Fitness Seller

Ephedra terecht verboden?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ephedra terecht verboden? :rolleyes:

Ik weet nog wel in de goeie auwuh tijd… de alom bekende ‘chillpillen’ Te verkrijgen in iedere coffeeshop en smartshop. Je gooide 5 gulden (zucht) in de kauwgomballenautomaat, draaide aan de hendel en een vrolijk rood ei met 2 capsules was je hoofdprijs. Leuk als je ging stappen. Veel energie, de tintelingen over je hoofd, lekker ouwehoeren en dansen, kortom: een erg prettige ervaring.

In de sportwereld was het gebruik van ephedra ook alom bekend en geliefd. Spreekwoordelijke tranen hebben dan ook gevloeid toen ephedra verboden werd… Nooit was er een product dat zoveel energie kon geven en zoveel vet kon verbranden als dit wondermiddel.
Vooral de ‘STACKER’ was een geliefd product. Bomvol met ephedra gaf het je een heerlijke energieboost. Een neveneffect van efedrine is het wegnemen van het hongergevoel. Dit bracht dus een tweede positieve werking aan dit goedje: gewichtsverlies!

Maar zoals het spreekwoord al zegt: aan al het goede komt een einde. Het einde van ephedra is begin juli 2003 gekomen toen de Minister van VWS instemde met een wijziging van het Warenwetbesluit Kruidenpreparaten. De wijziging houdt in dat producten die ephedra bevatten nog drie jaar op de Nederlandse markt beschikbaar zullen zijn maar dat ze daarna alleen nog verkocht mogen worden als geneesmiddel. Dat betekent dus dat ze niet meer vrij verhandeld mogen worden. In de meeste landen van de Europese Unie is Ephedra al verboden. Ephedra is in Nederland sinds april 2004 verboden.
Maar wat is de reden dan dat Ephedra verboden is?

In een artikel op e-gezondheid.be vond ik het volgende:

Ephedra- Ze richten schade aan, in het bijzonder in de sportwereld, door hun ongewenste effecten: psychiatrische stoornissen, stoornissen van het spijsverterings- en het zenuwstelsel en hartkloppingen. Er zijn zelfs enkele sterfgevallen gemeld.
Na het verdachte overlijden van een jonge baseballspeler worden deze producten als rechtstreekse schuldigen aangewezen en worden sporters opgeroepen om ze niet te nemen.

Dodelijk… alles is dodelijk als je het misbruikt. Een gemiddelde gall en gall heeft al genoeg voorraad om een hele straat het loodje te laten leggen.

Op gezond en fit las ik het volgende artikel over ephedra:

Het 1000-voudige van de aanbevolen dosis zou vermoedelijk dodelijk zijn. De stimulerende werking kan in het begin voor bijwerkingen zoals o.a. een iets hogere bloeddruk, een versnelde hartfrequentie of, bij inname kort voor het naar bed gaan, voor slapeloosheid zorgen. Alle studies laten echter duidelijk zien dat, mochten deze bijwerkingen voorkomen, deze snel weer verdwijnen, terwijl de positieve efedrinen werkingen, zoals b.v. de verhoogde thermogenese (vetverbranding) constant behouden blijven.

Ook gekke combinaties met ephedra kunnen gevaarlijk zijn ja, natuurlijk. Middelen kunnen elkaar versterken, met alle gevolgen van dien. Ephedra is een oppepper, en oppeppers gecombineerd met oppeppers versterken elkaars werking. Maar ik heb het hier over atleten die het gebruiken om hun prestaties net even die laatste zet te geven en net dat stukje verder te komen. Ik zie een bodybuilder nog niet zo snel met 3 pillen achter zijn kiezen en een stacker in de sportschool binnenkomen.

In mijn ogen is het verbod van de overheid op ephedra dus over rated. Zo kun je alle supplementen wel gaan verbieden. Overal kleven risico’s aan. Maar als je als goed functionerend persoon gewoon je hersenen gebruikt blijven die gevaren gewoon weg.

Dan als toegift nog even dit:

Is het gevaarlijk?
Ephedra is 100% natuurlijk en niet gevaarlijk van zichzelf. Niettemin, mensen die meer dan vijf weken achter elkaar ephedra slikken, zonder hun lichaam wat rust te gunnen kunnen mogelijk last krijgen van hun lever. Waarom? Omdat bij het vet verbranden meer afvalstoffen vrijkomen in het lichaam dan normaal. Dit betekent dat de lever meer werk te doen heeft om als deze stoffen af te breken. Wanneer je het lichaam niet af en toe wat rust geeft, kan de lichaam zijn functie niet meer uitvoeren en kan deze ermee stoppen. Wanneer je een on/off schema volgt, heeft het lichaam genoeg tijd om te herstellen. Dit houdt in: ephedra gebruiken gedurende 4 of 5 weken en dan een pauze van 2 weken inlassen.
Een overdosis kan gevaarlijk zijn; de hoeveelheid die als overdosis geldt verschilt per persoon, maar deze kan snel bereikt worden door twee of drie keer de aanbevolen hoeveelheid in te nemen. Ephedra.Nu >> Www.ephedra.nu -
 
Laatst bewerkt:
Een v/d redenen waarom ik efedra nooit zo kon waarderen als vetverbrander was omdat je geestelijk echt brak kunt zijn maar lichamelijk echt zwetend met een hartslag. Somehow werkte het echt lang op me door, dan wou ik pitten met m'n brakke kop maar een stijf lichaam. Met coke liep dit synchroon. Overigens moet Efedra gewoon legaal zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens en dit heb ik zelf dus ook ondervonden toen ik een aantal weken stack2 had geprobeerd. Ik slaap sowieso nooit zo makkelijk in, en als ik na 12 uur smiddags nog stack nam kon ik voor 11 savonds niet fatsoenlijk in slaap komen.

Ik vind het kruid efedra ook lang niet zo relaxed werken als de stof efedrine. Zuivere efedrine was leuk om mee te feesten maar wederom het slaapprobleem. Ik snap wel dat het verboden is. Ik kan er zelf verantwoord mee om gaan maar je moet wel beseffen dat er gewoon veel malloten rond lopen die dat niet kunnen, en die moeten we tegen henzelf beschermen.
 
Nooit last gehad van slaapproblemen bij efedrine, uberhaupt van helemaal niets last gehad bij efedrine/caf/yohimbine stack. Coke gebruiken om te cutten, niet goed bij je hoofd ofzo? Coke is verslavend en voor zover ik weet niet echt gezond :rolleyes:
 
Hier ben ik het helemaal mee eens en dit heb ik zelf dus ook ondervonden toen ik een aantal weken stack2 had geprobeerd. Ik slaap sowieso nooit zo makkelijk in, en als ik na 12 uur smiddags nog stack nam kon ik voor 11 savonds niet fatsoenlijk in slaap komen.

Ik vind het kruid efedra ook lang niet zo relaxed werken als de stof efedrine. Zuivere efedrine was leuk om mee te feesten maar wederom het slaapprobleem. Ik snap wel dat het verboden is. Ik kan er zelf verantwoord mee om gaan maar je moet wel beseffen dat er gewoon veel malloten rond lopen die dat niet kunnen, en die moeten we tegen henzelf beschermen.

ja tuurlijk wel, maar als ze geen efedra meer hebben nemen ze toch andere dingen dus worden diegene die er verantwoord mee omspringen gestraft en de andere niet. zo bekijk ik het toch ;)

en sorry voor de late respons.
 
Terecht verboden. Iedere halfgare overweight huismoeder zat op een gegeven moment aan de stackers, je 'hoefde nl niets te doen terwijl je toch lekker gewicht kwijtraakte'. Onder het mom meer = beter zaten ze dan te stuiteren bij de 5uur show.

:D haha
 
Nooit aan beginnen dus :D
 
Ik heb een tijdje aan de stacker 2 met efedra gezeten icm met yohimbine.Ik werd er helemaal lijp van.Ik ga er zeker niet meer aan beginnen.Maar men zegt dat ephedrine hcl minder bijwerkingen heeft.Iemand die dit kan bevestigen en beide gebruikt heeft.

On-topic
Ben het er wel mee eens dat het verboden is geworden.Net wat er al gezegd wordt,iedere huismoeder zat aan de stackers en mikte er dagelijks flink wat caps in om maar af te vallen.Aan de andere kant zijn er genoeg mensen zoals ons:D die er wel goed mee om kunnen gaan.
 
lol , efedra combi met Yohimbine :D
Werkte stack 2 alleen niet dan ???

Ikzelf heb er in de tijd wel veel baat bij gehad (stack 2 ) en vind het ook een beetje overdreven dat het verboden is :(
Zoals eerder gezegd zijn er ruimschoots andere dingen die even gevaarlijk , zoniet gevaarlijker zijn dan efedra .
Roken, alcohol,..... o ja accijnzen ,.... das waar :o

Misschien ff een brief sturen met de vraag om het weer te legaliseren , maar dat ze er dan wat accijnzen op mogen gooien :D kijken hoe snel het weer in de winkel ligt :D
 
efedra is niet terecht verboden

Indien je het met je gezond verstand gebruikt is er niets mis mee...


Zelfde bs als met Yohimbine nu...
 
volgende keer toch maar een :rolleyes: erbij zetten?


:p ofc niet
 
Wellicht aan de late kant. Maar ik heb een vraagje. Het is duidelijk dat oppeppers en oppeppers niet gelijk gebruikt mogen worden. Maar creatine heeft bij mij ook een energie gevend effect.

Nu is het zo dat ik om 14.00 2 tabletten neem waar efedrine in zit en die werken tot 21.00 door. Kan ik om 15.00 (een uur voor sporten) dan nog creatine nemen welk me nog meer energie/hartslag verhoging geeft of is dit een fikse afrader?

I'm a n00b :)
 
efa onderdrukt tevens ook het gevoel van dronkenschap.
heb zo een keer een stapavondje gehad waarvan ik moest kotsen zonder dronken te zijn...
verder uitstekend geschikt voor saaie maandagochtendcolleges :D
 
Wellicht aan de late kant. Maar ik heb een vraagje. Het is duidelijk dat oppeppers en oppeppers niet gelijk gebruikt mogen worden. Maar creatine heeft bij mij ook een energie gevend effect.

Nu is het zo dat ik om 14.00 2 tabletten neem waar efedrine in zit en die werken tot 21.00 door. Kan ik om 15.00 (een uur voor sporten) dan nog creatine nemen welk me nog meer energie/hartslag verhoging geeft of is dit een fikse afrader?

I'm a n00b :)


Geen probleem.
 
Het was veelal 2 weken per maand om de dag. In totaal slechts 1 gram, wel flakes. Nogmaals, het ging mij niet om de coke zelf, maar om ripped te worden.

Want met efedrine laxeer je teveel, met coke is dat veel minder en je kunt het om het uur afstemmen en geleidelijker. Halfwaardetijd is zeer kort. Met efi is je spijsvertering/opname urenlang niet optimaal. en IMO moet je om de 2 uur in je cut een dikke dosering eiwitten in je bloedkrijgen + vitamines en evt. visolie.

:roflol: :roflol: om dan toch maar serieus te blijven, waarom gebruik je dan geen speed?
 
een middel waar toch met zorg mee omgegaan moet worden

http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/voor-geen-ephedra-meer-65042/

ken deze kerel persoonlijk en is geen superdude die zomaar twee weken voor de zomer zomaar wat pillen gaat slikken

ik denk dat niet iedereen even goed op dit middel reageert
ik zelf persoonlijk vind die rush die je er van krijgt vrij heftig
maar ook wel lekker:D

ben wel tegen het verbod
 
:roflol: :roflol: om dan toch maar serieus te blijven, waarom gebruik je dan geen speed?

idd.. gewoon paar dikke lijne leggen, ff gaan hakke een paar avonde en je bent zo droog ;)
 
Laatst bewerkt:
Smartshop onder de toonbank.
 
ik heb zelf de efedrine arsan geproeft ;) en de stacker met de efedrine nog in ..
geweldig gewoon
al de andere stackers moet ik niet meer hebben want niks geeft hetzelfde gevoel als met efedrine in
het jammere eraan is dat u lichaam er te snel aan went ..
het gevoel van de eerste keer efe arsan of stacker2 word ni meer evenaard de keren erop..

dan moet ge al 2tegelijk nemen en dan nog krijgt ge dat trillend gevoel niet meer zo fel
zelfs niet als ge het een aantal weken niet meer gebruikt

maar het blijft gewoon geweldig :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven