AndroidHealthClinic

Sticky Het Honden Topic

Bezoekers in dit topic

Blijft logeren. :)

20190903_192747.jpg
 
Creepy doggo. Morgen maar het bos in wat mooie foto's proberen te maken.

20190903214824_IMG_8158.JPG
 
Opi Fenix, het nieuwe vriendje van Rio de Janeiro
 

Bijlagen

  • A6FD3964-EE39-4068-9461-7F4EA4FE2B5E.jpeg
    A6FD3964-EE39-4068-9461-7F4EA4FE2B5E.jpeg
    112,2 KB · Weergaven: 55
klopt, vorige week vanuit gran canaria overgevlogen... druk beestje is het
Klopt wel met mijn ervaring, zijn karaktertjes. Succes met het geven van vertrouwen en laten wennen aan alles dat nieuw is. Veel podenco's zijn niet bang om de baas alleen te laten als ze iets zien of ruiken, probeer uit te vogelen in hoeverre dat voor Opi geldt.
 
Klopt wel met mijn ervaring, zijn karaktertjes. Succes met het geven van vertrouwen en laten wennen aan alles dat nieuw is. Veel podenco's zijn niet bang om de baas alleen te laten als ze iets zien of ruiken, probeer uit te vogelen in hoeverre dat voor Opi geldt.

dat heb ik gemerkt, vliegt op alles af wat beweegt, dat is het jachtinstinct he.

het wennen gaat gelukkig goed, ik merk wel dat hij gevoelig is en hardleers, daar komt nog bij dat hij een slechte start heeft gehad en wat maanden opvoeding achterloopt.
 
Met kleine oortjes is Amigo me eerste, doet alles wat je vraagt, stamboom stamt af van ex politie hond zeg je :Vrij zegt, en dan gaat ie zn eigen gangetje

Met grote oren in de wage is Diego, ook netjes opgevoed, van het kamp gekocht destijds met 5 weken, me maatje die iets vrijer is in ze doen n laten en voelen elkaar goed aan

Mooie van mechelaars is dat ze vrij actief zijn wanneer je iets gaat doen met ze, luisteren goed mits een goede opvoeding en vertrouwensband, mooi getekend in de nek en hals, ze zijn lief, waakzaam, beschermend, een goed afgerichte mechelaar is als het lopen met een wapen over straat en stoppen pas wanneer je het commando geeft.
 

Bijlagen

  • IMG_20140610_112951.jpg
    IMG_20140610_112951.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20140610_113005.jpg
    IMG_20140610_113005.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 48
  • IMG-20140605-WA0000.jpg
    IMG-20140605-WA0000.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 50
Met kleine oortjes is Amigo me eerste, doet alles wat je vraagt, stamboom stamt af van ex politie hond zeg je :Vrij zegt, en dan gaat ie zn eigen gangetje

Met grote oren in de wage is Diego, ook netjes opgevoed, van het kamp gekocht destijds met 5 weken, me maatje die iets vrijer is in ze doen n laten en voelen elkaar goed aan

Mooie van mechelaars is dat ze vrij actief zijn wanneer je iets gaat doen met ze, luisteren goed mits een goede opvoeding en vertrouwensband, mooi getekend in de nek en hals, ze zijn lief, waakzaam, beschermend, een goed afgerichte mechelaar is als het lopen met een wapen over straat en stoppen pas wanneer je het commando geeft.

Zelf ook een Mechelse gehad, was van mijn oom. Deze lag een aantal dagen dood in zijn woning, de hond was ervan aan het eten. Gestorven door epilepsie (de hond). Heel waaks beestje was het, vooral naar mijn vader toe. Sterk ook.
 
Leuk topic!

Onze huidige hond is met 6mnd vanuit een opvang op Grand Canaria naar ons gekomen (als pup op straat gevonden)

We hebben om eventuele ziektebeelden te herkennen via de dierenarts een DNA test laten doen om te kijken wat er allemaal in zat en daar kwam uit:

1 - Bulldog
2 - Engelse Stafford
3 - Rottweiler
4 - Newfoundlander.

Hij lijkt op een Stafford, produceert het geluid van een Bulldog en is waaks als een Rottweiler maar die Newfoundlander ????????

20180618_163740.jpg


Toen we hem met 6mnd kregen heb ik voor de verzekering op moeten geven wat zn geschat gewicht zou zijn, via van die lijstje kwamen we op 22-25kg. Hij weegt nu 34kg :D
 
Leuk topic!

Onze huidige hond is met 6mnd vanuit een opvang op Grand Canaria naar ons gekomen (als pup op straat gevonden)

We hebben om eventuele ziektebeelden te herkennen via de dierenarts een DNA test laten doen om te kijken wat er allemaal in zat en daar kwam uit:

1 - Bulldog
2 - Engelse Stafford
3 - Rottweiler
4 - Newfoundlander.

Hij lijkt op een Stafford, produceert het geluid van een Bulldog en is waaks als een Rottweiler maar die Newfoundlander ????????

Bekijk bijlage 467208

Toen we hem met 6mnd kregen heb ik voor de verzekering op moeten geven wat zn geschat gewicht zou zijn, via van die lijstje kwamen we op 22-25kg. Hij weegt nu 34kg :D

Ook van happy dog maspalomas?
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Haal je een hond helemaal uit Gran C uit goodwill, cheaper of zijn die hier niet te krijgen?

Ik zal niet snel meer een hond bij een fokker kopen. Genoeg honden die het slecht hebben getroffen, die van mij is aangetroffen in een container op zijn dode zusjes. Hij zat onder de stront en insecten en was graatmager. Goodwill dus.
 
Back
Naar boven