vanwege schouderblesure, wil ik iedere spiergroep 1 keer per 2 week trainen. Hiermee kan ik de schouder meer rust geven. Heeft iemand ervaring met 1 keer per 2 week trainen? Kan je hier progressie mee boeken, of train je zo meer op onderhoud.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk eigelijk ook dat 2 weken te lang is. Heeft iemand hier ervaring mee?Als ik uit m'n eigen ervaring spreek, is dat als je rust bij schouderinstabiliteit de problemen net weer erger worden. Je moet net bepaalde spieren versterken omdat deze te zwak zijn...kees1985 zei:wanneer ik een blessure heb neem ik gewoon ff een weekje rust en daarna bouw ik het rustig aan weer op...de geblesseerde spier heel licht trainen werkte de laatste keer bij mij goed moet ik zeggen...succes anyway!

Samu zei:Als ik uit m'n eigen ervaring spreek, is dat als je rust bij schouderinstabiliteit de problemen net weer erger worden. Je moet net bepaalde spieren versterken omdat deze te zwak zijn...![]()

Vermijd anders nog een tijdje de oefeningen waar je last door krijgt en probeer mss variaties ofzo. Zelf dingen aanvoelen. Als ik last had van die pijn deed ik gewoon wat push-ups om de spieren es wat te laten doorbloeden en dat hielp al.Samu zei:Schouderinstabiliteit is k*t ja, heb het zelf ook. Te zwakke serratus anterior.
Rust zal je niet helpen, hielp bij mij ook niet. Doe external rotations en push ups plus (dus schouderbladen nog es goed tegen borstkas trekken als je boven bent) en vermijd erg schouderbelastende oefeningen.
maar hoe gaan die push ups plus ongeveer?, schouderbladen tegen je borstkas aantrekken, snap ik niet helemaal..Rambi zei:Ik heb momenteel ook een schouderblessure, en ik train gewoon 1 maal in de week mijn benen, en daarbij nog 2 maal in de week cardio ( 45 minuten lang;65%maximale hartslag), dit gedurende 4 weken en dan ga ik kijken om voorzichtig terug biceps, triceps te trainen, maar schouders, borst, zelfs rug ga ik toch met opletten.

Gewoon als je boven bent bij push-ups, echt zo ver mogelijk gaan.steebz zei:tnkzmaar hoe gaan die push ups plus ongeveer?, schouderbladen tegen je borstkas aantrekken, snap ik niet helemaal..

.
), maar als je schouderblad niet goed beweegt betekent dit wel dat het schoudergewricht meer onder belasting komt. Bijgevolg, grotere kans op instabiliteit. En het is volgens mij ook de sluimerende oorzaak achter heel wat mysterieuze schouderblessures.
. Hierbij kan therapie ook helpen, maar soms is een operatie de enige uitweg. Hierbij worden de ligamenten van het gewricht waar nodig hersteld en wat aangespannen, om de bewegingsruimte te verminderen. Maar ook hier is bewegingstherapie een handige aanvulling, en soms zelf heel erg nodig na de operatie (waarvan ondertekende het leven bewijs is).
), roeibewegingen, ...
Is te zien.steebz zei:Ik vraag me af of het nog mogelijk is om te kunnen groeien aengezien je heleboel oefeningen zoals bankdrukken of dumbbell drukken niet meer kan doen.