XXL Nutrition

Ongetrainde vriend wilt gebruiken

  • Topic starter Amped
  • Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 2K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

Amped

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
781
Waardering
37
Heren en dames,

Zelf (nog) geen aas gebruikt, dus ook weinig ervaring, niet heel erg goed ingelezen. Mijn vraag gaat dan ook niet over mijzelf.

Maat van me is onlangs begonnen met trainen samen met mij. Aangezien ik al 3 jaar train en hij net begonnen is, wou hij een winny kuurtje gaan beginnen om zeg maar een soort 'kickstart' te doen ofzo..
T lukt me maar niet om hem dr af te praten. Tuurlijk, zijn eigen keuze, maar vind het nu nog niet verantwoord.
Wat zijn de grootste nadelen van gelijk beginnen met AAS, goeie redenen die ik mss kan gebruiken?

Gaat overigens over een winny oral kuurtje. Naast de normale problemen met leverwaardes etc, kan ik weinig bedenken waarom hij niet nu al zou moeten roiden.
 
Laatst bewerkt:
omdat hij daarna wat minder gaint, en hij toch geen kg's gaat pakken daarmee.

probleem is dat iedereen denkt dat je met 1 kuurtje armen van 65cm hebt, in men vriendengroep ook. Vinden ze het zo raar dat als ik een hoody loop je geen verschilt kunt zien met 5 weken terug, ja gek hea dat je geen 20kg gaint
 
wat een debiel, mensen weten tegenwoordig echt niet meer waar ze mee bezig zijn
 
Precies, daarom wil ik m dr ook vanaf praten.
 
Laat hem eerst eens idd de sticky`s lezen en hem goed laten verdiepen erin.. Ook de eventuele complicaties wat je ervan kunt krijgen...

Heb het zelf ook nog nooit gebruikt en ben het ook nit van plan.. maar lees wel regelmatig mee..
 
Heeft hij gedaan en is op hoogte van gewrichtsproblemen, leverwaardes en andere sides. Hij vind dat verwaarloosbaar.

Ik kan beter met iets aankomen zoals je gaint daarna minder idd.. maar zal dit trouwens niet tussen je oren zitten? Dat je de on gains gewend bent en daarna een stuk langzamer gaat zeg maar.
 
hij heeft zelf nog geen kwaliteits spiermassa opgebouwd ! wat ie aan zal komen van dit kuurtje is een maand later weer kwijt ! hij zal dus voor jan lul kuren en het lichaam huren , bouw eerst zelf wat op om op terug te vallen.
 
Misschien kan je hem vertellen dat hij beter kan wachten omdat hij meer uit een kuur zou kunnen halen wanneer hij meer ervaring heeft en dus weet waar hij goed op groeit bijvoorbeeld hoog/laag in reps en kan je meerdere voorbeelden noemen als deze.
 
Kans dat blessures is ook 10x groter omdat ze spieren al niet gewend zijn om te trainen laat staan 20% sterker te worden en die kracht op ze spieren aan te kunnen.
 
ik ken zoveel sukkels hier uit de buurt die nog nooit een gewicht aan hebben geraakt en meteen beginnen met spuiten, eentje had zelfs een ontsteking waar hij geinjecteerd had (biceps) omdat er geen alcohol doekje was gebruikt :p
 
Tis hier nogal 'in', test spuiten terwijl ze nog geen fatsoenlijk voedingsschema hebben etc, dus vandaar dat hij ook gelijk mee wilt doen natuurlijk :o

maargoed, ik laat 'm dit topic wel zien.. mag ie t zelf uitvogelen. Thanks :)
 
Of het verstandig is.. niet echt. Maar het kan wel hoor, waarom niet?
 
Zo is pleister ook begonnen :trollface:
 
Niet waar!:mad: Ik trainde al zeker 2 maanden:D
 
Verstandig om het nu te doen?
Nee, in je eerste jaar gain je naturel al zoveel (mits je toch iets of wat goed eet/trained) dat een winny kuurtje je niet veel verder gaat helpen. Op winny pak je mss 5 kilo en dat is dan uiteraard niet alleen puur spier dus je pakt mss 1-2-3 kilo maximaal terwijl ik in mijn eerste jaar natty al makkelijk 10kg+ aankwam.

Bovendien klopt het dat je natuurlijke hormoonniveau na de kuur (iets) lager is, naargelang wat je hebt gebruikt en hoe onderdrukkend dit is. Met orals start je productie gelukkig vrij snel terug op en al zeker met winny dus echt lang last heb je er achteraf niet van (reken op 1 maand MAX 2 maand dat je naturel niks meer bijkomt). Je vriend zou niet de eerste zijn die kapt na het eerste kuurtje omdat het namelijk allemaal wat moeizamer gaat (Na een 'top' periode komt er nu eenmaal een 'mindere' peridoe'

De echte reden waarom je vriend beter niet kuurt is de volgende: hij heeft nog te weinig ervaring met trainen (klinkt bullshit, is het niet). Hoelanger je trained hoe beter je spiergroepen leert stimuleren door het ontwikkelen van de zenuwuiteinden (mind-muscle connection). Dit komt bij de ene al sneller als de andere maar als je nog maar pas trained is dit nog erg zwak. Bovendien is zijn voeding meer dan waarschijnlijk nog niet optimaal, laat staan dat hij weet wat, wanneer en hoeveel te eten. Dit zorgt er al bij al voor dat je resultaten minder zijn dan wanneer je weet waar je mee bezig bent.

Kan het lichamelijk echt kwaad om het nu te doen?
Nee, als je je aan de voorgeschreven dosis etc houdt dan is die leverbelasting etc allemaal vrij overrated (mits je zelf gezond bent uiteraard). Hij moet dus zelf beslissen wat voor hem het beste is op LT.

Nu snel wat gainen en dan tegen een muur opbotsen of eerst goed worden in wat je doet en dan mensen ECHT doen verbazen. Iedereen kiest dit voor zichzelf al kiezen de breezerboys 99% van de tijd voor het eerste. Net daarom zie je ze ook allemaal afhaken na een tijdje, ze ontdekken namelijk dat het echt wel hard werk is en niet gewoon ff wat winny knalle ;).
 
Kijk, daar kunnen we wat mee. Thanks :)
 
Dom gel*l, je vern**kt je pezen net zo hard! Fpeuuuuu
 
omdat hij daarna wat minder gaint, en hij toch geen kg's gaat pakken daarmee.

probleem is dat iedereen denkt dat je met 1 kuurtje armen van 65cm hebt, in men vriendengroep ook. Vinden ze het zo raar dat als ik een hoody loop je geen verschilt kunt zien met 5 weken terug, ja gek hea dat je geen 20kg gaint
De gains erna worden niet minder hoor tenzij hij gelijk zijn natuurlijke groei grens heeft bereik maar dat zal deze persoon in kwestie nooit van zijn leven bereiken.
Ik ken zelf ook personenen die alleen trainen tijdens een kuurtje en ervoor nooit meer trainen echter halen deze personen er wel gewoon massa uit wat natuurlijk ook te behalen valt.
 
Back
Naar boven