AndroidHealthClinic

Peiling Rubber gewichten of rubberen ondervloer?

Wat is een verstandigere keuze op een zolder met betonnen vloer?

  • Gietijzer gewichten i.c.m. met rubberen tegels of matten op de vloer

    Stemmen: 8 80,0%
  • Gietijzer gewichten mét rubberen rand

    Stemmen: 2 20,0%
  • Kunstof of rubberen gewichten

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    10

Bezoekers in dit topic

Phoeniks

Novice
Lid geworden
20 mei 2018
Berichten
18
Waardering
3
Ik wil graag op zolder een powercage neerzetten met gewichten en toebehoren zodat ik thuis kan trainen.

De zoldervloer is van beton. Dat is prettig want het is een stabiele ondervloer die niet doorzakt. Het geeft echter ook niet mee bij dynamische oefeningen of als er een gewicht (per ongeluk) op de grond gedropped wordt. Wat kan ik nu het beste doen?
  1. Gietijzeren gewichten gebruiken en een rubber vloer neerleggen
  2. Gietijzeren gewichten gebruiken mét een rubberen rand zonder rubberen ondergrond
  3. Rubberen of kunstof gewichten gebruiken.
Ik hoor graar jullie mening!
 
Rubberen gewichten én een goed dempende rubbervloer ;)
Eens!
Zorg dat je minimaal rubber coated gewichten hebt, en haal ergens een simpele dempende vloer.
Heb zelf een goedkoop puzzelmatten vloertje van de action, dit doet weinig los van tijdens training geluid dempen, en bij impact de schade beperken. In mijn ogen ruim voldoende :)
Kanttekening is wel dat ik meeste klappen op de safetys van mn cage maak... als je een overhead op de grond wil gooien is een goed dempende vloer wat belangrijker
 
Ik zou alleen voor een rubberen ondervloer gaan, ikzelf heb in mijn trainingsruimte ook beton met daarop rubber tegels en gietijzeren schijven. Dit gewoon puur omdat ik goed gezocht heb en redelijk goedkoop aan de tegels heb kunnen komen. En gietijzeren schijven zijn ook voordelig 2e hands te vinden. 2e Hands rubberschijven of nieuwe zijn behoorlijk duur. Mijn mening.
 
Afhankelijk van welke oefeningen je doet (paar) rubber matten. Desnoods paar grotere schijven met rubber.
Maar voor mij gaat er niks boven het klinkende geluid van gietijzeren schijven tegen elkaar aan schuiven! Het liefst gewoon zonder handvatten met een griprand haha.
 
Ik heb beiden.
 
Back
Naar boven