XXL Nutrition

Bulk - cut ratio

• Topic Starter Topic Starter
ga uit van 90g vet, 180g eiwit en de rest carbs. heb je bijgehouden wat je at in bulk ?
Ben je veel vet aangekomen en hoeveel kwam je wekelijks aan ?
Ideaal is als je wekelijks ~ 200-250gram aankomt
Tijdens de bulk at ik ongeveer:
90g vet - 170g eiwit - 400g carbs
Ik ben afgelopen ongeveer 13kg aangekomen. Dus ongeveer 250-300g per week. Afgelopen 2 weken at ik ongeveer 60g vet en 250g carbs en 170g eiwit

als je 3 maanden bulkt, kom je dus ~3.5kg aan. geen 13kg

Dus wat ga je nu doen ?

Ik ga weer verder met bulken, maar vroeg mij af hoe erg die minicut is. Ik begrijp dat het niet verstandig was, maar ben benieuwd of ik er slechter voorsta of minder goed dan anders

Dus tijdens bulk at je 3000 kcal en cut 2000 kcal?
Imho is dat niet verstandig nee.

Je zou in het vervolg beter na je bulk/tussendoor verlagen tot je onderhoud, dat 2-3 weken en dan kijken of je wilt cutten of weer gaat bulken.

Laatst bewerkt:
Ik ga weer verder met bulken, maar vroeg mij af hoe erg die minicut is. Ik begrijp dat het niet verstandig was, maar ben benieuwd of ik er slechter voorsta of minder goed dan anders
Dat zie je wel in de spiegel. Zoals ik zei als je te vet wordt je kcals aanpassen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat zie je wel in de spiegel. Zoals ik zei als je te vet wordt je kcals aanpassen.
Bedoel je dat ik dan minder massa zie? Ik vind dit zelf lastig te vergelijken. Heb wel foto’s van ervoor. Maar denk je dat ik veel spiermassa verloren heb in 2 weken ondanks dat mijn lifts niet achteruit gaan, ik goed slaap en 170g eiwit at?

Bedoel je dat ik dan minder massa zie? Ik vind dit zelf lastig te vergelijken. Heb wel foto’s van ervoor. Maar denk je dat ik veel spiermassa verloren heb in 2 weken ondanks dat mijn lifts niet achteruit gaan, ik goed slaap en 170g eiwit at?
Vet, love handle, zwembandjes

Dus tijdens bulk at je 3000 kcal en cut 2000 kcal?
Imho is dat niet verstandig nee.

Je zou in het vervolg beter na je bulk/tussendoor verlagen tot je onderhoud, dat 2-3 weken en dan kijken of je wilt cutten of weer gaat bulken.
Doe maar niet.

Terug
Naar boven