouden worden wat 30 euro kost en het zwembad heeft 10 van deze sensoren nodig terwijl de kans slechts 1 op de 800 000 is dat er zich een ongeval voordoet.
Als er 1 mensenleven per jaar gered kan worden dan is het het waard, dus ik weet niet waar dit op slaat. De regering kan het verplichten.

Denk zoals de wereld van commercie doet en het is goedkoper om er niets aan te doen dan er wel maatregelen te treffen, omdat het zelden voorkomt zal je naam ook niet ernstig geschaad raken omdat de echte oorzaak uit handen van publiek blijft en het lang zal duren voor het weer kan gebeuren.
Commercie met een mensenleven vergelijken ...

Zelfde als in de luchtvaart industrie: Een mensenleven kost 2500 euro bij een crash ,
Pardon? Een mensenleven 2500 euro waard, waar komt dit vandaan? Bij een crash waarbij de luchtvaartmaatschappij/vliegtuigfabrikant in fout is mag per slachtoffer soms honderdduizenden euro's betalen. En nee dat is het hun niet waard, telkens als een fout ontdekt werd hebben ze die fout ook verholpen. Trouwens is dat ook verplicht door de overheid.

je hebt 250 passagiers dus zal ex materiaalkosten een crash ongeveer 625000 kosten terwijl de kist repareren het dubbele kost (inclusief buitengebruikstellen en tijdelijke vervanging etc). Choice is easy; Als de kist geen extreme problemen oplevert gaat hij ondanks het defect of defecten gewoon de lucht in met passagiers.
Waar komt dit verhaal nu weer vandaan. Repareren is uiteraard altijd verplicht, wordt ook gedaan, en je cijfers zijn nergens op gebaseerd.

Heb een jaar op Schiphol gewerkt en vliegtuigen van miljoenen gerepareerd zien worden met ductape en touwtjes zodat hij de lucht in kon. Met eerlijk zijn word je niet rijk en dat is nou net wat de mensen achter de bureautjes wel willen worden.
Haha, tuurlijk kerel, ik zie het al helemaal voor me. "Hey chef, er zit een scheurtje in de deur" Chef: "wat zeur je nou man, plak er wat ducktape op"

"En die deur die niet goed sluit?" Chef: "doe er een touwtje omheen, blijft wel zitten"

:roflol:

Get real, mij maak je zulke cafépraat niet wijs :D

'Hee John...plak ff wat ducktape op de Boeing'

*vliegtuig ramt in een Bijlmerflat*

'JOHN..ik zei toch geen gewoon plakband of wel..DUCKTAPE'

Als er 1 mensenleven per jaar gered kan worden dan is het het waard, dus ik weet niet waar dit op slaat. De regering kan het verplichten.

Pardon? Een mensenleven 2500 euro waard, waar komt dit vandaan? Bij een crash waarbij de luchtvaartmaatschappij/vliegtuigfabrikant in fout is mag per slachtoffer soms honderdduizenden euro's betalen. En nee dat is het hun niet waard, telkens als een fout ontdekt werd hebben ze die fout ook verholpen. Trouwens is dat ook verplicht door de overheid.

Waar komt dit verhaal nu weer vandaan. Repareren is uiteraard altijd verplicht, wordt ook gedaan, en je cijfers zijn nergens op gebaseerd.

Haha, tuurlijk kerel, ik zie het al helemaal voor me. "Hey chef, er zit een scheurtje in de deur" Chef: "wat zeur je nou man, plak er wat ducktape op"

"En die deur die niet goed sluit?" Chef: "doe er een touwtje omheen, blijft wel zitten"

Mischien moet je eens echt kijken hoe het achter de schermen gaat , het klinkt bijna te raar om waar te zijn maar je zal versteld staan hoe creatief sommige dingen opgelost worden.

En ja er zijn onder bepaalde voorwaarden prijzen gesteld op mensenlevens , zonder procedure krijg je een bepaald bedrag. In theorie word ieder vliegtuig goed geinspecteerd voor vertrek maar dat wil nog weleens afwijken van de procedures door tijdgebrek of andere problemen.

Regels worden steeds strenger en alles word steeds veiliger maar hetzelfde verhaaltje als met passagierscontrole wat voor de 'veiligheid' is is meer schijn dan dat het echt werkt.

Vliegtuigen van bijvoorbeeld Onur air... Jij beweert dus dat deze ook zomaar plots ineens grote lekkages in brandstoftanks krijgen of ineens problemen krijgen met de deuren sluiten tijdens het taxiën? Onur air was extreem en kwam extreem veel voor maar deze dingen (voornamelijk in kleinere mate) gebeuren geregeld.

Een minuutje langer stilstaan met zo'n kist kost meer dan een dagje parkeren in Amsterdam centrum.

Edit: Het bedrag in mijn vorige post was trouwensvoorbeeldbedragje:)

toch heeft ad hoc een punt, geloof me maar, dit soort risico's zijn overal en er wordt echt gewoon gerekend met kosten en baten. veel van deze risico's binnen de maatschappij worden niet eens gedekt. denk bijvoorbeeld aan kernenergie of millieurampen. juist internationale bedrijven maken de samenleving onveiliger. helaas is de literatuur die ik hierover heb niet gratis digitaal toegankelijk, maar als je meer wil weten; Ullrich Beck - Dewereld als risicomaatschappij.

Ranzige shit.

Terug
Naar boven