AndroidHealthClinic

1 jaar fitness

Whoa snelle reactie hehe :D

Maar ik woog in maart rond de 68-70 kg, en had een lichaamsvet van rond de 7,7%

Ik weeg nu 73 kg en heb een lichaamsvet van rond de 9,6%

zeer netjes, zeker voor 1jaar, ga zo door. :D

Je hebt er indd een goeie bouw voor, mooie resultaten!

Dan gain jij nog best goed op zulke voeding, ik ben op dezelfde manier al 2 maanden bezig en het gaat nu al moeizaam.. :o

Ben ik nou de enige die 1,4kg spiermassa winnen in 7 maanden buitengewoon slechte progressie vind?

En ik heb nu besloten om wat meer te gaan eten, maar om echt hardcore te doen word een beetje te duur. Dus zouden jullie weigthgainers aanraden of moet je echt puur en alleen echt voeding gebruiken.

Als je geen idee hebt hoeveel cals en e/k/v je binnen krijgt/nodig hebt heeft het echt geen zin om weightgainers te gaan gebruiken IMO. Vaste voeding is nog altijd beter. Ga eerst je onderhoud eens uitrekenen en ga daar een paar honderd calorieen boven zitten in goede verhoudingen. Als je daarvoor weightgainer nodig hebt, so be it. Maar dit klinkt wel erg willekeurig moet ik zeggen...

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn je krachtstats eigenlijk?

Euhm voor squat doe ik nu 100kg x 5
deadlift 120kg x 5
en bench press 80kg x 5

Mijn 1RM voor alles weet ik niet.

Ben ik nou de enige die 1,4kg spiermassa winnen in 7 maanden buitengewoon slechte progressie vind?

5kg spiermassa in 7 maanden ongeveer, ben in totaal sinds ik ben begonnen 10kg aangekomen fzo.

Als je geen idee hebt hoeveel cals en e/k/v je binnen krijgt/nodig hebt heeft het echt geen zin om weightgainers te gaan gebruiken IMO. Vaste voeding is nog altijd beter. Ga eerst je onderhoud eens uitrekenen en ga daar een paar honderd calorieen boven zitten in goede verhoudingen. Als je daarvoor weightgainer nodig hebt, so be it. Maar dit klinkt wel erg willekeurig moet ik zeggen...

Hmm jhaa dat had ik al eens eerder gedaan en k kwam uit op iets van 2300 dacht ik. Hoe reken ik mijn onderhoud uit dan? En ik denk niet dat ik alleen maar met vaste voeding kan doen, want zoals ik al zei word dat een beetje te duur, ik kan wel een paar dingen kopen maar ik zat dus aan een weightgainer te denken omdat dat een goedkoop alternatief was.

Dus je bent in totaal zo'n 4kg aangekomen waarvan ook nog een ruim 2% vet? ???

Ja ik weet het, het ging best snel. Ik begon met 6,6% en het is nu 9,6%.
Mja zo erg vind ik het niet, zolang t maar onder/rond de 10% blijft. Het is ook wel logisch dat ik wat in vet ben aangekomen, als je vergelijkt hoe ik at voordat ik begon en hoe ik nu eet. Is toch wel heel wat meer..

5kg spiermassa in 7 maanden ongeveer, ben in totaal sinds ik ben begonnen 10kg aangekomen fzo.

Maar ik woog in maart rond de 68-70 kg, en had een lichaamsvet van rond de 7,7%

Ik weeg nu 73 kg en heb een lichaamsvet van rond de 9,6%

69*.923=63,687 VVM
73*.904=65,992 VVM
65,992-63,687=2,305 VVM winst. (waarvan waarschijnlijk niet 100% spier is)
69*.077=5,313 Vet
73*.096=7,008 Vet
7,008-5,313=1,695 Vet winst.

Vraag me toch af hoe je aan die 5kg spiermassa komt...

Hmm jhaa dat had ik al eens eerder gedaan en k kwam uit op iets van 2300 dacht ik. Hoe reken ik mijn onderhoud uit dan? En ik denk niet dat ik alleen maar met vaste voeding kan doen, want zoals ik al zei word dat een beetje te duur, ik kan wel een paar dingen kopen maar ik zat dus aan een weightgainer te denken omdat dat een goedkoop alternatief was.

Zucht. Ik help je even opweg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

69*.923=63,687 VVM
73*.904=65,992 VVM
65,992-63,687=2,305 VVM winst. (waarvan waarschijnlijk niet 100% spier is)
69*.077=5,313 Vet
73*.096=7,008 Vet
7,008-5,313=1,695 Vet winst.

Vraag me toch af hoe je aan die 5kg spiermassa komt...

Ja heb je toch wel gelijk in, mjaa zo heel super veel eet ik dus ook niet. Waarschijnlijk genoeg om 1,4kg in 7 maanden aan te komen maar meer ook niet. Zoals ik al zei merk ik dat het nu veel langzamer gaat.

Zucht. Ik help je even opweg.

Ook nog even om die voeding terug te komen, ik ben bang dat ook als ik mijn behoeftes uitgerekend heb het te duur is om al het eten aan te schaffen. Daarom had ik het overwogen om een weightgainer aan te schaffen. Ik wil ook niet echt een beest worden, maar gewoon door blijven groeien en ik dacht dat een weightgainer me daar net genoeg voedingsstoffen voor zou geven.

rukhandje@foto 2 :o

Was je al van je eigen al gespierd?
Want al je 10 kilo in totaal ben aangekomen en je ziet er zo uit was je volgens mij al best groot van je eigen.

Haha ja hij paste er net in man, moet wel heel hard knijpen :p

Was je al van je eigen al gespierd?
Want al je 10 kilo in totaal ben aangekomen en je ziet er zo uit was je volgens mij al best groot van je eigen.

Hmmm valt opzich wel mee vind ik hoor, ik heb het bijgehouden en als je kijkt hoeveel ik gegroeid ben na een jaar zijn dit de cijfers:

Armen: 7.5 cm
Borst: 13.5
Benen weet ik zo niet want die ben ik pas sinds juli bij gaan houden fzo.
Hier een foto voor de vergelijking (2008)

beerken.jpg

Keek eigenlijk alleen plaatjes:o

Hahah jokin'

Okee ik heb nu mijn basisbehoefte uitgerekend en kwam uit ongeveer op 2144.8 Kcal op trainingsdagen en 1402.5 op rustdagen.

Nu krijg ik op trainingsdagen 2576.1 Kcal binnen en op rustdagen 2246.1.

Ik had gelezen in die stickies dat je ongeveer 20% boven je basisbehoefte moest zitten, nu zit ik dat op trainingsdagen wel, maar op rust dagen ruim er boven ( 60%). Mijn e/k/v verhoudingen kloppen ook wel redelijk, hoe komt het dan dat ik minder snel gewicht aankom dan eerst?

Terug
Naar boven